X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרון: "אל תתנו יד לשביתות"; ההסתדרות מחריפה העיצומים; עובדי ביהמ"ש המחוזי בתל אביב הפסיקו הדיונים
▪  ▪  ▪

שר האוצר, בנימין נתניהו, ויו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ, נפגשו הבוקר שוב, במטרה למנוע את השביתה הכללית המתוכננת ליום שני הבא. הפגישה הסתיימה ללא תוצאות. השרים קבעו להיפגש שוב ביום ד'.
עמיר פרץ אמר היום בבוקר בראיון לגלי צה"ל: "אני מתקשה להאמין לאיזה מצב הביא שר האוצר את אזרחי מדינת ישראל... אנחנו פשוט מבקשים ששר האוצר יפסיק להפר הסכמים ולהביא לפיטורי אלםי עובדים, שיעצור את הפגיעה הקשה בקרנות הפנסיה... ושיתחילו לחשוב על תהליך שיביא לצמיחה".
"אני מבקש שנחזיר את השפיות למערכת ההידברות. אני לא יכול לשבת מהצד ולהסתכל...".
השר במשרד האוצר, מאיר שטרית, אמר עם סיום הפגישה עם ח"כ פרץ, כי "הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדווחת על צמיחה במשק. עם כל הקשיים אנשים צריכים להבין שאם תהיה צמיחה במשק אז כולם ירוויחו. יהיו יותר מקומות עבודה. עם כל התלונות של אנשי ההסתדרות שטוענים שאנו פוגעים באנשים - תזכרו שהתוכנית הכלכלית תוביל לצמיחה.
ההסתדרות קיבלה החלטה אסטרטגית לפתוח בשביתה כללית בכל מקרה, אלא אם אנו נבטל את כל החקיקה שהתקבלה בכנסת ביחס לפנסיה, דבר שהוא לא מעשי. אם הדרישה היא לשלול את החלטות הממשלה והכנסת ולקבוע שרק ההסתדרות היא המחליטה, זה בלתי סביר. מה שנעשה בכנסת, נעשה בכדי להביא להצלה של קרנות הפנסיה כך שכל אדם ברגע שהוא מגיע לגיל הפרישה יהיה בטוח שיש לו פנסיה.
על בסיס הדרישה של ההסתדרות לבטל חקיקה קשה לנהל מו"מ.
היום ביררנו עם ההסתדרות חלק מהדברים וסיכמנו להיפגש שוב ביום רביעי מתוך תקווה שהם יתעשתו. אנחנו מוכנים להידברות ומוכנים לבדוק כל דבר שההסתדרות מעלה. לא בגלל שההסתדרות שמה חרב על הצוואר של המשק ומאיימת בשביתה שתגרום התעללות באזרחי המדינה. לזה לא נסכים. אם הם ינקטו בצעד כזה אנחנו ננקוט בצעדים המתאימים לדעתנו כדי להיאבק בתופעה הזו".
"ספין תקשורתי"
"ביבי מודה בכישלון תוכניותיו", כך אומרים היום בכירים בהסתדרות, בתגובה לפרסום 'תוכניתו הסודית' של שר האוצר, בנימין נתניהו הבוקר בכלי התקשורת, הכוללת שני רכיבים בסיסיים: הלבנת הון, והטבות מס לאוכלוסיה החלשה, על-מנת להגדיל את ההכנסה הפנויה ב-150-100 ש"ח לחודש. מטרת האוצר היא להביא להגדלת כוח הקנייה במשק.
"עמיר פרץ התריע זמן רב, כי הפגיעה בכוח הקנייה תעמיק את המיתון, ובכל זאת נתניהו המשיך לפגוע באופן שיטתי באזרחים ובכוח הקנייה", טוען פרץ. "כעת נתניהו מתפכח אך מאוחר מידי משום שהמחיר היקר כבר שולם לשווא ולא הביא לתוצאות".
בהסתדרות מקווים, כי אין מדובר בספין תקשורתי לקראת השביתה או בתרגיל של כלכלת בחירות לקראת הבחירות לרשויות המקומיות מחר, כך נמסר.
שרון: "אל תתנו יד לשביתות"
ראש הממשלה, אריאל שרון, קרא אמש לאזרחי המדינה לא לתת יד לשביתות. "אני פונה בקריאה לאחריות של אזרחי מדינת ישראל, לא לתת יד לשביתות האלה", כך אמר ראש הממשלה בכנס בחירות של הליכוד בכפר סבא.
שרון תקף בחריפות את ההסתדרות בעקבות כוונתה להחריף העיצומים לכדי שביתה כללית במשק בתחילת נובמבר. "השביתות זה אחד הדברים החמורים שקורים במדינה. במקום לשבות צריך לעשות מאמץ של כולם כדי לצאת מהמצב הכלכלי בו אנו נמצאים", כך לדבריו.
החרפת העיצומים
העיצומים במשק מתרחבים. עובדי בית המשפט המחוזי בתל אביב נטשו את עמדותיהם הבוקר והפסיקו את כל הדיונים שהחלו בבית המשפט. העובדים התאספו בהיכל בית המשפט לשמיעת הודעה על המשך הצעדים".
על החרפת העיצומים במגזר הציבורי הוחלט אמש בתום דיון סוער שקיימה הסתדרות עובדי המדינה. עובדי משרד ראש הממשלה לא יעבירו לראש הממשלה, אריאל שרון שיחות טלפון. המחשב הכללי של גביית המסים יושבת, ולמשרד האוצר לא יהיה יותר מידע על גביית המסים במשק. במהלך השבוע יושבתו בתי החולים באופן מוחלט, בתי החולים הממשלתיים במהלך השבוע, ועד לשביתה הכללית שתתחיל ב-3 בנובמבר.
עובדי המכס ימשיכו בעיצומים גם כן, עובדי משרד החקלאות לא ינפיקו רשיונות שחיטה. עובדי משרד הפנים לא יחדשו רשיונות ירי ולא ייתנו ויזות לצליינים. דרכונים לא יחודשו.
במשרד התחבורה לא יחדשו רשיונות נהיגה ובמשרד הרישוי לא יקיימו בחינות מעשיות ולא יעבירו בעלות על כלי רכב. בטאבו לא ייערכו רישום מקרקעין. 7,000 עובדי המעבדות בבתי החולים הציבוריים של קופת חולים כללית ובאוניברסיטאות יחריפו עיצומיהם. לא יינתנו שירותים למרפאות הקהילה של קופת החולים.
למאבק ההסתדרות הצטרפו אתמול גם אמני ישראל. האמנים השביתו ליום אחד את כל הצגות התיאטרון, האופרה, התזמורות והמוזיאונים בכל רחבי הארץ במחאה על "חיסול התרבות בישראל".
אתמול הפגינו מאות אמנים ועובדי מוסדות התרבות נגד הקיצוץ החריף. החקיין טוביה צפיר שהופיע בדמותו של שר האוצר עלה לבמה, והבטיח כי "כמו שגמרתי כלכלה בארה"ב כך אגמור את הכלכלה בישראל". כמו כן הודיע צפיר (בדמותו של שר האוצר), כי "יטפל בכלכלה הישראלית בפינצטה" אך בפועל ריסק, על הבמה, באמצעות גרזן, דגם של תיאטרון שהיה מונח על הבמה.

תאריך:  27/10/2003   |   עודכן:  27/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
ההודעה מגיעה בעקבות זיהוי מוכח של 10 מקרי שפעת; משרד הבריאות קורא לעובדי מערכת הבריאות ולאזרחים הנמנים עם קבוצות סיכון לחלות בשפעת - ללכת ולהתחסן כבר עתה
עומר כרמון
ה-FARC וארגון ה-ELN המחזיק ארבעה ישראלים חטופים, הצליחו לשבש את יום הבחירות בשרשרת פעולות טרור, בהם נרצחו לפחות 13 בני אדם
רנית נחום-הלוי
סרטים כגון Platoon ו-Unlawful Orders מהווים כלי עזר נוחים ללמוד כיצד להתמודד עם אוכלוסיה אזרחית פלשתינית בזמן מלחמה; תוכנה שכוללת קטעים מסרטים אלו הופצה למפקדי שטח ומג"ב; האמריקנים כבר הביעו עניין בתוכנה
נועם שרביט
האגודה טוענת במכתב לאלוף פיקוד המרכז: הצו כולא רבבות תושבים במובלעת צרה, מנתק אותם מסביבתם, ואף עלול להביא לגירוש תושבים מבתיהם, בניגוד חמור לכללי המשפט הבינלאומי
רנית נחום-הלוי
התאומים נפגשו (יום ו') לראשונה לאחר שחל שיפור במצבו של אחד האחים; לדעת הרופאים, יקח מספר שבועות עד שידעו בוודאות האם אירע נזק במוחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il