X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חלקי גופת לוחם השייטת ארז אשכנזי ז"ל, שנפל ביוני 2003 ברצועת עזה, מוחזקים בידי החמאס, אולם הממשלה לא עמדה על החזרת חלקי הגופה, בעסקה בה ישוחררו אנשי חמאס
▪  ▪  ▪

סוכנות הידיעות עית"ים מדווחת (ה', 23.10.03), כי ישראל פתחה במגעים עם תנועת החמאס, על החזרת חלקי גופתו של לוחם שייטת 13, ארז אשכנזי ז"ל, שנהרג במהלך בפעולה שהתקיימה לפני כחודש בעזה.
כפי שנחשף כאן בלעדית על-ידי העיתונאי יואב יצחק [ראו קישור], במהלך פעולת צה"ל בשכונת אל-מוע'רקה שברצועת עזה, שבה נהרג אשכנזי ז"ל, ממטען שהפעילו אנשי גדודי עז א-דין אל-קסאם, נפגעה גופתו קשות. מעוצמת הפיצוץ נקרעה, בין היתר, רגלו מהשוק ומטה.
חיילי השייטת חיפשו את רגלו של החייל, אך בלחץ הקרב באותה עת ונוכח הקרב הקשה שהתנהל, לא הצליחו לאתרה. הרגל אותרה מאוחר יותר על-ידי אנשי החמאס במרחק רב ממקום הפיצוץ והיא מוחזקת עתה אצלם. מאז התנהלו מגעים שקטים להשבת חלקי הגופה, אך ללא הועיל.
ההסתבכות אירעה ביום 27.6.03 לפנות בוקר, כאשר כוח צה"ל הקיף את ביתו של עמראן אל-ע'ול, שהיה אחראי, בין היתר, לשיגור רקטות קסאם, הפעלת מטענים שגרמו להרג חיילים, ושיגור מחבלים לפיגועי ירי. עמראן הינו אחיינו של עדנאן אל-ע'ול, מבכירי המבוקשים, הידוע כמהנדס מטענים ומאנשי החמאס. בעיצומה של הפעולה, דרש הכוח מעמראן לצאת מהבית ולהסגיר עצמו. אל-ע'ול סירב והשיב באש תופת מנשק קל. במהלך הקרב שהתפתח, נהרג עמראן אל-ע'ול. יחד עימו נהרג בן דודו, מוחמד אל-ע'ול (בנו של עדנאן אל-ע'ול). בתום פעולה זו הרס כוח צה"ל את ביתו של המחבל. תוך-כדי הקרב במקום, נהרג החייל ארז אשכנזי ז"ל.
ביום ג' השבוע, אישר מנהיג החמאס, השייח' אחמד יאסין, בראיון שהעניק לעיתון הפלשתיני 'אל-איאם', כי משפחת אל-ע'ול מחזיקה בחלקי הגופה של אשכנזי ז"ל וכי האירגון מתיר לבני המשפחה להיכנס למשא-ומתן על החזרתם לישראל.
בעקבות הראיון, פנה דובר ארגון זק"א, זאב פיינר, אל השייח' אחמד יאסין, בקריאה נרגשת, בה נאמר: "ארגון זק"א הפועל במשך כל השנה באופן קבוע לשמור על כבוד המת, על-פי מסורת ישראל ללא הבדלי דת, גזע ומין, תוך שיתוף פעולה עם כל הגורמים בעולם, פונה למנהיגים אנשי הדת ברצועת עזה, שיפעלו להעברת כף הרגל המדוברת בראיון של אחמד יאסין לקבורה".

תאריך:  23/10/2003   |   עודכן:  23/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
3 בני משפחת קירשינזפט נפצעו קל; המחבל נורה ונהרג; פלשתיני נהרג ב'תאונת עבודה' ברמאללה ואחר נפצע קשה בנסיבות דומות ליד עין-יברוד
נועם שרביט
2 קצינים בדרגות רב-סרן וסגן נעצרו בחשד לקבלת שוחד מפלשתינים בתמורה להנפקת אישורי כניסה לישראל; 6 פלשתינים וכמה ישראלים נעצרו בחשד שנתנו את השוחד לקצינים; הקצינים מכחישים את החשדות
רנית נחום-הלוי
המטוס יצא מת"א לארה"ב דרך טורונטו; נחת נחיתת חירום במונטריאול; לכל 193 הנוסעים שלום
עמוס באר
פיפוסים, סקס והעיר הגדולה, כלבוטק ויאיר לפיד
נועם שרביט
השופט מישאל חשין קיבל את בקשת א.ש.ת. ניהול פרויקטים וכוח אדם בע"מ ואחרים, לקיום דיון נוסף בהרכב רחב יותר מ-5 שופטים; השאלה המשפטית: האם תקנה 29 יכולה עדיין להוות בסיס לתובענה ייצוגית, לאור החוקים הספציפיים, והאם יש להסדיר הנושא בחקיקה ראשית או משנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il