X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העיתון 'The Blade' פרסם עדויות חיילים, שסיפרו כי כריתת אוזניים מוויטנאמים מתים היתה מנהג מקובל; אחד החיילים סיפר לעיתון כי הכוחות ענדו שרשראות על אוזניהם כדי להפחיד את התושבים המקומיים
▪  ▪  ▪

יחידה בצבא ארצות הברית, הידועה בכינויה "כוח הטיגריס" (Tiger Force), ביצעה פשעי מלחמה במהלך מלחמת ויטנאם, ובין היתר הרג מספר רב של אזרחים לא חמושים. חקירה שנפתחה בנושא, נסגרה ללא האשמות - כך דווח בעיתון 'The Blade'.
סוכנות רויטרס דיווחה (יום א', 19.10.03) על הפרסום בעיתון (The Blade), לפיו הצבא ניהל חקירה של אנשי היחידה במשך 4 וחצי שנים, ובמהלך החקירה הודו 18 חיילים כי ביצעו פשעי מלחמה. הצבא לא הגיש תלונה נגדם, ואיפשר לחיילים שהיו חשודים בפשעי המלחמה לפרוש מהצבא.
עוד נכתב בעיתון, כי ההאשמות נגד היחידה כללו הרג נשים וילדים, עינוי אסירים כריתת אזניים וקרקוף ראשים, כמזכרות.
העיתון פרסם כי בחקירתו של צוות כוח הטיגריס על-ידי הצבא, סיפרו 27 חיילים כי כריתת האוזניים, מויטנאמים מתים, היתה מנהג מקובל. אחד החיילים סיפר לעיתון כי החיילים ענדו שרשרות של אוזניים כדי להפחיד את האזרחים הויטנאמים.
דובר הפנטגון, שקרא מהצהרה מוכנה, אמר לרויטרס ביום ראשון כי "בשל היעדר ראיות חדשות ומשכנעות, אין כל תוכניות לפתוח את התיק מחדש. התיק הוא בן יותר מ-30 שנה".
ממצאים של ה-CID בנושא (היחידה לחקירות פשעים), הועברו לרשויות המתאימות, מפקדי החשודים. מפקדים אלו שקלו את ממצאי ה-CID ופעלו במסגרת סמכותם להחליט האם היו ראיות מספיקות המוכיחות כי נעשה פשע מלחמה והאם יש אפשרות להעמיד את האשמים לדין.
היחידה בה 45 צנחנים, נשלחה למשימת ריגול על כוחות האויב בויטנאם, בערים קוואנג נגאי וקוואנג, בין החודשים מאי לנובמבר, שנת 1967. חברים ביחידה סיפרו, כי עמדו מול אש בלתי פוסקת של צלפים ותקיפות של אנשי גרילה, עם עשרות חיילים פצועים ומספר הרוגים.
האיזורים שנקראו כביכול "איזור ללא אש" הוגדרו על-ידי צבא ארצות הברית כאיזורים בהם החיילים מורשים לתקוף את כוחות האויב ללא פקודות ישירות ממפקדיהם.
"חיינו מיום ליום. לא ציפינו להשאר בחיים. כל מי שהיה שם והיה לו שכל בראשו לא ציפה להשאר בחיים", סיפר חבר ביחידה, וויליאם דויל ל-The Blade, בראיון שנערך עימו. "כך שעשית מה שהתחשק לך לעשות... במיוחד להישאר בחיים. הדרך לחיות היא להרוג כי אז אינך צריך לדאוג לכל מי שמת".
על-פי הדיווחים, 2 חיילים שניסו להפסיק את מעשי האכזריות הוזהרו על-ידי מפקדיהם שאיימו עליהם כי אם לא יישארו בשקט, יועברו ליחידות אחרות.
The Blade פרסם גם את העובדה, כי ביסס את פרסומיו על ראיונות שערך עם למעלה מ-100 חברי יחידת הטיגריס ואזרחים ויטנאמים, כמו גם אלפי מסמכים ממשלתיים, חלקם עדיין מסווגים.
ממצאי חקירת הצבא, מחודש פברואר ועד יוני 1975, נשלחו למזכיר ההגנה ודיווחים על תהליך החקירה נשלחו לבית הלבן.
מ-The Blade נמסר, כי היחידה לחקירת פשעים של הצבא סירבה לשחרר אלפי תיקים מהחקירה, וכן דובר הצבא, ג'ו בורלס לא הסביר מדוע לא נתבעו החיילים שהיו מעורבים בחקירה.

תאריך:  19/10/2003   |   עודכן:  20/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ראש ממשלת בריטניה, הובהל לבית חולים בשל אי סדירות בקצב הלב ושוחרר לאחר מספר שעות
הדר פרבר
במשרד המסחר והתעשייה האנגלי מעוניינים לוודא, כי חנויות גדולות יישארו סגורות לפחות יום אחד בשנה, גם על-מנת לדאוג שלעובדים יהיה לפחות יום מנוחה אחד
רנית נחום-הלוי
המצעד הבינלאומי התקיים לראשונה ברומא 2000 וסחף אליו מאות אלפי משתתפים; צפי התקציב עשוי לעמוד על 350 אלף דולר
הדר פרבר
שיבח את תרומתה של הממשלה התאילנדית למלחמה בטרור
יפעת גדות
נשיא צרפת גיבה את מדינות האיחוד האירופי על גינויים את ראש ממשלת מלזיה, מהתיר מוחמד, בעקבות הערותיו בנושא היהודים בשבוע שעבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il