X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ירידה של 2,600 משרות בענפי המסחר והשירותים בשבעת החודשים הראשונים של השנה
▪  ▪  ▪

ירידה של 2,600 משרות (0.3 אחוז) בענפי המסחר והשירותים בשבעת החודשים הראשונים של השנה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד - כך עולה מסקירה שביצע אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר על בסיס נתוני הלמ"ס.
בהשוואה לממוצע המשרות בשנת 2002, נרשמה ירידה של 4,000 משרות. מנגד, במנהל הציבורי נרשמה התרחבות של 3.0 אחוזים במספר המשרות המוצעות (3,100 משרות).
"המשך הגידול במנהל הציבורי, מהווה מכשלה ישירה שתקשה על כל החזרת המגזר העסקי לצמיחה, אומר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ומוסיף כי יש לקוות ששר האוצר יצליח לשבור את המגמה היוצרת מצב בו כל שני עובדים במגזר הפרטי 'נושאים על גבם' עובד במגזר הציבורי.
47 אחוזים מכלל תקציב הפעולות של הממשלה מיועדים היום למימון שכרם של עובדי המדינה. את הנתון הזה יש לצמצם באופן חד".
כלכלני האיגוד מציינים כי מקרב ענפי השירותים, רשם ענף שירותי האירוח והאוכל עליה של כ- 2.3 אחוזים המשקפת עליה של כ- 2,200 משרות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, עליה זו הינה תוצאה של הביקוש למשרות חלקיות בעונת הקיץ כמו מלצרים, חדרניות וכו'.
כמו כן, נרשמו עליות קלות בענף השירותים העסקיים בשיעור של 0.1 אחוז (עליה של 300 משרות) ועליה של 0.5 אחוז בענף הבנקאות והפיננסים (תוספת של 400 משרות).
בקרב ענפי המסחר נרשמה ירידה של 0.9 אחוז, המבטאת צמצום של 2,700 משרות שכיר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הירידה נבעה מצמצום של כ- 2,100 משרות במסחר הסיטונאי בהן ירידה של 1,500 משרות שכיר במסחר בטובין למשק הבית, וירידה של 1,100 במסחר בריהוט, ובמוצרים לבית. כמו כן, נרשם צמצום של 2,800 משרות שכיר בענפי התחבורה ,אחסנה ותקשורת.
כלכלני האיגוד מוסיפים שבתקופה זו נרשמו ירידות במספר המשרות גם בענפי המשק האחרים, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בענפי התעשייה נרשמה ירידה של 1.9 אחוז (קיטון של 6,300 משרות), ענף החקלאות רשם ירידה של כ- 1.4 אחוז (ירידה של 600 משרות) וענף הבניה רשם ירידה של 1 אחוז (1,100 משרות).
בבדיקת השינוי במשרות שכיר בין שבעת החודשים הראשונים של 2003 (ינואר- יולי 2003) לבין שבעת החודשים האחרונים של 2002 (יוני - דצמבר 2002) נמצא, כי בתקופה זו חלו ירידות חדות יותר בכל הענפים.
כך, בענפי המסחר והשירותים חלה ירידה של 1.3 אחוזים, שהם 12.8 אלף משרות שכיר מהם 6,200 משרות במסחר, 3,800 משרות בענפי התחבורה, אחסנה ותקשורת, 1,700 משרות בענף שירותי האוכל והאירוח, 700 משרות בענף השירותים העסקיים וירידה של 400 משרות בענף הבנקאות.
גם ענפי התעשייה ספגו ירידה חדה של 7,600 משרות שכיר בהשוואה בין תקופות אלו, זאת בהשוואה עליה של 1.6 אלף משרות שכיר במנהל הציבורי.
מנהלת אגף הכלכלה באיגוד מסרה כי הדוח ל-7 החודשים מציג תמונה טובה יותר מהדוח החצי השנתי. מבדיקת הסיבה לשיפור בנתונים, עולה כי מספר המשרות בענפי המסחר והשירותים גדלו בחודש יולי 2003 ב-32 אלף משרות בהשוואה לממוצע במחצית הראשונה של 2003, בעיקר בתחום שירותי האוכל והאירוח (12 אלף משרות), שירותים עסקיים (8.5 אלף משרות) ומסחר (7.5 אלף משרות).
שיפור זה מוסבר הן מגיוס עובדים זמניים למשרות חלקיות בעונת הקיץ (מלצרים, שליחים וכו') והן משיפור כללי בנתוני המשק.

תאריך:  08/10/2003   |   עודכן:  08/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
מדובר בהשקעה של כחצי מיליון ש"ח; הרשת תחלק עשרות אלפי מתנות בקניית ארוחות ילדים במסגרת מבצע רחב היקף
רועי כוכבי
בית המשפט: "מכירת" אדם או "קנייתו", מתייחסות להעברת הזכויות בגופו, למטרת העסקתו בזנות, מה"מוכר" ל"קונה", גם אם התמורה היא מועטה או עתידית; ניתן להרשיע אדם בעבירה של "הבאת אישה לעסוק בזנות", גם אם בחרה לעסוק בזנות מרצונה החופשי
עמוס באר
8 ואנים מדגם ספרינטר 413 תמורת כ-250,000 יורו
אלונה קורן
במשך למעלה משלושים שנות פעילותו של בית-הדין לעבודה הוכחה יעילותו בפתרון סכסוכים וביישוב חילוקי דעות
לירון גבנדה
מקורות בחיזבאללה: עסקת חילופי השבויים לא פוצצה, היא תבוצע בתוך 3 שבועות; אביו של בני אברהם קורא לצה"ל שלא להתערב בעסקה המתגבשת; השגריר הסורי בספרד: "סוריה אינה חוששת מעוצמתה הצבאית של ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il