X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חלקי הגופה של לוחם השייטת ארז אשכנזי ז"ל, שנפל ביוני 2003 ברצועת עזה, מוחזקים בידי החמאס; דובר צה"ל אישר את הפרטים אודות חלקי הגופה; לשכת רה"מ נמנעה ממתן תגובה מדוע אינה עומדת על החזרת חלקי הגופה, בעסקה שבה ישוחררו אנשי חמאס; המשפחה סירבה להגיב
▪  ▪  ▪

ישראל אינה דורשת באופן אולטימטיבי את חלקי גופתו של חייל ישראלי - המוחזקים בידי החמאס, כתנאי לעסקת חילופי שבויים וגופות, למרות שבמו"מ עם החיזבאללה מסכימה ישראל לשחרר גם עשרות אנשי חמאס. פרטים אלה מתבררים עתה, בבדיקה שערכנו במערכת הביטחון ועם גורמים נוספים. נוכח זאת, לא מתאפשר עתה למשפחת החייל שנהרג בקרב ביוני 2003, להביא את יתר חלקי הגופה לקבר ישראל.
נציין, כי בעבר הוחזרו חלקי גופתו של חייל אחר בשייטת, שנהרג בפשיטת צה"ל בלבנון. חלקי הגופה הוחזרו לאחר מו"מ שהתקיים.
המשפחה סירבה להגיב רשמית. נודע לי, כי לבני המשפחה לא נמסרו הפרטים אודות הימצאותם של חלקי הגופה בידי החמאס, אלא דובר עימם על שמועות שנפוצו. בני המשפחה שמעו על-כך מ-Nfc לראשונה.
נודע, כי במהלך פעולת צה"ל בשכונת אל-מוע'רקה שברצועת עזה, שבה נהרג לוחם שייטת 13, ארז אשכנזי (ז"ל), ממטען שהפעילו אנשי עז א-דין אל-קסאם, נפגעה גופתו קשות. מעוצמת הפיצוץ נקרעה, בין היתר, רגלו מהשוק ומטה. חיילי השייטת חיפשו את רגלו של החייל, אך בלחץ הקרב באותה עת ונוכח הקרב הקשה שהתנהל לא הצליחו לאתרה. הרגל אותרה מאוחר יותר על-ידי אנשי החמאס במרחק רב ממקום הפיצוץ והיא מוחזקת עתה אצלם. מאז התנהלו מגעים שקטים להשבת חלקי הגופה, אך ללא הועיל.
במשרד הביטחון אישרו, כי אכן, חלקי גופתו של החייל נותרו בשטח והם מוחזקים בידי פלשתינים. עם זאת, נמסר, משרד ראש הממשלה, באמצעות נציגו האישי של ראש הממשלה אריאל שרון, הוא המנהל את המו"מ והוא הכתובת לסוגיה זו. במשרד ראש הממשלה נמנעו ממתן תגובה בנושא זה. נמסר כי נוכח הפנייה נמצא הנושא בבדיקה.
ההסתבכות אירעה ביום 27.6.03 לפנות בוקר. כוח צה"ל הקיף את ביתו של עמראן אל-ע'ול. עמראן היה אחראי, בין היתר, לשיגור רקטות קסאם, הפעלת מטענים שגרמו להרג חיילים, ושיגור מחבלים לפיגועי ירי. עמראן הינו אחיינו של עדנאן אל-ע'ול, מבכירי המבוקשים, הידוע כמהנדס מטענים ומאנשי החמאס. צה"ל ניסה לחסלו מספר פעמים. באחת מהן, נהרג בשוגג בנו בילאל. בעיצומה של הפעולה, דרש הכוח מעמראן לצאת מהבית ולהסגיר עצמו. אל-ע'ול סירב והשיב באש תופת מנשק קל. במהלך הקרב שהתפתח, נהרג עמראן אל-ע'ול. יחד עימו נהרג בן דודו, מוחמד אל-ע'ול (בנו של עדנאן אל-ע'ול). בתום פעולה זו הרס כוח צה"ל את ביתו של המחבל. תוך-כדי הקרב במקום, נהרג החייל ארז אשכנזי ז"ל.
דובר צה"ל מסר את התגובה הבאה:
"בתאריך 27.6.03 נהרג חייל צה"ל, סמ"ר ארז אשכנזי ז"ל, ממטען שהופעל כנגדו במהלך פעילות למעצר מבוקשים בשכונת בקשי, סמוך לצומת נצרים, בצפון רצועת עזה.
כתוצאה מעוצמת הפיצוץ של המטען נקטע חלק מרגלו. הטענות בדבר הימצאות חלקי גופתו של לוחם השייטת סמ"ר ארז אשכנזי ז"ל בידי פלשתינים מוכרות בצה"ל ומטופלות על-ידי הגורמים המתאימים. צה"ל נמצא בקשר שוטף עם משפחת אשכנזי וכן עדכנם בכל מידע המצוי ברשותו".

תאריך:  16/10/2003   |   עודכן:  16/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
זאת בגין חשד לעבירה על חוק רישוי עסקים
עומר כרמון
סקר של המרכז הפלשתיני למדיניות ומחקר: 75% תומכים בפיגוע במסעדת מקסים בחיפה, אך 85% גם תומכים ב"הפסקה הדדית של מעשי העוינות"
מירב לוי
הפתיחה - ב-25 באוקטובר במרכז הקהילתי בקיסריה
עומר כרמון
רושלה, יהודיה ממיניאפוליס: "אמרתי לפרינס: בשום פנים ואופן לא! זה יום ראשון וערב יום כיפור"
הדר פרבר
ניסה לירות לעצמו בראש; הרשויות האמריקניות חוקרות את נסיבות התרסקותה של המעבורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il