X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נתניהו וכ"ץ מקדמים חקיקת רפורמה בענף החלב, באמצעות טיוטת הצעת חוק, שכל עוד אינה מוצאת לפועל היא עולה בקנה אחד עם החלטת בג"צ; למרות זאת, הוציאה מועצת החלב הודעה כוזבת ומטעה, לפיה הדבר מנוגד לצו ביניים של בג"צ שכלל לא ניתן
▪  ▪  ▪

"שרי החקלאות והאוצר מפרים את צו הביניים שהוציא בג"צ בעתירתנו" - כך טוענת (יום א', 12.10.03) מועצת החלב, במכתב ששלחה לשר האוצר נתניהו, שר החקלאות כ"ץ והיועץ המשפטי לממשלה רובינשטיין, בו היא מאשימה את השרים בהפרת החלטת בג"צ, בכך שהם מקדמים את חקיקת הרפורמה בענף החלב, "באופן העולה כדי ביזויה של ההחלטה".
מועצת החלב טוענת, באמצעות עו"ד מרים אתר ממשרד עו"ד פלס ושות', כי בניגוד ובהתעלמות מוחלטת מהחלטת בג"צ, פועלים השרים בהכנת הצעת חוק אשר תובא לכנסת במסגרת חוק ההסדרים הקרוב. צו הביניים, האוסר בבירור על הממשלה הוצאת החלטות לפועל, הוצא לאחר שבג"צ מצא טעם ממשי בחשש של מועצת החלב, כי שרי האוצר והחקלאות מתכוונים לחולל שינוי בהסדרים הקיימים בענף החלב ולגרום לנזק בלתי הפיך לעוסקים בו.
יצויין, כי ביום 14.9.03 דן השופט מישאל חשין בבקשת מועצת החלב למתן צו ביניים בעתירה, וכך קבע: "לא מצאתי הצדק למתן צו ביניים, אשר יורה את המשיבים להימנע מקבלת החלטות שעניינן שינוי המדיניות הנוהגת בענף החלב. בה-בעת, אם תתקבלנה החלטות שעניינן שינוי המדיניות הנוהגת בענף החלב, כי-אז לא ייעשה דבר להוצאתן של החלטות אלו מן הכוח אל הפועל, בין במישרין בין בעקיפין, עד להחלטה אחרת של בית המשפט" [לידיעה המלאה, ראו קישור].
למרות קביעה מפורשת זו של חשין, מתעקשת מועצת החלב לטעון, בהודעה כוזבת ומטעה שהוציאה לעיתונות, כי השרים הפרו צו ביניים של בג"צ - ולא כך היא. ראשית, כעולה מההחלטה לעיל, בג"צ סירב להוציא צו ביניים, אלא נתן רק צו המגביל יישום החלטות עתידיות שיתקבלו. מכל מקום, כפי שעולה מהודעת המועצה המובאת להלן, במועצה קובלים על טיוטות הצעות חוק שגיבשו השרים, שאמורה להוציא לפועל את החלטת הממשלה ולא על הוצאה לפועל של החלטות, מה שמעלה חשש לניסיון הטעייה של הציבור.
עו"ד מרים אתר טוענת, כי משמעות ההחלטה של חשין הינה בעצם מתן צו ביניים. ואולם, גם לשיטתה, השרים לא הוציאו לפועל כל החלטה, והצו שלטענתה הוצא - מגביל רק את יישום ההחלטות עד לדיון בעתירה, ואינו מגביל קבלת החלטות.
טענות מועצת החלב: "משרד האוצר והחקלאות שוקדים
על הכנת הצעת חוק, המוציאה לפועל את החלטת הממשלה"
יום לאחר מתן החלטה זו של חשין, נטען במכתב, התקיימה ישיבה, בה הונחה הצעת משרד האוצר, בדבר החלטה לעריכת שינויים מפליגים במדיניות בענף החלב, כחלק מהתוכנית הכלכלית וחוק ההסדרים לשנת 2004.
"למרות צו בג"צ ובניגוד לאמור בו", נטען במכתב, "התברר מטיוטת הצעת חוק, שנשלחה ב-2.10 ממשרד החקלאות למועצת החלב, ומטיוטה נוספת, כי משרד האוצר והחקלאות שוקדים על הכנת הצעת חוק, המוציאה לפועל את החלטת הממשלה. מועצת החלב טוענת כי הליכים אלו הינם בניגוד מוחלט להחלטת בג"צ".
מנכ"ל מועצת החלב, אבשלום דולב, אמר כי "לא יתכן כי הממשלה תעשה בענייני האזרחים כבשלה, למרות החלטת בג"צ. ההתעלמות מהחלטות בית משפט העליון הינן חמורות. אנו מצפים כי הממשלה תחדל לעסוק בענייני ענף החלב קודם שהתייעצה איתנו, ותפרוס את מלוא תוכניותיה וכוונותיה בשקיפות מוחלטת ולא כפי שנעשה עד כה בחשאי".
"הממשלה מנהלת את ענייני החלב כאילו היו אלה עסקיה הפרטיים ולא החלטות הרות גורל שיקבעו את עתיד הענף ופרנסת העוסקים בו לשנים רבות. אני קורא לראש הממשלה, להפסיק מייד הליכים מסוכנים אלו של שרי ממשלתו לדמוקרטיה ולכלכלת ישראל, ולשתף בהחלטות את הנוגעים בדבר כפי שפסק בג"צ", הוסיף דולב.
בתוך כך, פורסם היום [ראו קישור] כי חברת תנובה פנתה אף היא ליועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, בבקשה שיורה למשרדי האוצר, החקלאות ולמזכירות הממשלה - להפסיק את הליכי החקיקה בנוגע לרפורמה במשק החלב, הנובעים מחוק ההסדרים.
עוד ביקשה תנובה מהיועץ, כי יורה לשר האוצר להוציא מהצעת חוק ההסדרים את הפרק העוסק בשינויים בענף החלב, בשל היותו נטול משמעות תקציבית.
בג"צ 8258/03 המועצה לענף החלב בישראל (ייצור ושיווק) ואח' נ' ממשלת ישראל ואח'

תאריך:  12/10/2003   |   עודכן:  12/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי
"הבטיח טובות הנאה לתושבי שוהם אם ייבחר מועמד הליכוד לראש המועצה", טוענת התנועה לאיכות השלטון
הדר פרבר
טען כי קיבל מידע מוטעה
רועי כוכבי
בית המשפט: הדברים שפורסמו על המערער מהווים "לשון הרע", אך לנתבעים עומדת הגנת תום הלב
רנית נחום-הלוי
בהתאחדות טוענים: מרצים מסויימים עלולים למרר את חיי הסטודנט השב ממילואים
הדר פרבר
המופע יתקיים באופרה הישראלית במסגרת מופעי "צלילי קסם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il