X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הערעור הוגש על החלטת ביהמ"ש המחוזי, שהתיר בשבוע שעבר לפרסם את נסיבות חטיפתו של טננבאום ללבנון; ביהמ"ש העליון עיכב את ביצוע ההחלטה עד להכרעה בערעור
▪  ▪  ▪

שופט בית המשפט העליון, סלים ג'ובראן, נענה לבקשת משפחת טננבאום ועיכב את ביצוע החלטתו של השופט המחוזי אורי שוהם, עד להכרעה בערעור המשפחה על ההחלטה לפרסם את נסיבות חטיפתו של אלחנן טננבאום. השופט הורה למשיבים (עיתון הארץ וערוץ 10) להגיש את תשובתם לערעור תוך 7 ימים והדיון בערעור ייקבע תוך 10 ימים. השופט ג'ובראן דן בבקשת עיכוב הביצוע בהיותו שופט תורן.
מוקדם יותר, הגישה (יום ב', 13.10.03) משפחתו של איש העסקים הישראלי, הנמצא בשבי החיזבאללה, אלחנן טננבאום, באמצעות עורכי דינה, אלי זוהר ורועי בלכר, ערעור לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, מיום חמישי האחרון, להתיר את פרסום נסיבות חטיפתו של טננבאום.
כזכור, ביום חמישי נענה השופט אורי שוהם [ראו קישור], לבקשה המאוחדת של עיתון הארץ וערוץ 10, והתיר לפרסם את נסיבות חטיפתו של טננבאום (57), לידי החיזבאללה, לפני כ-3 שנים. עם זאת, נענה השופט שוהם לבקשת המשפחה, ועיכב את ביצוע ההחלטה ב-4 ימים, כדי לאפשר לה להגיש ערעור לבית המשפט העליון.
מייד לאחר נפילתו של טננבאום בשבי, לפני 3 שנים בדיוק, פתחה היחידה הארצית לחקירת פשעים בינלאומיים (יחב"ל) בחקירה פלילית, אשר פרטיה חסויים עד היום. לבקשת המשפחה, הוציא בית משפט השלום בפתח תקוה, צו איסור פרסום לגבי החקירה, בנימוק כי הפרסום בעניין זה עשוי לפגוע בביטחון המדינה.
בהחלטתו, התיר לראשונה השופט שוהם לפרסם כי התקיימה חקירה פלילית "באשר לנסיבות הגעתו של אלחנן טננבאום לביירות, ולשם בירור החשד כי אזרחים מקרב ערביי ישראל סייעו לאירגון החיזבאללה בחטיפתו".
הפרסומים כאילו טננבאום קשור
בסמים נועדו להבאיש את ריחו
עו"ד רועי בלכר אמר הבוקר, כי כל הפרסומים השונים על טננבאום, ובכללם כאלה הקשורים לסמים, הם רכילות שנועדה להבאיש את ריחו. "נניח לדוגמא, שבמקרה הגרוע ביותר מתפרסם עכשיו שהוא סוחר סמים. יכול להיות שבעקבות פרסום כזה מחירו בעיני חיזבאללה יירד והם יבינו שהנכס שלהם הוא לא כבד משקל. אולי הם יגידו 'בוא נמהר ונעשה את העיסקה'. אז אנחנו צריכים לחשוב לא רק על שיקולים משפטיים, אלא גם על שיקולים תקשורתיים".
פרקליט אחר של המשפחה, עו"ד אלי זוהר, אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל, כי משמעותו של הגשת הערעור היא, "שאם יוצא צו ביניים, על-פי בקשתנו... יעוכב הפרסום עד לדיון בנוכחות כל הצדדים בבית המשפט. ההמתנה", אמר, מעידה על "הדילמה הקשה בקבלת ההחלטה אם לערער או לא... היתה תחושה שאולי כדאי שניפטר כבר מהגל הזה של פרסומים על ניחושים... ושזה יהיה מאחורינו. יחד עם זה המחשבה שזה עלול להזיק גברה".
המשפחה חושבת, כי כל מה שיתפרסם עלול לפגוע בסיכוייו של טננבאום לחזור הביתה. לטענתה, פרסום חיצוני יכול לייצר "גל חדש של צרות". לא מדובר בחשש מפני הדיון הציבורי, מאחר וזה "קיים, תחת מעטה של ערפל של מידע... התוספת הזו של קביעת הערך המוסף של אל"מ (במיל') אלחנן טננבאום מול אחרים הוא פשוט ויכוח מיותר".
כתב עיתון 'הארץ' (שהוא אחד הצדדים להליך; ה.פ.), יוסי מלמן, אמר כי "אנחנו נמצה את ההליך. אני חושב שההליך הזה הוא לטובת הדמוקרטיה... בסופו של דבר הוא (אלחנן טננבאום; ה.פ.) אזרח".
בתגובה לדבריו, אמר עו"ד זוהר כי "אני מאמין שהוא (יוסי מלמן; ה.פ.) מאמין בכך... יוסי יודע שאנחנו מטפלים במשפחה הזאת בהתנדבות... מתוך תקווה שכל מה שאנחנו עושים יאפשר להחזיר אותו בחיים ארצה... אנחנו לא יודעים את נסיבות נפילתו בשבי... ובכל זאת אי-אפשר להמר. ואם יוסי אומר 'אני מניח שזה יעזור' אני לא מרשה לעצמי את הלוקסוס הזה להניח... אני מכבד גם את זכות הציבור לדעת... כשאלחנן טננבאום יהיה בארץ".
על פעילות התקשורת אמר זוהר: "אני חושב שזה מהלכים חסרי אחריות... אני לא יודע מה אנחנו נעשה... אנחנו לא מחפשים אף אחד. תפקידנו יסתיים ברגע שאלחנן טננבאום יחזור לארץ".
יוסי מלמן ציין, כי גם אם יותר הפרסום, הרי שיש עדיין פרטים שייאסרו לפרסום ויישארו חסועים, בשל הצנזורה ואף מכוח סוגיות של צנעת הפרט ועוד, אך גם בגלל, "שהרבה מאוד פרטים לא ידועים, לא לרשויות המדינה ובוודאי לא לכלי התקשורת".
שני הצדדים הודו, כי התמונה תתבהר לחלוטין רק כאשר יחזור טננבאום לארץ, ובכל מקרה, הם אינם יודעים את הפרטים המלאים בכל הקשור לנסיבות חטיפתו.
ע"א 9185/03 אסתר טננבאום נ' הוצאת עיתון הארץ ואח'

תאריך:  13/10/2003   |   עודכן:  21/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
היקף הפרויקט הוא כ-5.5 מיליון שקל
יפעת גדות
הסרט "מלך האריות" מכר 3 מיליון עותקים ביומיים הראשונים מאז יצאה קלטת הווידאו הביתית לשוק
אלונה קורן
השלמת העסקה עשויה לקדם את מיזוג חברות הכבלים
הדר פרבר
הכמות מהיבול של השנה שעברה תסתכם ב-3,000 טון בלבד
יפעת גדות
הצעד בהרחבת הצגתה של קודק, עולה בקנה אחד עם החלטת החברה להאיץ את השינוי משיווק כימיקלים בתחום הצילום להדמייה ממוחשבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il