X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כפי שחשפנו כאן ב-Nfc - בידי מערכת הביטחון עדויות לפיהן רון ארד נראה חי; העדויות: מפיהם של שלושה גולים אירניים; בני משפחת ארד: רון עונה באכזריות ועבר ניתוח לשיתוק רגליו כדי שלא יברח מכלאו
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה אריאל שרון, כינס הבוקר את שרי הקבינט כדי להכריע: האם לאשר את עסקת השבויים עם החיזבאללה.
בדיון השתתפו השרים שאול מופז, סילבן שלום, אהוד אולמרט ויוסף (טומי) לפיד. עוד השתתף האלוף (במיל.) אילן בירן, נציגו של ראש ממשלה במו"מ לחילופי שבויים.
סמוך לשעה 14:00 הסתיימה הפגישה, ותוכן הדיונים נותרו חסויים. בהודעה שהוציאה לשכת ראש הממשלה, נאמר כי המו"מ לקראת הוצאת העסקה לפועל יימשך, בהשתתפותו של הנציג הישראלי - אילן בירן.
הדיון התקיים באווירה ציבורית קשה. חלק משרי הממשלה, וחלק ניכר מחברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, דורשים להימנע מביצוע עסקה - אלא אם ימסרו החיזבאללה ואירן מידע חדש על דבר גורלו של רון ארד. במהלך המו"מ אישרו השרים את עיקרי ההסכם לחילופי השבויים. יחד עם זאת, הוסכם, כי יש להפעיל לחץ נוסף - כתנאי לעסקה - כדי לקבל התחייבות למידע נוסף על גורלו של רון ארד.
בעסקה זו אמורה ישראל לקבל את שחרורו של החטוף אלחנן טננבאום, וכן את גופותיהם של שלושת החיילים שנחטפו. בתמורה דורש ארגון החיזבאללה את שחרורם של דיראני ועובייד, ועוד כ-400 אסירים/עצירים מאנשי החיזבאללה, לבנונים, פלשתינים וכ-25 ירדנים.
הדיונים עתה נכנסים לשלב המכריע. נציג ישראל, אילן בירן, עומד לצאת שוב לפגישה עם המתווך הגרמני, ועל-כן כינס שרון את שרי המטבחון - כדי להכריע ולמסור לבירן את ההחלטה הסופית של ישראל.
משפחת טננבאום לוחצת
על-רקע המו"מ המגיע כאמור לשלב המכריע, הולך וגובר הלחץ על הממשלה מצד משפחות החטופים מחד, ומצד התקשורת באידך. משפחתו של החטוף אלחנן טננבאום מבקשת להוציא אל הפועל בהקדם את עסקת השבויים, ובמקביל לוחצת משפחת טננבאום למנוע פרסום המידע הנוגע לנסיבות חטיפתו של טננבאום. אתמול התיר בית המשפט המחוזי בתל אביב לפרסם, כי קיים חשד לפיו ערבים-ישראלים השתתפו בחטיפתו של טננבאום וסייעו בכך לחיזבאללה.
משפחת ארד חושפת
משפחת ארד, לעומת זאת, לוחצת לעכב את עסקת השבויים - אלא אם רון ארד יכלל בעסקה. השבוע חשפה משפחת ארד פרטים מתוך "דוח וינגורד" שהוצג בפניה ערב יום הכיפורים, ובהם המידע לפיו רון ארד חי בסבירות גבוהה. משפחת ארד סירבה לגלות לאיזו שנה מתייחסים הפרטים.
כפי שחשפנו כאן ב-Nfc [ראו קישור], קביעת וינוגרד בדוח שהגיש, לפיו רון ארד חי, בסבירות גבוהה, מסתמכת על מידע שהגיע למערכת הביטחון בשנת 2000. היינו, לפני שלוש שנים. המידע הזה הוסתר במשך תקופה ארוכה, בין היתר כדי למנוע סיכון מקורות מידע.
על-פי המידע החדש, המתברר בימים אלה, מערכת הביטחון מסתמכת על עדויות של שלושה גולים אירנים. שניים מהם הינם אנשי מודיעין והשלישי הינו דיפלומט אירני. שלושתם ברחו לאירופה, שם מסרו עדויות שהגיעו לידי ישראל. על-פי עדותם, רון ארד כלוא עתה בבית מעצר המכונה: פארצ'ין, ממזרח לטהרן. המדובר בכלא סודי, שבו מוחזקים כ-100 עצירים בלבד.
במערכת הביטחון מתייחסים למידע זה כאל חומר מודיעיני הטעון עדיין בדיקה והצלבה. שכן מדובר בכל זאת בגולים, וקיימת הערכה לפיה אלה לא יירתעו ממסירת מידע כביכול - גם אם אינו מדוייק, וזאת כדי "לקנות חופש" ולקבל סכומי כסף משמעותיים, שיסייעו להם לשקם עצמם במדינה אחרת.
משפחת ארד לרה"מ: רון שותק ברגליו
באכזריות כדי שלא יוכל לברוח מכלאו
משפחת ארד דורשת מראש הממשלה - עקב המידע החדש שנחשף עתה - לפעול כדי להביא את רון ארד הביתה. נוכח הפרסומים פנתה המשפחה במכתב אל רוה"מ. הנה המכתב כלשונו:
1. נחרדנו ללמוד הבוקר מאמצעי המדיה השונים אודות עדויותיהם של 3 גולים אירנים, על-פיהן יקירנו, סא"ל רון ארד, עודנו חי ומוחזק בטהרן.
2. על-פי המידע שפורסם, מדובר בעדויותיהם של דיפלומט ושני אנשי מודיעין אירנים שנמלטו לאירופה, אשר חושפות את מסלול העברתו של רון ארד מלבנון לסוריה ומשם לאירן, והחזקתו בכלא טהרן.
3. מעדויות אלו עולה תמונה קשה של התעללות מתמשכת ברון ארד אשר נחקר באכזריות פעם אחר פעם ואשר טולטל והועבר מדי תקופה מכלא אחד למשנהו, בתחילה בלבנון, אחר כך בסוריה ולבסוף בבתי כלא שמורים באירן.
4. כן עולה מעדויות אלו, כי מצבו הבריאותי של רון קשה ביותר וכי הוא מרותק לכסא גלגלים, זאת לאחר ניתוח אכזרי שבוצע בברכיו, עוד לפני העברתו לאירן, במטרה לשתק את החלק התחתון של רגליו, כך תמנע ממנו האפשרות לברוח מכלאו.
5. מהעדויות עולה אף, כי רון נצפה לפני כ-3 שנים, כשהוא מוחזק בבית מעצר סודי ביותר במזרח טהרן, ליד כביש מהיר שנקרא פארצ'ין, וכי הוא נראה רזה מאז (משקלו הוערך בכ-60 ק"ג), ישוב על כסא גלגלים ובמצב גופני ירוד. מהעדויות אף עולה, כי רון ארד אף אושפז פעמיים בבית חולים בשל אירוע לב, כאשר מבית הכלא הוא הועבר לבית חולים ג'מאראן, בית חולים למחלות לב הממוקם בצפון טהרן.
6. שלושת המקורות, כך למדנו מאמצעי התקשורת, נחקרו, בין השאר, גם על-ידי גורמי מודיעין מערביים. אלו, כמו-גם מומחה לענייני אירן, סבורים כי הגם שאין אישור מודיעיני באשר לעדויות אלו, עדיין יש בהן "יותר מגרעין של אמת", מה גם שמדובר בשלושה מקורות.
7. המידע העולה מעדויות אלו, אשר מתווסף למידע העולה מממצאי דוח ועדת וינוגרד, מאשש את הטענה שיקירינו רון ארד עדיין בחיים, וכי לא נעשה די על-מנת לשחררו ולהשיבו לארץ לחיק משפחתו, לאחר למעלה מ-17 שנים של סבל מתמשך ובל יתואר.
8. לאור האמור לעיל, במיוחד לאור החשש הכבד העולה מהעדויות הנ"ל, כי מצבו הגופני של סא"ל רון ארד, אשר נפל בשבי תוך שהוא מבצע משימה בשליחות צה"ל ומדינת ישראל, הוא קשה ביותר, הנך מתבקש להפעיל לאלתר, את מוסדות המודיעין של המדינה, במטרה לאמת את המידע הנ"ל אשר עשוי להיות בעל חשיבות קריטית לגורלו של יקירינו.
9. בנוסף, הינך מתבקש כל עוד המידע דנן לא אומת או, לחילופין, נסתר סופית, שלא לבצע כל פעולה למימוש עסקת חילופי השבויים המתרקמת בימים אלו, ואשר כוללת, מחד, את שחרורו של מוסטפא דיב מרעי דיראני, אשר הוגדר תמיד על-ידי מערכת הביטחון כקלף מיקוח לשחרורו של רון ארד, ומאידך, אינה כוללת את שחרורו של רון, זאת למרות המידע המעודכן בדבר היותו בחיים.
המכתב נשלח לראש הממשלה על-ידי עו"ד אליעד שרגא בשם מרשיו: תמי ארד, דודו ארד ויובל ארד.

תאריך:  10/10/2003   |   עודכן:  10/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
שירות דומה אושר לאחרונה גם לחברת סלקום, על פי רישיונה המיוחד לתמסורת ותקשורת נתונים
אלונה קורן
התחדשות גל האלימות בבגדד מגבירה את החשש כי תשתיות הנפט יהוו מטרה לפעולות טרור - מה שעלול לפגוע באספקת הנפט מן המדינה
עומר כרמון
קבוצת מדענים אמריקנים הצליחה לנטרל את הנגיף במעבדה; מעריכים כי בעוד שנתיים יחלו הניסויים בבני אדם
עומר כרמון
יחד עם חמבילי עבד בתוכנית הנשק הביולוגי טרוריסט בעל תואר בכימיה מאוניברסיטה בארה"ב
עומר כרמון
הכוכב היהודי הסביר כי רצה לסייע לאנשים המתגוררים במרחק בית אחד מהמקום בו התגורר בילדותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il