X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פעילי הימין הקיצוני, ברוך מרזל ואיתמר בן-גביר, שהורשעו בעבר בגין עבירה זהה, דורשים מהיועמ"ש להעמיד את אבנרי לדין בגין הפרת צו אלוף; בניגוד לפרסומים: אבנרי לא נחקר בנושא
▪  ▪  ▪

פעילי הימין הקיצוני - ברוך מרזל ואיתמר בן-גביר, עתרו לבג"צ בדרישה להורות ליועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, ולמשטרת מחוז ש"י, לנמק "מדוע אינם עוצרים, חוקרים ומגישים כתב אישום נגד אורי אבנרי, שמפר את החוק בצורה שיטתית ונכנס פעם אחר פעם למתחם המוקטעה ברמאללה", הנמצא בשטח A. זאת, על-אף שמתחם זה מוגדר כשטח A, האסור לכניסה לאזרחים ישראלים.
העותרים מלינים בעיקר על העובדה שאבנרי נכנס לפני שבוע, באין מפריע, ללשכתו של ערפאת במוקטעה, לאחר הפיגוע במסעדת 'מקסים' בחיפה, יחד עם 8 פעילי שלום ישראלים נוספים, כדי לשמש מגינים אנושיים לערפאת, ובילה עימו את יום הכיפורים.
בחודשיים האחרונים דיווחנו כאן על 4 מקרים לפחות בהם נכנס אבנרי למוקטעה, באין מפריע. לפחות בשניים מן המקרים ידוע לנו, כי לא היו בידיו אישורים מהצבא. אבנרי עצמו אף מצהיר כי אינו נכנס דרך המחסומים הרשמיים של רמאללה, ואין הוא נזקק לאישורי הצבא.
עוד דורשים העותרים בעתירתם לעצור את אבנרי, מאחר וכאשר הם הואשמו בעבירה זהה של הפרת הוראה חוקית, בגין כניסה לשטחים בניגוד לצו אלוף, דרשה הפרקליטות להאריך את מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים.
השניים טוענים, כי "בהימנעות רובינשטיין מהעמדת אבנרי לדין יש משום חוסר סבירות, אפלייה והכנסת שיקולים פוליטיים". האפליה נוצרת, לדבריהם, מאחר וכאשר הם נכנסו בעבר לשטחי A, בניגוד לצו האלוף, לא רק שהם הועמדו לדין והורשעו בהפרת הוראה חוקית, אלא הפרקליטות אף דרשה לעצור אותם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.
בתשובה לפנייתו של העיתונאי יואב יצחק בשבוע שעבר, אמר היועץ רובינשטיין, כי "העניין מצוי בתחום סמכותו של מחוז שומרון ויהודה במשטרה".
בירור עם דובר מחוז ש"י במשטרה, רפ"ק דורון בנאמו, העלה כי בניגוד לפרסומים קודמים, אין כל חקירה בנושא זה, אלא העניין בבדיקה בלבד. מעבר לכך, התברר, כי המשטרה סבורה שאין כל ודאות כי יש היבט פלילי במעשיו של אבנרי: "ברגע שאבנרי ופעילי השלום נכנסים דרך מחסומים של צה"ל, והחיילים שם לא מונעים בעדם להיכנס, אז אין בכך היבט פלילי, כי צה"ל הוא הריבון בשטחים. אולם, אם הם לא נכנסים דרך המחסומים או שהם מתנגדים לחיילים במחסום שמונעים בעדם - יש בכך היבט פלילי", אמר רפ"ק בנאמו.
בתשובה לשאלתי אם אבנרי או אחד מחברי הכנסת הערביים נחקרו כבר בנושא, השיב רפ"ק בנאמו: "עד כה, לא נחקרו חברי כנסת בתקופה האחרונה בגין כניסה לשטחי A, וגם אבנרי עצמו לא נחקר בנושא".
כפי שדיווחנו כאן באחרונה [ראו קישור], פנייה קודמת שלנו לדובר מחוז ש"י, בא טעננו לאכיפה סלקטיבית בעניין הפרת צו האלוף, כאשר עוצרים רק אנשים שאינם ידוענים, ואילו אבנרי וחברי הכנסת הערביים נכנסים לכאורה באין מפריע, הוכחשה נמרצות על-ידי רפ"ק בנאמו, שטען כי המשטרה תחקור על כל מקרה שהיא יודעת.

תאריך:  12/10/2003   |   עודכן:  12/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי
עם זאת, הורשע סרגיי ארטובסקי בעבירות של תקיפה, הפרת הוראה חוקית והדחה בחקירה; סניגורו של הנאשם: "המתלוננת עשתה בנאשם מעשים מגונים"
גלית יצחק
המשחק באינטרנט נועד לילדים בכיתות ד'-ו'; מטרת המשחק היא לעורר בילדים הבנה ודרכי התמודדות הקשורות בזהירות בדרכים תוך העלאת המודעות
אלונה קורן
הסניף ייפתח על-ידי עלית, שפתחה בעבר סניפים דומים בדרום מזרח אסיה והפסיפיק
רועי כוכבי
החזרת כלי נשק לא חוקיים היא אינטרס ציבורי ממעלה ראשונה, קבע בית המשפט
גלית יצחק
לקוחות פלאפון יוכלו להשוות מחירים תוך שניות באמצעות מכשירי ה-WAP החדשים, המאפשרים גלישה באינטרנט ובאמצעות דפדוף בין 8 קטגוריות מוצרים באתר ZAP
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il