X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גוש שלום: אם הפצ"ר לא יפעל, החיילים יועמדו לדין בבי"ד פלילי בינלאומי; נציגי שלום עכשיו יבקר את ההתנחלויות בפני ועדה של הסנאט; הורים שכולים לנשיא: צה"ל מסכן חייליו מדאגה לפלשתינים
▪  ▪  ▪

השמאל הקיצוני הישראלי מעביר הילוך: תנועת הסירוב 'גוש שלום', בראשה עומד אורי אבנרי, קוראת היום (ד', 15.10.03) לפרקליט הצבאי הראשי, אלוף מנחם פינקלשטיין, להעמיד לדין "את כל הקצינים והחיילים המעורבים" בפעולת חישוף הבתים שמבצע צה"ל ברפיח - "החל מהפיקוד העליון של הצבא הישראלי, דרך מח"ט גבעתי, אל"מ אייל אייזנברג, שעל-פי דיווחים בעיתונות, מפקד על הפעולה ועד לנהגי הדחפורים בשטח".
במכתבה של התנועה לפצ"ר, עליו חתמו אורי אבנרי ואדם קלר, נאמר כי "בפלישת הצבא הישראלי לרפיח, החדיר הצבא לעיר דחפורים משוריינים שכבר הרסו 120 בתים... והותירו 1240 נפשות ללא קורת גג. להרס שיטתי במימדים כה גדולים, אין ולא יכול להיות כל קשר לניסיונו של הצבא לחשוף מנהרות המשמשות להברחה, שהיא העילה הרשמית לפלישה זאת. המדובר הוא בעליל בענישה קולקטיבית של אוכלוסיית רפיח, מעשה המהווה הפרה חמורה של החוק הבינלאומי ושל אמנת ג'נבה הרביעית".
עוד נאמר במכתב, כי "כל הקצינים והחיילים המעורבים במעשים כאלה - החל מהפיקוד העליון של הצבא הישראלי, דרך מח"ט גבעתי, אל"מ אייל אייזנברג, שעל-פי דיווחים בעיתונות מפקד על הפעולה ועד לנהגי הדחפורים בשטח - הם אחראים לכאורה לעבירות חמורות ועליהם לתת את הדין על-כך. אם תמשיך המערכת הצבאית לתת גיבוי למעשים כאלה, יגבר הסיכוי כי בסופו של דבר יחשפו חיילים וקצינים למשפט וענישה על-ידי מערכות משפטיות בינלאומיות".
אבנרי וקלר מזכירים לפצ"ר, כי אין זו הפעם הראשונה בה מבצע הצבא מעשים מעין אלה ברפיח. לדבריהם, מדיניות הרס הבתים החלה עוד בימיו של יום טוב סמיה, כאלוף פיקוד הדרום.
"מאז ועד היום ממשיך הצבא לנקוט במדיניות זאת בדיוק, תוך גרימת סבל יומיומי נורא לתושבי רפיח. שתיקתה הרועמת והמתמשכת של הפרקליטות הצבאית, שלא עשתה דבר וחצי דבר למנוע מעשים אלה, והזנחתה את החובה העליונה המוטלת עליה, כגוף האמור לדאוג לשמירת החוק בידי חיילי וקציני צה"ל, הופכת את הפרקליטות עצמה לנושאת בחלק מן האחריות להפרות החמורות והמתמשכות של החוק הבינלאומי...".
נציגי שלום עכשיו יציגו בפני הסנאט
האמריקני סקירה ביקורתית על ההתנחלויות
זרוע אחרת של השמאל הקיצוני, תנועת 'שלום עכשיו', ממשיכה בפעילותה הבינלאומית, והערב יופיע ראש 'צוות מעקב ההתנחלויות' של התנועה, דרור אטקס, בפני תת-ועדה של הסנאט לקשרי חוץ, בענייני המזרח הקרוב ודרום אסיה, שם יציג בפני חברי הוועדה את "מדיניות ההתנחלויות" של הממשלה, המאיימת, כביכול, על שלום המדינה.
בין השאר, יציג אטקס מפות מעודכנות של המאחזים ביו"ש ונתונים עכשוויים לגבי הבנייה והפיתוח בהתנחלויות, נתונים על תוכנית הממשלה בעניין גדר ההפרדה בשטחים, ונתונים כלכליים בדבר עלותן של ההתנחלויות למשלם המיסים הישראלי, שב'שלום עכשיו' מעריכים בכ-2.5 מיליארד ש"ח בשנה. אינפורמציה לגבי האיום, לטענת "שלום עכשיו" שנשקף למדינה בעקבות אותם צעדים. אטקס מתכוון גם להציג .
בדיון, שיעסוק בתהליך המדיני ובמעמדה של מפת הדרכים לאור ההתפתחויות באזור, צפוי אטקס למתוח ביקורת קשה על ההתנחלויות, ולבקש מהממשל שלא לקצץ מכספי הערבויות המיועדים לישראל, אלא להעבירם תחת זאת לקרן מיוחדת, שתעסוק בקליטת מתנחלים המעוניינים ב'טרנספר מרצון': לעקור מבתיהם בהתנחלויות ולעבור להתגורר בתוך הקו הירוק.
מלבד אטקס, יעידו בפני הוועדה שליח ארה"ב למזרח התיכון לשעבר, דניס רוס, השר לשעבר מטעם מימ"ד, הרב מיכאל מלכיאור, וכן ד"ר בועז גנור, מנכ`ל המכון הבינ"ל למדיניות נגד טרור.
ב'שלום עכשיו' לא מוצאים פסול במסירת המידע על ההתנחלויות בפני הקונגרס. מזכ"ל התנועה, יריב אופנהיימר, אמר כי לתנועתו חשוב להזהיר גם את הממשל האמריקני מפני הסכנות שבמדיניות "ממשלת ההתנחלויות של שרון". "את מה שמותר לבני אלון, בנימין נתניהו וישראל כץ (שדיברו אף הם מול הסנאט והקונגרס), מותר גם לאנשי 'שלום עכשיו'", אמר אופנהיימר.
הורים שכולים לנשיא: צה"ל מסכן חיילים
רק מתוך דאגה לאוכלוסיה הפלשתינית
נשיא המדינה, משה קצב, נועד הבוקר עם הורים שכולים של 7 חיילים, שנהרגו בפעילות צה"ל בשטחים. ההורים עימם נפגש הנשיא הם ציון שרעבי, נחמיה וייס, משה קינן דוד צימרמן, נוח מייזליש, ניסים חובב, וזכריה קוממי.
ההורים השכולים טוענים, שצה"ל עושה מאמץ גדול מדיי לדאוג לאוכלוסיה הפלשתינית, ובכך מסכן את חיי החיילים. בגלי צה"ל דווח, כי ההורים אף הקימו אוהל מחאה מחוץ לבית הנשיא, ועליו תלו שלט, בו נכתב: "צבא מוסרי מגן קודם כל על חייליו".

תאריך:  15/10/2003   |   עודכן:  15/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
החברה זכתה באישור ה-FDA לשיווק מכשיר לייזר שנועד לטיפול במחלות עיניים מסובכות
רועי כוכבי
העיריה גבתה קנסות חניה מופרזים תוך שימוש בחוק עזר למניעת מטרדים; עוד נקבע, כי החניה במקום בו הוטלו הקנסות - חוקית
גלית יצחק
זאת בעקבות מאות פניות המגיעות לאתר בחודשים האחרונים; בין הפורומים החדשים: הזעת יתר, פורום בריאות הגב, פורום בריחת שתן לנשים, גמילה מעישון, הרטבת לילה ורפואת לייזר נמוך עוצמה
עומר כרמון
בראיון לעיתון אינדיפנדנט אמר עוז: בתרבות היהודית מצפים מסופרים ומשוררים שיראו את הדרך
רועי כוכבי
בית המשפט המחוזי בנצרת: "לא מצאתי כי קיים הליך משפטי, המאפשר שינוי תנאי הסדר נושים בהסתמך על הודעת הכונ"ר המתנגד להפטר החייב לאחר שזה קיים את ההסדר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il