הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מכבי חזרה מ-2:0 ל-2:2 מול בני יהודה. תוכל לזכות במחזור הבא

אחרי 10 שנים במדבר, הרגע לו מייחלים הצהובים מתקרב בצעדי ענק. המוליכה תיקח את האליפות במידה שתנצח ברמה''ש וחיפה תפסיד לקשטן. צמד נהדר של זהבי הציל את אוסקר אחרי שהרפקה וגיל יצחק כבשו. אניימה הצטיין. הפער: 10

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  13.04.13 - 23:03

עשור שלם ממתינים אוהדי מכבי תל אביב לראות את השחקנים שלהם מניפים את צלחת האליפות. אבל לא עוד זמן רב יעבור עד שזה יקרה שוב. הצהובים אמנם שוב הזיעו והתקשו מול בני יהודה הערב (שבת), אבל חזרו מפיגור כפול כדי לסיים ב-2:2 שמשאיר את הפער ממכבי חיפה השנייה ל-10 נקודות. בשבוע הבא החבורה הצוהלת של אוסקר גארסיה תגיע לרמת השרון, ואם היא תנצח והירוקים יפסידו, מכבי תוכל שוב לשים את ידיה על התואר הנחשק.

זה לא היה המשחק הכי גדול של מכבי ת"א השנה, אבל כבר התרגלנו לעימותים קשים מול הזהובים. אחרי שבני יהודה ניצחה את המוליכה בסיבוב הראשון ונכנעה לה רק אחרי שער ניצחון מדהים בדקה ה-99 של מושיקו לוגסי בסיבוב השני, שוב השחקנים של דרור קשטן הוכיחו שהם לא חשים רגשי נחיתות מול מכבי. למזלו הרב של אוסקר הוא צריך לפגוש את בני יהודה רק 3 פעמים בשנה, אחרת לא בטוח שהוא היה לוקח אליפות, ובוודאי שזה לא היה הולך בכזו קלות.

מכבי ניהלה מרדף ארוך כדי להביא את ערן זהבי בינואר החולף, אבל ראדה פריצה שהגיע במפתיע היה זה שגרף את מירב המחמאות. היום הקשר אקס הפועל תל אביב דאג להזכיר לכולם שגם הוא בורג משמעותי ביותר בכך שהצהובים דוהרים אל האליפות, ובמיוחד בכך שהם לא חוו נפילה כלשהי בחצי השני של העונה. לאחר שבני יהודה עלתה ליתרון כפול במחצית הראשונה, זהבי הגיב בצורה המושלמת עם צמד משלו עוד לפני ההפסקה.

לא משנה מתי תגיע ההנפה, בקרית שלום כבר יכולים להתחיל לתכנן את הקיץ שלהם, מתוך מטרה מוצהרת להגיע בפעם השנייה בתולדות המועדון לשלב הבתים של הליגה האירופית. לפי המשחק הערב, ג'ורדי קרויף יצטרך לפתור כמה שאלות - האם אלירן עטר, שנראה רע בשבועות האחרונים, הולך לאיבוד לצד פריצה? האם איגנסיו פידלף, שמילא את מקומו של איתן טיבי והיה אשם באחד השערים, מספיק טוב כדי להיות הבלם המחליף? בכל מקרה, הבסיס של מכבי נראה מצוין.

וחייבים עוד מחמאה לדרור קשטן ושחקניו. למרות בעיית פציעות והרכב עמוס בשחקנים צעירים וחסרי ניסיון, הזהובים ממשיכים להוות פקטור בצמרת והם עדיין לא אמרו את המילה האחרונה בקרב על אירופה. אחרי שאדם הרפקה כבש את הראשון של בני יהודה בדקה ה-14, זה היה גיל יצחק שטרם חגג 20 שנים, שכבש את שער הבכורה שלו בבוגרים בפעם השנייה בלבד בה פתח בהרכב. רק יום גדול של וינסנט אניימה מנע מהזהובים ניצחון. גם אם אין לבני יהודה משאבים רבים, העתיד נראה ורוד.

מהלך המשחק:
מכבי עלתה חדורת מוטיבציה ובדקה ה-6 לוגסי כמעט שיחזר את שער הניצחון מהסיבוב הקודם, כאשר ירה בעיטה חופשית מ-18 מטרים אלכסונית לקורה. אלא שזו הייתה בני יהודה שכבשה ראשונה: בדקה ה-13 מרינקוביץ' הגביה מימין לעבר אדם רפקה, שמהאוויר בעט כדור שקיפץ על הקרקע ומצא את דרכו לפינה הרחוקה. 0:1 לבני יהודה. הזהובים לא הסתפקו בזה ובדקה ה-24 גיל יצחק הצעיר הסתנן מאחורי פידלף שחלם, ונגח לרשת של אניימה. 0:2 מדהים.

לצהובים לקח קצת זמן לצאת מהתדהמה, אבל בדקה ה-34 דור מיכה העביר כדור רוחב אל ערן זהבי, שעבר את המגן שלו והפציץ בשמאל לרשת העליונה. 1:2 כעת. כעבור דקה בלבד זהבי מצא את עצמו לבד מול איינוגבה, אבל ניסה צ'יפ חלש והשוער הצליח להדוף. למכבי היה מספיק זמן כדי למחוק את הפיגור לפני ההפסקה, כאשר פריצה השאיר עקב אלגנטי לעבר זהבי, והקשר ירה מ-18 מטרים לרשת בדקה ה-42. 2:2 משוגע. בתוספת הזמן יצחק כמעט השלים צמד, אלא שהבעיטה שלו מ-5 מטרים ניתזה החוצה מגופו של אניימה.

מכבי חיפשה להשלים מהפך במחצית השנייה, ודור מיכה לא היה רחוק מלעשות את זה בדקה ה-59 כאשר הכדור הגיע אליו ברחבה, אך הוא החטיא את המסגרת במעט. 3 דקות לאחר מכן יצחק ניצל הפקרות בהגנה של מכבי כדי לרוץ לבד לעבר הרחבה, אך הוא היה איטי מדי. הקשר מסר לראלי שנבלם על ידי אניימה. פספוס גדול לזהובים.

בדקה ה-68 אלירן עטר לקח את הכדור מ-16 מטרים ובעט כדור לא חזק במיוחד, אבל מדויק שפגע במשקוף. מהראן ראדי, שנכנס כמחליף, ניסה להיות הגיבור של הצהובים בכדור עצמתי ושטוח מ-20 מטרים שחמק בסמוך לקורה. בדקה ה-85 אניימה נדרש לזינוק מרהיב כדי למנוע מהכדור להיכנס אחרי קרן של בני יהודה.

הרכבים:
מכבי ת"א:
וינסנט אניימה; שרן ייני, איגנסיו פידלף, קרלוס גארסיה, יואב זיו; גל אלברמן, מושיקו לוגסי (מהראן ראדי /69), ערן זהבי; דור מיכה (גאל מרגוליס /81), ראדה פריצה, אלירן עטר.
בני יהודה: דלה איינוגבה; עוז ראלי, איציק עזוז, גל כהן, כפיר אדרי; סתיו פיניש (אביב חדד/ 46), קוסטה איביסקביצ'יוס, ננאד מרינקוביץ', גיל יצחק (פדרו גלבאן /66); אדם רפקה, נס זמיר (אמיר עגייב /82).