X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך קבע בית המשפט המחוזי; עם זאת, חשיפת הפרשה תעוכב ב-4 ימים כדי לאפשר למשפחה לערער על ההחלטה; השופט: "אין התנגשות אמיתית בין ערכי היסוד וחופש הביטוי מזה, והזכות לחיים ולשלמות הגוף מזה"
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בתל אביב נענה (יום ה', 9.10.03) לבקשה המאוחדת שהגישו עיתון 'הארץ' וערוץ 10 לפרסם את נסיבות חטיפתו של השבוי הישראלי אלחנן טננבאום (57), לידי החיזבאללה, לפני כ-3 שנים.
עם זאת, נענה השופט אורי שוהם לבקשת משפחת טננבאום, ועיכב את ביצוע ההחלטה ב-4 ימים, כדי לאפשר לה להגיש ערעור לבית המשפט העליון. ואולם, פרקליט המשפחה, עו"ד רועי בלכר, אמר כי אינו בטוח כי המשפחה תנצל את זכות הערעור העומדת לה.
בין היתר, יותרו לפרסום פרטים באשר הנוגעים לדרך הגעתו של טננבאום ללבנון, ופרטים אודות נסיבות נפילתו בשבי החיזבאללה. השופט התיר כבר עתה לפרסם, כי מהחומר שהונח בפניו עולה חשד, כי ערבים-ישראלים מעורבים בחטיפה.
בהחלטתו, כתב השופט שוהם, כי "במצב הדברים הזה, אין התנגשות אמיתית בין ערכי היסוד וחופש הביטוי מזה, והזכות לחיים ולשלמות הגוף מזה. לו סברתי כי נדרש לקיים איזון בין הערכים המתנגשים, כי אז הייתי מעדיף ללא היסוס את זכותו של אלחנן לחיים ולהגנה על גופו.
"דעתי זו מתחזקת, מששם אני לנגד עיני את עמדת המדינה - בהנחה כי המידע הרלוונטי מצוי בידי גורמי הביטחון, יש בשתיקתה הרועמת של המדינה משום נקיטת עמדה, שאינה לצד המשיבים.
"זה המקום לציין כי שאלתי גם את הגורמים העוסקים במשא-ומתן האם זה ישפיע על עסקת החלפת השבויים, הם השיבו שאין להם עמדה בסוגייה זו. ניתן להסיק איפוא כי הפרסום, לו עותרים המבקשים, לא יפגע בסיכויי מימושה של העיסקה", דברי השופט שוהם.
החלטתו של השופט אורי שוהם נתקבלה, לאחר שהמדינה הודיעה ביום ג' השבוע [ראו קישור], כי לגורמי הביטחון אין עמדה בנושא זה, וכי המדינה מבקשת להישאר מחוץ למחלוקת. באותם יום, שמע השופט שוהם, בדלתיים סגורות, את עדותו של גורם ביטחוני בכיר בפרשה.
משפחתו של טננבאום התנגדה להסרת הצו, וטענה כי פרסום נסיבות חטיפתו עלול לסכן את חייו. קרן טננבאום, בתו של אלחנן, אמרה כי כל דבר שיפורסם עלול להכשיל את עסקת חילופי השבויים ואף להחמיר את מצבו של אביה, שמצוי גם כך במצב בריאותי קשה מאוד [ראו קישור]. "אדם נמצא בסכנת חיים ופה מנהלים דיון תרבותי האם זה פוגע בו או לא פוגע בו. הרי ראש הממשלה כבר אמר שחייו בסכנה", אמרה אחותו של טננבאום, אסתר.
הארץ וערוץ 10 טוענים, באמצעות עורכי הדין פז מוזר ושלומית רויטמן, כי לציבור יש זכות לקבל מידע על נסיבות נסיעתו של טננבאום לחו"ל, במיוחד לקראת אפשרות גיבושה של עסקת חילופי שבויים עם החיזבאללה.
כזכור, שר הביטחון שאול מופז, וראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, האלוף (מיל') עמוס גלעד, מתחו ביקורת חריפה על טננבאום. בדיון סגור של ראשי מערכת הביטחון שהתקיים לאחרונה אצל ראש הממשלה שרון, כינה גלעד את טננבאום "לא צדיק בכלל". גם שר הביטחון מופז מתח ביקורת חריפה על העסקה המסתמנת ועל טננבאום. בין המתנגדים לעסקה, גם לא מעט אלופים במטה הכללי של צה"ל, בהם גם מפקד חיל האוויר, האלוף דן חלוץ, המתנגד לעסקה שאינה כוללת את רון ארד.
לדברי בכירים במערכת הביטחון, "מקומו של טננבאום, אילו שוחרר מהשבי, הוא בכלא. הוא לא היה שליח של מדינת ישראל בשום דרך, אלא להיפך".

תאריך:  09/10/2003   |   עודכן:  09/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
המחבל התפוצץ סמוך למפקדת התיאום והקישור; מצבו של אחד החיילים קשה; גורם צבאי: החלון הממוגן מנע נפגעים נוספים
רועי כוכבי
הרשות טוענת ששיעור העמלה הצולבת שמעבירות ויזה כ.א.ל ולאומי קארד ביניהן עולה על השיעור שהתיר בית הדין להגבלים; סך העמלות שנגבו בדרך זו, עומד על כ-7 מיליון ש"ח
הדר פרבר
השניים, עיתונאים נורבגים, התנצלו על המאמר אך אמרו: מדובר בפגיעה בחופש הביטוי
ענבל אביב
זאת לעומת הוצאת טופס אחת לרבעון בלבד כפי שהיה נהוג עד כה; מבטיחים כי הדבר לא יפגע בלקוחות מבחינה כספית
מחלקה ראשונה
הסיבה העיקרית להיחלשות הדולר מול השקל היא היחלשותו של הדולר בעולם; שר האוצר נתניהו מראה נחישות מול העיצומים במשק ונוסך ביטחון על המשקיעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il