X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טוען: הנציגים הישראליים בהסכם חתמו עליו בשם "ממשלת ישראל" והדבר מהווה התחזות והטעיה; יו"ר ועדת האתיקה יזמן החותמים לשימוע; 2 תלונות הוגשו למשטרה נגד חותמי ההסכם
▪  ▪  ▪
ח"כ אורי אריאל

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) פנה (יום ג', 13.12.03) ליועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין וליו"ר ועדת הכנסת, ח"כ רוני בר-און, בדרישה לבחון אפשרות להעמיד לדין את חותמי הסכם ז'נבה הישראלים, בחשד כי עברו עבירה של התחזות.
לדברי ח"כ אריאל, מדובר בטיוטת הסכם, שבראשו נכתב כי הוא נכרת בין ממשלת ישראל לארגון לשחרור פלשתין (אש"ף), ומנסחיו אינם מייצגים את הממשלה ולכן יש בכך משום התחזות וניסיון הטעיה של הציבור.
גם יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת, ח"כ פרופ' אריה אלדד (האיחוד הלאומי), הודיע כי מייד בתום פגרת הכנסת, בכוונתו לזמן את שלושת חותמי ההסכם, המכהנים כחברי כנסת, לשימוע בוועדת האתיקה, בגין השימוש שעשו בשמה של ממשלת ישראל, שלא כדין. הודעתו באה לאחר שהוגשה לו תלונה רשמית בנושא, על-ידי ח"כ אורי אריאל.
שר התיירות, הרב בני אלון, אמר היום ב"ועידת ירושלים לשלום אמת", כי "יוסי ביילין הוא משתף פעולה עם האוייב ונקרא כל פעם להושיע ולהציל את האוייב כשהוא מסתבך".
תת-שר ההגנה האמריקני לשעבר, ריצ'ארד פרל, שהשתתף אף הוא באותה ועידה, אמר כי "חתימת ההסכם גובלת במעשה בלתי-חוקי... לא ראיתי מה יש להסכם ז'נבה להציע בתחום החינוך להפסקת השנאה. הנקודה הזאת היתה טעות שהוכחה כבר באוסלו", אמר פרל.
2 תלונות הוגשו למשטרה נגד חותמי המסמך
אילן קירשנבאום, תושב תל אביב ומהנדס מחשבים במקצועו, הגיש הבוקר (ג') תלונה במרחב ירקון של המשטרה, נגד יוסי ביילין, חיים אורון, עמרם מצנע ואברהם בורג, בגין "הפרעה לעובד ציבור בעת מילוי תפקידו".
בתלונה נאמר, כי ביילין מפריע לשרון (עובד הציבור) ולממשלתו במלחמתה בטרור, על-ידי יוזמת ז'נבה. מהמשטרה נמסר, כי התלונה תועבר למשרד המתאים, מאחר והעבירה לא בוצעה באזור מחוז תל אביב.
שלשום, התלונן השחקן דודו אלהרר במשטרה נגד יוסי ביילין, ד"ר רון פונדק, ח"כ נחמה רונן ויתר חותמי הסכם ז'נבה, בטענה כי אלה עברו על סעיף 97 לחוק העונשין, הקובע: "מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו ייצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו כדי להביא לכך, דינו - מִיתָה או מאסר עולם".
לדברי אלהרר, "לשון הסעיף ברורה. מדובר, בין היתר, בנסיון להוציא שטחים משטחה הריבוני של מדינת ישראל, מתחומי מדינת ישראל, בידי גורמים שאינם מוסמכים לכך. לאור לשון החוק, אין אלא לקבוע כי מעשי הנילונים מהווים הפרה בוטה של החוק".
אלהרר אף שיגר אמש מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, בו הוא מבקש להורות למשטרה לפתוח בחקירה של העניין.
"באשר לתירוץ המפוקפק, כי הממשלה אינה עושה די בשביל לקדם את תהליך השלום, ועל-כן הם נוטלים לעצמם זכות לעבור עבירה פלילית", אומר אלהרר, "הריני לצטט מתוך פסק דין של בית המשפט העליון, בשבתו כבית משפט לעירעורים, בעניינו של המרגל מרדכי ואנונו (ע"פ 172/88): 'ההשקפה, כי המטרה או המניע מקדשים את האמצעים ויוצרים מראש פטור מאחריות פלילית, פירושה האימוץ של האנטי-תיזה למשטר דמוקרטי, המעוגן בכיבוד החוק ובשלטונו של החוק במקום שלטונם וּשרירותם של יחידים, המבקשים להגשים רעיונותיהם ללא התחשבות במהות פועלם, זהו מרשם לאנרכיה, וקורבנותיה'.
"לאור דחיפות הנושא והפרסום הרב לו הוא זוכה, פרסום אשר עלול להוביל לתוצאות בלתי הפיכות, וכן לאור הכוונה שהתפרסמה בעיתונות 'לחתום' בקרוב על מסמך בעיר ז'נבה (ביום השנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין; נ.ש.), אבקשך להתערב מיידית, להורות למשטרת ישראל לבצע חקירה מהירה וכבר להזהיר את הנילונים מפני המשך כל פעולה בנידון".

תאריך:  14/10/2003   |   עודכן:  14/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אברהם בורג
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי
בית המשפט קבע, כי המוריש והבעלים הרשום של הנכס הם אותו אדם עצמו, למרות הבדלי השמות ביניהם
הדר פרבר
זו שנה שנייה ברציפות בה בוחר האקונומיסט ב"קלוג" כטוב בעולם; קלוג מקיים תוכנית משותפת עם אונ' תל-אביב ללימודי תואר שני בניהול למנהלים
יפעת גדות
פנסקיפ, פיזיולוג: "בכל ההיסטוריה של השירה אנו נתקלים בביטוי 'לב שבור', נראה כי שירים מסוג זה המספרים על תחושת ה"לב השבור" מתחזקים כעת על-ידי ממצאים נירופיזולוגיים
מירב לוי
ירידה של 18% בהיקף הייבוא מארה"ב לישראל
הדר פרבר
ההשקעה - חצי מיליון ש"ח; פעילות הקד"ם תנוהל על-ידי טרגט מרקט ותכלול בר אקטיבי שינוע בין הקמפוסים ויזמין את הסטודנטים ליהנות מעולם החוויות של בירה טובורג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il