X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מופז הגיש סקירה ביטחונית בישיבת הממשלה; לדבריו, הפיגוע בעזה כוון נגד האמריקנים ולא היה מקרי
▪  ▪  ▪

תמונת המצב בזירה הפלשתינית מראה על משבר שלטוני, ו"ריק ביטחוני", כאשר ממשלתו של אבו עלא, המוגדרת כממשלת חירום, תלויה על בלימה נוכח המכשלות שערפאת עורם בדרכה. כך אמר שר הביטחון שאול מופז, בישיבת הממשלה (יום א', 19.10.03).
מופז אמר, כי בראייתה האסטרטגית של ישראל נמצאים עדיין חזון נשיא ארה"ב ו'מפת הדרכים', כחלק מהמסגרת להתקדמות בנושא הפלשתיני, ולא נכון יהיה לסגור עליהם את הגולל מבחינה מדינית.
מופז הדגיש, כי לישראל אין בנמצא פרטנר פלשתיני שניתן להתקדם עימו, ועד שהפלשתינים יצמיחו בקירבם הנהגה אלטרנטיבית לערפאת שמוכנה להילחם בטרור, נאלצת ישראל לעשות בעצמה את כל הדרוש כדי לעצור את הפיגועים ולהילחם בטרור.
שר הביטחון הדגיש, כי מאז הפיגוע הקשה במסעדת 'מקסים' בחיפה, השקיעה ישראל מאמץ מוגבר, התקפי ומתמשך נגד המנהרות במרחב רפיח. כמו כן, הוטל סגר מוחלט, כתרים, עוצרי תנועות ותגבור סדרי כוחות במרחב התפר, חיזוק המעברים בגדר הביטחונית במגמה למנוע כניסת מתאבדים, ובנוסף גיוס גדודי מילואים.
שר הביטחון התייחס גם לפיגוע נגד האמריקנים באזור בית חנון, וציין כי להבנתו - מדובר בפיגוע מכוון. הפיגוע ממחיש, לדבריו, את טענתה הבסיסית של ישראל שהעדר טיפול פלשתיני בטרור, מזמין כאוס ביטחוני. הפיגוע מעמיד מבחן נוסף בפני ההנהגה הפלשתינית, ובינתיים מתברר כי הפיגוע אינו מניע אותה ואת מנגנוניה למאמץ נחוש נגד תשתיות הטרור.
ישראל מתייחסת לפיגוע כאילו כוון נגדה, וכעת הוא נמצא בחקירה.
עוד מסר השר מופז, כי בזירה הצפונית, שורר שקט מתוח מאז התקיפה האווירית הישראלית בסוריה. התקיפה הציבה את המערכת הסורית בפני דילמה צבאית. ישראל ממשיכה להטיל על סוריה את האחריות לטרור הנובע משטחה או בחסותה, הן הטרור הלבנוני והן הטרור הפלשתיני.
שר החוץ, סילבן שלום, אמר בישיבת הממשלה כי בית הנבחרים בוושינגטון אישר ברוב מוחץ את 'חוק האחריות הסורית', המטיל שורה של סנקציות ומגבלות על סוריה והסחר האמריקני עימה. זאת, על-רקע המשך תמיכתה של סוריה בטרור וכיבושה של לבנון, למרות כל האזהרות האמריקניות בנושא. עתה, ציין שר החוץ, עובר החוק לאישור ועדת החוץ של הסנאט.
שר החוץ הדגיש, כי העברת החוק בבית הנבחרים מהווה מסר ברור לסוריה ולנשיא אסד, באשר לרצינות האמריקנית להתמודד על התמיכה הסורית המסוכנת בטרור.
בהתייחסו לפיגוע בשיירה האמריקנית בצפון רצועת עזה, אמר שר החוץ כי מזכיר המדינה האמריקני הודה על הסיוע שממשלת ישראל העניקה מייד בחילוץ הפצועים. עוד אמר, כי הוא רואה בפיגוע הוכחה נוספת שהטרור ממשיך להכות בכל אחד ובכל מקום.
דברי גינוי אלה קיבלו ביטוי גם בדברי הנשיא ג'ורג' בוש, שהיו תקיפים ביותר והטילו את מלוא האחריות לפיגוע על הרשות הפלשתינית. נשיא ארה"ב הבהיר, כי על הפלשתינים לפעול באופן מיידי ונחוש כדי להקים ממשלה שתילחם בטרור, תוך איחוד מנגנוני הביטחון. הוא ציין במפורש, כי ערפאת ממשיך להכשיל אפשרות זאת.

תאריך:  19/10/2003   |   עודכן:  12/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
טוען: החלטה 952 של מינהל מקרקעי ישראל, מהעניקה הנחות בשיעור 90% מדמי החכירה לקרקע לבנייה, רק לחיילים משוחררים - מפלה; בג"צ סירב להוציא צו ביניים והורה למדינה להשיב תוך 45 יום
מירב לוי
בניין המבואה - מרכז המבקרים, הוקם בתרומתם הנדיבה של משפחת דוד ופלה שאפל מלוס אנג'לס ובסיוע משרד התיירות; האירוע יתקיים במעמד שר הביטחון
מירב לוי
כך חושף המגזין 'טיים'; ברשות עצרו 6 חשודים המעורבים בפיגוע; את הפיגוע ביצעו אנשי פתח המתנגדים לערפאת
ענבל אביב
את השתיים ליוותה תמי רימון, המחלימה מסרטן השד; ב-22.10.03 ייערך ערב הצדעה חגיגי שישודר בטלעד, בשידור חי
רנית נחום-הלוי
הכנס ימשך שלושה ימים; יתקיימו דיונים שונים ויערכו ביקורים בפרלמנט הירדני, באמפיתיאטרון בעמאן וסיור בפטרה; ח"כ גמליאל מצפה לגינוי נגד ישראל; על הצעת יו"ר הכנסת: מדובר בכוונה שובינסטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il