X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעתיד הקרוב יהיה ניתן לזהות תאים ממאירים בדמן של חולות סרטן השד; במידה והשיטה תוכח כיעילה, יוכלו לאתר נשים בקבוצת סיכון להתפשטות המחלה באמצעות בדיקת דם פשוטה ולכוון את הגישה הטיפולית בהתאם לממצאים
▪  ▪  ▪

מחקר ישראלי חדש יגרום לכך שבקרוב נצליח לנבא את הסיכון של הישנות או התפשטות של מחלת סרטן השד בקרב נשים הנמצאות בשלב מוקדם של המחלה.
מחקר זה עשוי לאפשר זיהוי, באמצעות בדיקת דם פשוטה, של אותן הנשים אשר נמצאות בקבוצת סיכון לפתח גרורות, או מחלה חוזרת ולכוון ולהתאים את הגישה הטיפולית בהתאם לממצאים.
צוות החוקרים אשר משתתף במחקר הם: דר' אלה עברון, מהמכון האונקולוגי במרכז הרפואי רבין, קמפוס בלינסון וחברת הוועדה לנושא סרטן השד באגודה למלחמה בסרטן.
לצורך המחקר מופק החומר הגנטי (DNA) מתאי הדם הלבנים של נשים אשר סובלות מסרטן שד מפושט. חומר זה נסרק בשיטה מיוחדת הנקראת (MSP Methylation Specific PCR) על-מנת לאתר גנים שעברו שינוי כימי הקרוי מתילציה.
במחקרים קודמים אותרו 5 גנים שעוברים מתילציה ברוב המכריע של סרטני השד ולא ברקמה בריאה. נוכחות גנים שעברו מתילציה בדמן של החולות מעידה ככל הנראה על התפשטות תאי סרטן השד לדם.
צוות החוקרים ינסו לבדוק אם קיים קשר בין נוכחות גנים שעברו מתילציה בדם החולות, לבין התגובה של החולות לטיפול. בהמשך יבדקו חולות בשלב מוקדם של מחלתן, כדי לראות אם נוכחות גנים שעברו מתילציה בדמן, מעידה על סיכון מוגבר להישנות המחלה.
בעתיד הקרוב, עם תום המחקר, יהיה ניתן לזהות תאים ממאירים בדמן, של חולות סרטן השד. במידה והשיטה תוכח כיעילה, יוכלו לאתר נשים בקבוצת סיכון להתפשטות המחלה באמצעות בדיקת דם פשוטה ולכוון את הגישה הטיפולית בהתאם לממצאים.
באוקטובר מציינים בכל העולם את חודש המודעות הבינלאומי לסרטן השד. בחודש זה תערוך האגודה למלחמה בסרטן סידרת אירועים ותקיים מספר שיתופי פעולה עם גופים בישראל.
כמו-כן, תצא האגודה למלחמה בסרטן במסע הסברה נרחב אשר יתמקד בחשיבות הגילוי המוקדם ודרכי הטיפול בסרטן השד. במסגרת מסע ההסברה יועלה קמפיין בטלוויזיה ובעיתונות וכן יופצו מאות אלפי עלוני הסברה בשפות, עברית, ערבית ורוסית ויחולקו מגנטים בכל רחבי הארץ.
האגודה למלחמה בסרטן הוקמה בשנת 1952 מאז, היא מובילה את המאבק במחלות הסרטן בישראל ופועלת בכל החזיתות במטרה להפחית את התחלואה והתמותה מסרטן בישראל. אתר האינטרנט של האגודה: www.cancer.org.il.
היום חיים בישראל כ-120 אלף חולי סרטן הנמצאים בטיפול או במעקב. הנתונים מראים שמדי שנה נוספים בארץ כ-23 אלף חולי סרטן חדשים, אך הודות לקידום המחקר ושימת דגש על שיפור אמצעי האבחון, הגילוי המוקדם והטיפול, חל גידול משמעותי במספר האנשים הנרפאים מן המחלה ושיפור ניכר באיכות חייהם של המטופלים.
תאריך:  09/10/2003   |   עודכן:  10/10/2003
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
אבו עלא היה אמור להציג את ממשלתו בפני המועצה מחוקקת ברמאללה; חברי הפתח דרשו שהממשלה תוצג כממשלה רגילה ולא כממשלת חירום
הדר פרבר
ייכנס לתפקיד החל בתחילת שנת 2004
גלית יצחק
כך קובע מחקר ישראלי חדש; מצב של דחק נפשי מעורר תגובה הורמונלית כזאת שפוגעת ביכולתה של המערכת החיסונית של הגוף
נועם שרביט
כך קבע בית המשפט המחוזי; עם זאת, חשיפת הפרשה תעוכב ב-4 ימים כדי לאפשר למשפחה לערער על ההחלטה; השופט: "אין התנגשות אמיתית בין ערכי היסוד וחופש הביטוי מזה, והזכות לחיים ולשלמות הגוף מזה"
מירב לוי
המחבל התפוצץ סמוך למפקדת התיאום והקישור; מצבו של אחד החיילים קשה; גורם צבאי: החלון הממוגן מנע נפגעים נוספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il