X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט קבע, כי המוריש והבעלים הרשום של הנכס הם אותו אדם עצמו, למרות הבדלי השמות ביניהם
▪  ▪  ▪

שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, ברכה בר-זיו, הורתה (יום ה', 9.10.03) לאפוטרופוס הכללי לשחרר לידי המבקשים נכס מקרקעין המצוי בחיפה, על-אף שאין ברשותם צו ירושה על-שם הבעלים הרשום של הנכס.
בני משפחת גוריני - אילנה, דנה, שירלי ועמית - שהם יורשי המנוח הירש בוגומולני, פנו לאפוטרופוס הכללי בבקשה לשחרר להם את נכס המקרקעין, הרשום על-שם המנוח צבי גוריני.
האפוטרופוס הכללי דחה את הבקשה לשחרור הנכס, בטענה כי בני משפחת גוריני לא מיצו את כל הליכי הבדיקה אצלו, ולא המציאו לו צו ירושה על-שם צבי גוריני, כפי שדורשות התקנות. מבחינת האפוטרופוס הכללי, לא הוכח קשר בין בני משפחת גוריני ובין בעלי הנכס.
לאחר דחיית הבקשה על-ידי האפוטרופוס הכללי, הגישה משפחת גוריני, באמצעות עורכת הדין דנה געתון-גולד, תביעה לבית המשפט המחוזי בחיפה, בבקשה שיורה לאפוטרופוס הכללי לשחרר את הנכס מניהולו ולהעבירו לרשותם.
אילנה גוריני טענה, כי צבי גוריני - שעל-שמו רשום הנכס - הוא אביו של בעלה המנוח, גדעון גוריני. לטענתה, צבי גוריני הוא אותו הירש בוגומולני שעל-שמו הוצא צו הירושה, ו"גוריני" הוא שם במה אותו אימץ בוגומולני, שהיה זמר אופרה במקצועו.
לטענת בני המשפחה, הזהות בין "גוריני" ל"בוגומולני" היא ברורה, ונלמדת מהעובדות הבאות: מספר תעודת הזהות של הירש בוגומולני, המופיע על תעודת הפטירה שלו דומה, פרט לספרת ביקורת שנוספה, למספר תעודת הזהות של צבי גוריני, כפי שהוא מופיע על תעודת הקבורה שלו; שם אשתו המנוחה של הירש בוגומולני, כפי שהוא מופיע בתעודת הפטירה, הוא פרימה גוריני, כשם אשתו של צבי גוריני; מנישואיו של בוגומולני לפרימה גוריני נולד בנם היחיד, גדעון גוריני ז"ל, שאשתו וילדיו הם התובעים; מתמצית מרשם התושבים עולה, כי שם משפחת המנוח היה רשום כ"(ג'וריני) בוגודולני" והשם הפרטי כ"(צבי) הירש". בתחתית העמוד חתימה "ג'וריני צבי". גם כתובתו של בוגומולני ושם אביו התאימו לאלה של גוריני.
בנסיבות אלה, טענה משפחת גוריני, אין יסוד לסירוב האפוטרופוס הכללי לשחרר את הנכס לידיהם.
לאור בחינת מכלול הראיות שהובאו בפניה, החליטה השופטת בר-זיו להורות לאפוטרופוס הכללי לשחרר את הנכס לידי התובעים: "נחה דעתי", קבעה בר-זיו, "כי אכן המנוח בוגומולני הירש הוא אותו צבי ג'וריני (או צבי גוריני), הרשום כבעלים של החלקה... לפיכך, אני קובעת כי המנוח הירש בוגומולני שנשא בחייו מספר תעודת זהות 7928823, נשא שם נוסף - צבי ג'וריני, והוא רשאי להירשם כבעלים של חלקה 48 בגוש 10682".
"המשיב ידאג לשחרור החלקה מניהולו ולרישומה על שם המבקשים בהתאם להוראות החוק".
המ' 723/87, בש"א 2307/00 גוריני נ' האפוטרופוס הכללי

תאריך:  14/10/2003   |   עודכן:  14/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
זו שנה שנייה ברציפות בה בוחר האקונומיסט ב"קלוג" כטוב בעולם; קלוג מקיים תוכנית משותפת עם אונ' תל-אביב ללימודי תואר שני בניהול למנהלים
יפעת גדות
פנסקיפ, פיזיולוג: "בכל ההיסטוריה של השירה אנו נתקלים בביטוי 'לב שבור', נראה כי שירים מסוג זה המספרים על תחושת ה"לב השבור" מתחזקים כעת על-ידי ממצאים נירופיזולוגיים
מירב לוי
ירידה של 18% בהיקף הייבוא מארה"ב לישראל
הדר פרבר
ההשקעה - חצי מיליון ש"ח; פעילות הקד"ם תנוהל על-ידי טרגט מרקט ותכלול בר אקטיבי שינוע בין הקמפוסים ויזמין את הסטודנטים ליהנות מעולם החוויות של בירה טובורג
רועי כוכבי
כך קבע בית המשפט המחוזי בירושלים; עוד נקבע, כי ביטול פטור מניכוי מס במקור לחברה המצויה בקשיים הוא עניין המצוי בסמכותו של בג"צ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il