X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
צוות החוקרים פיתח והדגים בעזרת דגם מוקטן מטוס, היכול לטוס אך ורק על-ידי כוח מניע, המסופק על-ידי מכשיר לייזר בלתי נראה שבסיסו בקרקע
▪  ▪  ▪

מאז החלו מטוסי המנוע לטוס, היה צורך תמידי כי כל המטוסים יישאו במטענם דלק. בין אם בעזרת מצברים, דלק נוזלי או תאים סולריים בכדי להישאר באוויר. ואולם, ה-Science Daily מדווח (יום ו', 10.10.03), כי קבוצה של חוקרי נאס"א - ממרכז החלל מרשל שבהאנטסוויל, ממרכז המחקר של נאס"א, דרידן שבאדוארדס, קליפורניה ומאוניברסיטת אלבמה בהאנטסויל - מנסים לשנות זאת.
צוות החוקרים פיתח והדגים בעזרת דגם מוקטן, מטוס היכול לטוס אך ורק על-ידי כוח מניע, המסופק על-ידי מכשיר לייזר בלתי-נראה, שבסיסו בקרקע. מכשיר הלייזר עוקב אחר מסלול טיסתו של המטוס ומכוון את אנרגיית קרן האור לתא פוטו-אלקטרי מיוחד, שתוכנן ונמצא במטוס ותפקידו לספק כח למדחפי המטוס.
לדברי רוברט בורדינה, מנהל הפרוייקט של מרכז מרשל, המטוס יכול להמשיך בטיסתו כל עוד מקור האנרגיה, במקרה זה קרן הלייזר, ממשיך לפעול בכיוונו. עוד אומר בורדינה, כי זוהי הפעם הראשונה שהם יודעים כי המטוס הונע רק בעזרת האנרגיה של קרן הלייזר, והדבר מהווה פיתוח מהפכני בתחום התעופה.
"אנו חשים כי זו הצלחה מדהימה של הפרוייקט", אמר דייויד בושמן, מנהל בפרוייקט בדרידן. "אנו תמיד מנסים לפתח טכנולוגייה חדשה שתאפשר יכולות חדשות בתחום התעופה ואנו חושבים כי זהו צעד בכיוון הנכון".
המטוס, עם מוטת כנפיים באורך 150 ס"מ ומשקל של מעט יותר מקילוגרם אחד, מורכב מעץ בלסה (עץ קל לבניית דגמים) ומכוסה בסרטי פוליאתילן. המטוס, שעוצב ונבנה בדרידן, הוא אחד במינו, ונשלט על-ידי גלי רדיו.
לוח של תאים פוטואלקטרים תוכנן ועוצב, כדי להמיר ביעילות את האנרגיה של קרן הלייזר לחשמל, שיפעיל מנוע חשמלי קטן שיגרום לסיבוב המדחפים.
המטוס, בעל המשקל המועט והאיטי, הוטס בתוך מרכז מרשל בכדי למנוע מהרוח וממזג האוויר בחוץ להשפיע על מבחן הטיסה. לאחר שהמטוס התנתק מבסיס המראתו בתוך הבניין, קרן הלייזר כוונה ללוח התאים הפוטואלקטריים במטוס, וגרמה למדחפים להסתובב ולמטוס לנוע מסביב לבניין. כשכובתה קרן הלייזר, גלש המטוס ונחת.
הצוות עשה סדרת הדגמות של הטיסות בדרידן, בשנת 2002, כשהוא משתמש בזרקור מלאכותי כמקור כח. הטיסות האחרונות במרכז מרשל הן ההדגמה הידועה הראשונה של מטוס, המוטס רק באמצעות של מכשיר לייזר הממוקם בקרקע. ההדגמה היא צעד מפתח לכיוון היכולת לנצל קרן לייזר כדי להטיס מטוס, ללא הצורך לקחת דלק איתו ולהמשיך ולשייט ללא סוף. לדברי בושמן, הרעיון מהווה פוטנציאל מסחרי לתעשיית הלווינים ותעשיית התקשורת.
חברות תקשורת תוכלנה להתקין משדר במטוס, שיטוס מעל עיר מסויימת, אומר בושמן. המטוס יוכל לשמש לכל מטרה, החל מהעברת שידור למכשירי טלפון סלולריים ועד לשידורי טלוויזיה או אינטרנט.

תאריך:  11/10/2003   |   עודכן:  11/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מקור מדיני: אם סוריה לא תצליח להעביר את ההחלטה בדבר הגינוי לישראל, ארה"ב תוכל להטיל וטו בעניין הגדר ביתר קלות
נועם שרביט
רובינשטיין הדגיש כי זו דעתו האישית-המקצועית; לדבריו, 'הדוח הציבורי' כשהוא מפרסם בהחלטה על סגירת תיק נועד למנוע עתירות נגדו לבג"צ; על אוברקוביץ' ז"ל: מדובר בהחלטה עקרונית בהתנהלות חברות ממשלתיות
Nfc
טוענים: ההידברות עם ישראל והצבת 'פתרונות של שלום' עימה, שווה ערך לחיסול הסוגייה הפלשתינית
נועם שרביט
כוח צה"ל חיסל מחבל שהטמין 3 מטעני חבלה בחממות היישוב מורג, חברו נפצע ואחר נמלט; קודם לכן, ניסה מחבל לחדור ליישוב קציר בנחל עירון, ונמלט כנראה לכפר ברטעה, שחציו מצוי בשטחי הרשות הפלשתינית
יפעת גדות
"הרגשות שלנו לעולם לא ישתנו ביחס לג'ורג'. אהבנו את הזמנים השמחים ואנו עצובים שגורג' איננו איתנו יותר", אמר פול מקרתני שלווה על-ידי אשתו, התר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il