X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט המחוזי התיר בשבוע שעבר לפרסם את נסיבות חטיפתו של טננבאום ללבנון, אולם עיכב את ביצוע החלטתו עד ליום ב' ב-15:00; המשפחה תבקש עיכוב ביצוע נוסף מביהמ"ש העליון
▪  ▪  ▪

משפחתו של איש העסקים הישראלי, הנמצא בשבי החיזבאללה, אלחנן טננבאום, הודיעה (יום א', 12.10.03), באמצעות עורך דינה, רועי בלכר, כי בכוונתה להגיש בבוקר יום ב' ערעור לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, מיום חמישי האחרון, להתיר את פרסום נסיבות חטיפתו של טננבאום.
כזכור, ביום חמישי נענה השופט אורי שוהם, לבקשה המאוחדת של עיתון הארץ וערוץ 10, והתיר לפרסם את נסיבות חטיפתו של טננבאום (57), לידי החיזבאללה, לפני כ-3 שנים. עם זאת, נענה השופט שוהם לבקשת המשפחה, ועיכב את ביצוע ההחלטה ב-4 ימים, כדי לאפשר לה להגיש ערעור לבית המשפט העליון.
מועד עיכוב הביצוע יפוג מחר בשעה 15:00. המשפחה תגיש את ערעורה בשעות הבוקר, ותצורף לו בקשה לעיכוב ביצוע החלטת השופט שוהם, עד להכרעה בערעור. ההערכה היא, כי בית המשפט העליון ייענה לעיכוב הביצוע, שאם לא כן, יתייתר הדיון בערעור עצמו.
מכל מקום, אם לא יוגש לבסוף הערעור או אם לא תיענה הבקשה לעיכוב ביצוע נוסף, יותרו לפרסום פרטים הנוגעים לדרך הגעתו של טננבאום ללבנון, ופרטים אודות נסיבות נפילתו בשבי החיזבאללה. השופט שוהם התיר כבר לפרסם, כי מהחומר שהונח בפניו עולה חשד, כי ערבים-ישראלים מעורבים בחטיפה.
עורך דינה של המשפחה, רועי בלכר, אמר כי המשפחה החליטה בכל זאת לערער על ההחלטה, לאחר שהתלבטה, מאחר וחששה שאם יפורסמו דברים שבחיזבאללה לא יודעים, הדבר עלול לסכן את חייו של אלחנן. "אנחנו לא יודעים מה אלחנן אמר לשוביו, ואנחנו לא יודעים אם מה שיפורסם כאן יפגע בו, ורק יחמיר את המצב".
השופט שוהם: הפרסום לא יפגע בסיכויים
לממש את עסקת חילופי השבויים
החלטתו של השופט אורי שוהם נתקבלה, לאחר שהמדינה הודיעה בשבוע שעבר [ראו קישור], כי לגורמי הביטחון אין עמדה בנושא זה, וכי המדינה מבקשת להישאר מחוץ למחלוקת, ולאחר שהשופט שמע, בדלתיים סגורות, את עדותו של גורם ביטחוני בכיר בפרשה.
"במצב הדברים הזה", קבע השופט שוהם, "אין התנגשות אמיתית בין ערכי היסוד וחופש הביטוי מזה, והזכות לחיים ולשלמות הגוף מזה. לו סברתי כי נדרש לקיים איזון בין הערכים המתנגשים, כי אז הייתי מעדיף ללא היסוס את זכותו של אלחנן לחיים ולהגנה על גופו".
"דעתי זו מתחזקת, מששם אני לנגד עיני את עמדת המדינה - בהנחה כי המידע הרלוונטי מצוי בידי גורמי הביטחון, יש בשתיקתה הרועמת של המדינה משום נקיטת עמדה, שאינה לצד המשיבים".
"זה המקום לציין", הוסיף השופט שוהם, "כי שאלתי גם את הגורמים העוסקים במשא-ומתן האם זה ישפיע על עסקת החלפת השבויים, הם השיבו שאין להם עמדה בסוגייה זו. ניתן להסיק איפוא כי הפרסום, לו עותרים המבקשים, לא יפגע בסיכויי מימושה של העיסקה".

תאריך:  12/10/2003   |   עודכן:  13/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הפסטיבל הלטיני יתקיים בין התאריכים 6-9 בנובמבר; הפסטיבל העירקי יתקיים בין התאריכים 16-20 בנובמבר
הדר פרבר
אוריקה הוא שמו של ואדי ידוע ומפורסם במרוקו ובו מתרחשת העלילה
גלית יצחק
במבצע יחל היום ויימשך בחול המועד סוכות; מטרת המבצע היא לגייס לפחות אלף מנות דם; המחסור במנות דם בצפון החריף, בעקבות הפיגוע במסעדת מקסים בחיפה
נועם שרביט
המגזין 'טיים' חושף: ארה"ב חוקרת האם 3 מיליארד דולרים, שהפקיד סדאם בבנקים ממשלתיים בסוריה, משמשים למימון טרור; סוריה עשויה לעמוד בפני סנקציות כלכליות בעקבות חקיקה אמריקנית חדשה
רועי כוכבי
אברהם טראוב נעצר לבקשת שלטונות רוסיה, החושדים כי טראוב הוציא יהלומים גולמיים מרוסיה תוך עבירה על החוק הרוסי; בורסת היהלומים: אנו מאמינים בחפותו; גורמים בענף תמהים על המעצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il