X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גורמי ביטחון מעריכים כי המודיעין האירני הוא שסיפק לחיזבאללה את דירת המסתור באבו-דאבי בה נכלא טננבאום; גורמים ביטחוניים: קידומו של טננבאום - מחדל
▪  ▪  ▪

גורמי ביטחון מעריכים כי המודיעין האירני הוא שסיפק לחיזבאללה את דירת המסתור באבו-דאבי בה נכלא טננבאום ואף סייע להעברתו ללבנון. על-פי ההערכות, טננבאום שנחטף לפני כ-3 שנים, הוטס ללבנון על-ידי האירנים, כשהוא ללא הכרה, ושם נמסר לידי חיזבאללה.
בישראל קיים חשש כי טננבאום מסר מידע מסווג אליו נחשף בזמן שרותו הצבאי, במהלך חקירתו בשבי.
בידי המשטרה אין ראיות כי מטרת נסיעתו של טננבאום היתה סחר בסמים. קצין משטרה מסר כי באוקטובר שנת 2000 עלה חשד כי על קשרי הסמים של חוטפו של טננבאום.
משפחת טננבאום מכחישה בכל תוקף את פרסומי ערוץ 2, לפיהם אלחנן טננבאום היה מעורב בעבר בעסקאות סמים. כמו כן פורסם בערוץ 2, כי לטננבאום כמה תיקים פליליים במשטרה על זיוף והונאה. לטענת כתבי ערוץ 2 הדברים הללו נחשפו עם התרת פרסום פרטי הפרשה. עוד נטען, כי ככל הנראה בתקופה שקדמה לנסיגת צה"ל מלבנון, טננבאום ניצל את קשריו בצה"ל ונכנס כמה פעמים ללבנון, שם הוא מכר ללבנונים כמויות גדולות של תרופות שתוקפן פג.
אורי טננבאום, בנו של אלחנן טננבאום מכחיש בכל תוקף את הטענות, ואומר: "אני המום ומזועזע. הדברים מופרכים, חסרי אמת ומרושעים. אין שום מידע ושום ראיה שקושרים את אבא שלי לסמים".
מנסיבות חטיפתו של טננבאום אשר הותרו הבוקר לפרסום על-ידי בית משפט העליון עולה, כי טננבאום הסתבך בחובות בשוק האפור עקב הימורים, פותה על-ידי ערבי ישראלי ולבסוף נחטף על-ידי החיזבאללה [ראו קישור לידיעה המלאה].
קרן טננבאום: "מה שעומד על הפרק הוא האם להרוג את אבא שלי"
משפחת טננבאום כינסה אחר הצהרים (יום ד', 22.10.03) מסיבת עיתונאים, בעקבות החלטת בית המשפט העליון להתיר את נסיבות חטיפתו של אלחנן טננבאום. קרן, בתו של טננבאום ביקשה להבהיר לעיתונאים ולציבור הישראלי, כי המשפחה לא ניסתה להסתיר דבר אודות נסיבות החטיפה.
לדבריה: "היום יש הזדמנות להחזיר אותו הביתה, הזדמנות שאולי לא תחזור עוד, ומי שמפספס את ההזדמנות הזאת מחליט להרוג את אבא שלי".
"ראינו את פסק הדין ועברנו עליו בעיון, אבל דבר אחד ברור לחלוטין: לא היה לנו דבר להסתיר מהציבור הישראלי, היחידים שהיה לנו להסתיר מהם זה החיזבאללה.
"אנחנו עדיין חושבים שכל מה שמפורסם יכול להזיק לאבא שלי. אנחנו מכבדים את החלטת בית המשפט העליון, אך אנחנו חוששים שהפרסום יחזיר אותו לחדרי העינויים", אמרה קרן.
לגבי החטיפה מסבירה הבת, כי לא ידעה דבר על פרטי נסיעתו:
"בלילה בין 3 ל-4 אוקטובר 2000 יצא לנסיעה פרטית לבריסל, הגיע לאחת המדינות ערב ומשם פותה. הוא לא הגיע מרצונו ללבנון אלא הועבר לשם בכוח. אנחנו יכולים לומר בבירור שהוא נחטף בשל היותו יהודי והיותו אלוף משנה במילואים. אנחנו לא יכולים לדבר על התרומה שלו לביטחון המדינה, אבל בבוא היום נוכל לדבר גם על זה".
היום ובשבועות האחרונים התקיים דיון ציבורי סביב עסקת השבויים, אנחנו רוצים להבהיר, כי השאלה שעומדת על הפרק היא לא האם לשחרר את אבא שלי - היא האם להרוג את אבא שלי. אם עסקת השבויים לא תצא לפועל, החיזבאללה יהרגו את אבא שלי. אני שוב אומרת, מה שעומד היום על הפרק ומה שעומד על שולחנו של ראש הממשלה, זה לא האם לשחרר את אבא שלי, אלא האם לחרוץ את דינו למוות.
אנחנו יודעים שאבא שלי בחיים, אבל הוא חולה מאוד. הוא עבר עינויים קשים והוא נלחם על חייו. היום יש הזדמנות להחזיר אותו הביתה, הזדמנות שאולי לא תחזור עוד, ומי שמפספס את ההזדמנות הזאת מחליט להרוג את אבא שלי.
הבת ציינה, כי אין למשפחה מידע אודות נסיבות הגעתו לדובאי: "אנחנו לא יודעים על נסיבות הגעתו לדובאי. אנחנו לא יודעים דבר על מהות העסקה. אני יכולה לומר שמצבו הכלכלי של אבא שלי לא היה טוב. הדבר האחרון שהוא אמר לי לפני שהוא נסע: שאני אשמור על עצמי".
היא לא הכחישה את העובדה שלאביה היו קשרים עם משפחת עובייד מטייבה, אך ציינה, כי אינה יודעת האם היה לאביה קשר עם קייס עובייד.
גורמים ביטחוניים: קידומו של טננבאום - מחדל
לדברי גורמים ביטחוניים, זכה טננבאום בקידום מדרגת סרן במילואים לדרגת אלוף-משה הודות לשירותו המסור ולעשרות ימי המילואים שתרם בכל שנה לצבא. לדבריהם זכה טננבאום בקידום הודות לשירותו המסור ולעשרות ימי מילואים שתרם בכל שנה לצבא. עוד טענו הגורמים, כי בטרם נחטף טננבאום מערכת הביטחון "נרדמה בשמירה" והמידע אשר הועבר מהמשטרה ומהשב"כ על הקשר המפוקפק של טננבאום עם גורמים בלבנון לא זרמה כראוי לגורמים המתאימים בצה"ל.

תאריך:  22/10/2003   |   עודכן:  23/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
יו"ר ועדת הכספים דחה את ההצבעה ליום ב'; ח"כ סלומיאנסקי: השתלחויות חברי הכנסת בנושא זה הן מוגזמות וחסרות בסיס
גלית יצחק
מחלקת הבריאות בחרה במערכת אלקטרונית המשפרת את הדיוק של הדיווח על המחלות וכן מרחיבה את תשתית הבריאות הציבורית כדי להאיץ תגובה להתקפות אפשריות של טרור ביולוגי
מירב לוי
אמר לשוטרים שרצה לגאול את אשתו מייסוריה; החזיק את הנשק ברישיון
אלונה קורן
מגזר התקשורת הוביל באופן מובהק את ההשקעות; במגזר מדעי החיים חלה ירידה חדה של 74% בהיקף ההשקעות
הדר פרבר, יפעת גדות
פעילים פוליטיים, מנהיגים מוסלמים וסדטונטים מוחים על ביקורו של נשיא ארה"ב באינדונזיה ונגד מדיניותו בעירק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il