X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר ההסברה הסורי רומז: חאפז אל-אסד המנוח התמקד בפיתוח התפקוד האסטרטגי של הכוחות המזויינים

אל-ווטן הסעודי טוען: ישראל הכינה תוכניות לתקיפת ארמון הנשיאות בדמשק

העיתון הסעודי טוען עוד: ממשל בוש מנע שלוש פעמים תקיפה ישראלית בסוריה; ארה"ב החליטה להסיר ההגנה המדינית והדיפלומטית לדמשק, מפני עימות עם ישראל
▪  ▪  ▪

ישראל הכינה תוכניות לתקיפת ארמון הנשיאות בדמשק. כך טוען העיתון הסעודי אל-ווטן בגליונו החדש. לטענת העיתון, ממשל בוש מנע שלוש פעמים לאחר נפילת סדאם תקיפה ישראלית בסוריה. בתקופה האחרונה, מוסיף העיתון, החליטה ארה"ב להסיר ההגנה המדינית והדיפלומטית לדמשק, מפני עימות עם ישראל.
עורכי אל-ווטן מסתמכים על דיפלומטים אמריקנים ואירופים, מפיהם שמעו כי ישראל הכינה, בתיאום עם ארה"ב, רשימה של שלושה סוגי מטרות פוטנציאליות לתקיפה בסוריה:
- יעדים ומקומות של ארגוני הסירוב הפלשתינים;
- יעדים ומקומות צבאיים ואסטרטגיים בסוריה כגון שדות תעופה ובסיסים צבאיים;
- יעדים ומטרות סימבוליים, כגון ארמון הנשיאות ומוסדות ממשלה. המקורות הדגישו כי ישראל כבר הכינה את התכניות הצבאיות הרלוונטיות, לשעת הצורך.
על-פי המקורות, ממשל בוש מנע שלוש פעמים מממשלת שרון לבצע תקיפה אווירית נגד מקומות בסוריה, לאחר נפילת משטר סדאם.
עוד אמרו המקורות, כי לראשונה מזה שנים ארוכות, החליט ממשל בוש להסיר את ההגנה המדינית והדיפלומטית שסיפק לדמשק מפני עימות עם ישראל - דבר המהווה התפתחות חמורה ביותר ביחסי וושינגטון-דמשק.
לפני ועידת מדריד ב-91' ולאחריה, העניק הממשל האמריקני לסוריה, בתקופות שונות, ערבויות להגנה מדינית ודיפלומטית מפני עימות עם ישראל. זאת בתמורה להצטרפות דמשק לתהליך למציאת פתרון לסיכסוך הערבי-ישראלי בדרכי שלום והישארותה בתוך תהליך השלום; או במקרה של קשיים במו"מ - אי שיבוש המאמצים הדיפלומטיים לפתרון הבעייה הפלשתינית מצד סוריה. כמו כן, במסגרת ערבויות אלה, הושגו הבנות אמריקניות-סוריות, לפיהן ארה"ב תימנע תקיפה של ישראל בסוריה, בתמורה להיענות ההנהגה הסורית ליוזמות ולהצעות האמריקניות לפתרון הסכסוך - דבר אשר יצר מציאות שבה ישראל לא תקפה מטרות בתוך שטח סוריה מאז 1974.
בעניין זה, אמר דיפלומט אמריקני בכיר לאל-ווטן, כי אריאל שרון התכוון לאחר הכניסה ללבנון ב-1982, לפעול נגד הכוחות הסורים בלבנון לשם הוצאתם משם, והיה נחוש להעתיק את המערכה לתוך שטח סוריה ולפעול להפלת משטרו של חאפז אסד או להחלשתו. אולם הוא נתקל בלחצים מצד ממשל רייגן - דבר שהביא לשנים של מתיחות בין שרון לאמריקנים.
מקורות המקורבים למשרד החוץ הסורי קוראים לוושינגטון שלא להפסיק הדיאלוג עם דמשק.
בהקשר אחר מסרו מקורות המקורבים למשרד החוץ הסורי לאל-ווטן, כי הצבעת הקונגרס האמריקני בעד נקיטת סנקציות נגד סוריה, מהווה התפתחות חמורה חדשה בהמשך למגמה להפעלת לחץ על סוריה, במסגרת ההיענות למטרותיה של ישראל. "משרד החוץ הסורי דבק בקריאתו לוושינגטון שלא להפסיק את הדיאלוג עם דמשק וקורא להחליף את האיומים בשפת הדיאלוג", אמרו המקורות.
חוק הקונגרס לא ישפיע באופן מרחיק לכת
חוגים פוליטיים וחוגים מתחום התקשורת בסוריה, הביעו את אי-שביעות רצונם מהצבעת הקונגרס האמריקני. הם אמרו, כי חקיקת החוק בעת הזו משמעה שחלק מהחוגים האמריקנים, ובעיקר הלובי היהודי, מעוניינים להכשיל את כל המאמצים והניסיונות לכינון דיאלוג מדיני בין דמשק לוושינגטון.
חרף זאת, החוגים הסורים פוסלים אפשרות כי לחוק תהיינה השלכות מרחיקות לכת מבחינה כלכלית ומסחרית על סוריה, שכן לא קיימים קשרי שת"פ כלכלי הדוקים או חילופי סחר בהיקף נרחב בין שתי המדינות.
סוריה: נעשו כל ההכנות לקראת תקיפה ישראלית נוספת
שר ההסברה הסורי, אחמד אל-חסן, הוציא (שבת) מכלל אפשרות כי ארה"ב תנקוט בפעולה צבאית נגד סוריה. אולם הוא סבור. כי וושינגטון עשויה לתת 'אור ירוק' לישראל בהקשר זה. בראיון לעיתון "אל-קבס" הכוויתי מדגיש שר ההסברה הסורי. כי סוריה עשתה את כל ההכנות להתמודדות עם אפשרות כזו.
"אנחנו ערוכים לקראת כל דבר מבלי לרדת לפרטים", אמר השר הסורי והדגיש כי "חאפז אל-אסד המנוח התמקד רבות בפיתוח התפקוד האסטרטגי של הכוחות המזויינים - הרחק מאור הזרקורים, וכך גם הנשיא בשאר אל-אסד, הפועל לגיבוש מדיניות דינמית המתאימה עצמה לשינויים".
שר ההסברה הסורי מצביע על דבריו של הנשיא בשאר אסד בוועידות הפסגה השונות, בקהיר, רבת עמון ובבירות, ואומר כי מי שעקב אחרי דבריו, נוכח כי בשאר צפה את המתרחש כעת. "בשאר אסד הציע באותן ועידות פסגה לכונן אסטרטגיית מנע ערבית, שכן לא יעלה על הדעת להמר על משענת דיפלומטית שאנו יודעים כיצד היא נשברת על-ידי הישראלים, ללא תוכנית חלופית, שעה שאנו מודעים לסכסוך ולרגישויותיו, ובנוסף להסתבכויות השונות מאז עלייתו של אריאל שרון לשלטון".
שר ההסברה הסורי לא התעכב על ההשלכות של חוק הקונגרס האמריקני להטלת סנקציות על דמשק.
דבריו של שר ההסברה הסורי לעיתון הכוויתי, מצטרפים להתבטאויות של גורמי ממשל בדמשק לאחר תקיפת מחנה האימונים של הג'יהאד האיסלמי על-ידי ישראל לפני כשבועיים בעין אל-סאחב, ולדיווח בניו-יורק טיימס לאחרונה על כך שסוריה החלה בגיוס 300 אלף חיילים.
הרמטכ"ל הסורי לצבאו: היכונו לקראת מתקפה ישראלית נוספת
רמטכ"ל צבא סוריה, הגנרל חסן תורכמני, הורה היום לחייליו להיכנס לכוננות גבוהה לקראת מתקפה ישראלית נוספת. "ממשלת שרון מסלימה בכוונה את המצב וגורמת לכך שכל האיזור חי על הר געש שעלול להתפרץ", אמר תורכמני בטקס של חיל האוויר הסורי.
הגנרל תורכמני האשים את האמריקנים, בכך שהם מעניקים תמיכה מוחלטת לישראל ומאפשרים לראש הממשלה שרון "להמשיך לבצע פשעים ולנקוט בתוקפנות".
נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, התייחס לפני יומיים לתקיפה הישראלית בארצו ואמר: "להיטותה הצבאית של ישראל לא תרתיע את הסורים".
הפגנות בדמשק נגד ממשל בוש
כ-200 אזרחים סורים ערכו בשבת הפגנה אנטי-אמריקנית במרכז דמשק. בהפגנה, שנערכה בתמיכת הממשלה הסורית, נישאו שלטים שקראו לציבור להחרים סחורות אמריקניות, כמחאה על איומי הסנקציות הנשמעים מכיוון וושינגטון.
השבוע שרפו אותם מפגינים את דגלי ארצות הברית וישראל, מחוץ למסעדה שבה ישבו תיירים אמריקנים.

תאריך:  18/10/2003   |   עודכן:  18/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
ב-2 קלטות אודיו ששידרה אל-ג'זירה, מאיים בן-לאדן בביצוע פיגועי-התאבדות נוספים בארה"ב ומחוצה לה, ומציע לאמריקנים לעזוב את עירק; "דרך הג'יהאד היא הדרך היחידה", "מי שיעזור לאמריקנים ייחשב ככופר"
עמוס באר
תציג בתערוכת טוקיו 3 דגמי קונספט מתקדמים
עמוס באר
סקאלייטי 612 - מכונית ספורט בעלת ארבעה מושבים אמיתיים
הדר פרבר, מיכאל דבורין
אסטרונאוט ספרדי יתלווה למסע במטרה לבצע ניסויים בחלל
הדר פרבר
בחודש שעבר פנתה ממשלת ארה"ב לדרום קוריאה בבקשה לשלוח כוחות לוחמים נוספים אשר יעזרו לכוחות האמריקנים לייצר את המצב בעירק; עפ"י סקרים יתמוך הרוב בדרום קוריאה בשליחת הכוחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il