X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גורמים בירדן מדגישים: לממלכה אין צד ב'הסכם שוויץ' ודרג רשמי לא השתתף בה;
על-פי 'א-שרק אל-אווסט', החתימה על ההסכם נדחתה להיום (יום א')
▪  ▪  ▪

מקור ירדני רשמי הבהיר (יום א', 12.10.03) לעיתון "א-שרק אל-אווסט", כי לירדן אין חלק בסיכומים שהושגו ב'הסכם שוויץ', וכי השגת ההסכם הינו מסמך הנוגע לפלשתינים ולישראלים.
על-פי ההסכם המתגבש, יוותרו הפלשתינים על זכות השיבה. ישראל, לעומת זאת, תסכים לתת לפלשתינים את השליטה המלאה בהר הבית, תפנה את כל ההתנחלויות, וכן תפנה את העיר אריאל.
ירדן, לדבריו, נקראה ליטול חלק בפגישות האלו בדרג משקיפים. כלומר: נציגים מטעמו של ראש הממשלה, מרוואן אל-מועשר. "ירדן לא זימנה את הפגישה ואינה צד בה", מדגיש המקור. הבהרה זו מצטרפת להודעת שר ההסברה הירדני, ד"ר נביל א-שריף, שאמר שלשום בראיון לעיתון הירדני "אל-ראי", כי ירדן אינה צד ב'הסכם שוויץ' וכי דרג רשמי לא ישתתף בה.
המשלחת הפלשתינית שהגיעה שלשום לירדן כללה את יאסר עבד-רבו, הישאם עבד אל-ראזק וקדורה פארס. אתר האינטרנט הסעודי "אילאף" דיווח כי הפגישה התקיימה באחד מבתי הנופש שעל חוף ים המלח. עם זאת, על-פי 'א-שרק אל-אווסט', החתימה על 'הסכם שוויץ' נדחתה וצפויה להתבצע היום (ראשון).
לקראת הגיבוש הסופי של ההסכם קיימו הצדדים מספר פגישות בשנה שעברה במקומות שונים לרבות שוויץ, יפן, בריטניה וישראל, ולאחרונה אף התקיימה פגישה בירדן כדי לחתום על ההסכם.
דובר משרד החוץ השוויצרי ציין, כי שוויץ מילאה תפקיד של "מסייעת" ולא של מתווכת, ואישר כי נציג משרד החוץ השוויצרי השתתף בפגישה בירדן.
ממלא-מקום שר הכלכלה והמסחר ויועצו של ערפאת לעניינים פיננסיים, מאהר אל-כרד, אמר לרדיו השוויצרי, כי החתימה על ההסכם אמורה היתה להתבצע כבר לפני שישה חודשים בכינוס בשוויץ בהשתתפות ג'ימי קרטר, אולם לחצים אמריקנים מנעו זאת.
ממלא-מקום השגריר הפלשתיני ברבת עמון, עטא אל-ח'ירי, אמר לעיתון "א-שרק אל-אווסט", כי המסמך החדש גובש בידיעת ההנהגה הפלשתינית. כמו כן חושף אל-ח'ירי, כי השגריר המצרי מסר לו שהצד המצרי משתתף בפגישות בדרג פעילי זכויות אדם בלבד.
בפגישות לקראת גיבוש ההסכם נטלו חלק 25 אישים פלשתינים, כאשר הבולטים שבהם: יאסר עבד-רבו, נביל קסיס, ממדוח נופל, הישאם עבד אל-ראזק, יוסוף אבו-ספיה, ראזי חנאניא, עבד אל-קאדר, איבראהים פארס, ראדי אל-ג'ראעי, ג'מאל זקות, מוחמד פייסל אל-חוסיני, סלאח חיידר, עבד אל-שאפי, סמעאן ח'ורי, כאמל אל-חוסיני, מוחמד אל-חוראני, באסל ג'אבר, סמיר רנתיסי, קייס אסעד, סמיר כראכרה, בשאר ג'ומעה, אליאנא בדר, קייס אל-עומרי, איבראהים ח'רישי.
מהצד הישראלי נטלו חלק 16 אישים. הבולטים שבהם: עמרם מצנע, יוסי ביילין, אברהם בורג, חיים אורון, יולי תמיר, אלי לוי, נחמה רונן, מנחם קליין, גדעון שיפר, גיורא ענבר וד"ר רון פונדק.
שר החוץ הפלשתיני, פארוק אל-קדומי, אמר בראיון ליומון הבינערבי הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי" כי הידיעות אודות 'הסכם שוויץ' חסרות שחר.

תאריך:  12/10/2003   |   עודכן:  13/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
היום ישודר פסטיבל לתיאטרון אחר בעכו בשעה 20:00; במתחם הפסטיבל יוצגו הצגות ומופעים של יוצרים צעירים
מירב לוי
הארגונים הפלשתינים לזכויות האדם קוראים לקהילה הבינלאומית להתערב
הדר פרבר
ההחלטה על כך התקבלה לאור הביקוש ההולך וגדל של חברי האיגוד לקבלת שירותים נוספים בתחום; באיגוד חברים היום כ-900 יצואנים
הדר פרבר
ערכות מחו"ל מוחרמות בשדה התעופה על-ידי נציגי משרד החקאלות מחשש לחדירת נגעים חדשים אשר עלולים ליצור נזק בלתי הפיך לחקלאות בארץ
נועם שרביט
העיתון הגיע לפשרה עם התובעים, 2 אנשי אקדמיה ורופא מומחה, לאחר שהציג אותם כסהרוריים והזויים וכרוצחים השניים של רבין; השופטת יהודית שבח הילכה בין הטיפין, וניסתה "להימנע מקביעות עובדתיות בשאלות היסטוריות/לאומיות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il