X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חייל נפצע קל; צה"ל השיב באש ארטילרית; ישראל החזירה ללבנון עציר לבנוני שנתפס על אוניית הנשק סנטוריני, וזוכה במשפטו
▪  ▪  ▪
הסנטוריני [צילום: דובר צה"ל]

   נועם שרביט
החיזבאללה מאיים: הכנו 'אופציה נוספת' למקרה שעסקת השבויים לא תצלח

צבא לבנון הודיע בערב (יום ב'), על הגענו להבנות ותיאום עם צבא סוריה, במטרה משותפת להדוף "תוקפנות ישראל". ההודעה שוגרה בערב, לאחר שבמהלך היום ושעות הערב המוקדמות אירעו חילופי אש קשים בין החיזבאללה לצה"ל.
בערב, הודיע אלוף פיקוד הצפון, בני גנץ, כי "החיזבאללה שמסתתר בתוך אוכלוסייה אזרחית בדרום לבנון יהיה אחראי לסבל שייגרם לאוכלוסיה זו - אם ישראל תחליט להגיב בתקיפות". גנץ הפנה אצבע מאשימה כלפי סוריה ולבנון, הנותנות חסות לחיזבאללה.
האלוף גנץ הדגיש, כי סוריה ולבנון הן שנושאות באחריות לפעילות החופשית של החיזבאללה. "אמרנו זאת פעמים רבות, ולמרות זאת הפעילות הזו נמשכת. חשוב להדגיש, כי מי שנפגע יותר מכל אחד אחר זו לבנון עצמה, שחיזבאללה פועל בתוכה ובתוך אזרחיה. אנחנו עלולים לפעול בעוצמה מאוד חזקה. האחריות לחוסר היציבות היא על ממשלת סוריה והחיזבאללה".
התקיפה מצד החיזבאללה
סמוך לשעה 15:30 פתחו מחבלי החיזבאללה במתקפת ירי נ.ט. ופצצות מרגמה לעבר מוצבי צה"ל גלדיולה, דליה והדס, שבגזרת הר דב. ההתקפה נמשכת יותר משעה. חייל אחד נפצע קל מכוויות במוצב דליה. מקורות בלבנון אומרים, כי הירי בוצע לעבר אזור המריבה בחוות-שבעא.
מסוקי חיל האוויר חגו באזור וסוללות ארטילריה של צה"ל השיבו אש לעבר מקורות הירי בדרום לבנון.
הירי הקודם מצד מחבלי החיזבאללה, בוצע לפני כשלושה שבועות, באזור מוצב "ציפורן", במקביל להריגתו של חייל צה"ל על-ידי אנשי הארגון בשער פאטמה, בעקבות תקיפת מטוסי חיל האוויר בסוריה.
תחנת הרדיו של החיזבאללה, 'אל-מנאר', הודיעה הערב כי ירי טילי הנ.ט. בא בעקבות הפרות חוזרות ונשנות של המרחב האווירי של לבנון על-ידי מטוסי חיל האוויר, ו'לציון' תחילת חודש הרמדאן. בהודעה נאמר, כי התקיפה בוצעה נגד "שלושה מוצבים בחוות-שבעא".
ישראל שיחררה אסיר לבנוני שנתפס על הסנטוריני
בתוך כך, מקורות בלבנון דיווחו כי ישראל העבירה לביירות אסיר לבנוני שנתפס על סיפון ספינת הנשק סנטוריני בים התיכון. האסיר הוא דיאב עוויס, שנתפס על סיפון הסנטוריני לפני כשנתיים, ומאז היה עצור בישראל.
אנשי ארגון הצלב האדום בלבנון אישרו, כי התבקשו ללוות חזרה למדינה את האסיר, אולם הם לא ידעו לומר אם יש לכך קשר לעסקת השבויים הנרקמת עם החיזבאללה.
גורמי ביטחון בישראל אמרו, כי עוויס היה על ספינת הנשק שנשלחה לפלשתינים ביוזמת החיזבאללה. הוא הועמד לדין בבית משפט צבאי אולם הוא זוכה מאשמת הברחת הנשק, מאחר ולא הוכחה מודעותו מעבר לכל ספק סביר. בעקבות זיכויו, הוחלט במשרד הפנים להוציא לו צו הרחקה מהארץ. שאר הלבנונים שנתפסו על הספינה, נשלחו על-ידי בית המשפט הצבאי בארז, בחודש מרס השנה, ל-10 שנות מאסר, ומפקד הספינה נידון ל-12 שנות מאסר.
כזכור, בחודש מאי 2001 תפס צה"ל ספינת נשק, שהיתה הגדולה ביותר שנתפסה עד לקארין A, שעשתה דרכה מלבנון לרצועת עזה. על הספינה היו 45 חביות, ובהן מצבור רב של כלי נשק ותחמושת: מטולי RPG, עשרות פצצות מרגמה, רימונים, טילי כתף נגד מטוסים, רובי סער ועוד.

תאריך:  27/10/2003   |   עודכן:  28/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי
כך קבעה שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב; משכורותיהם של גדעון גדות, אליצור גורן ורחל גואטה נופחו לצורך חישוב הפנסיה ופיצויי הפיטורים; יו"ר מפעל הפיס: "זהו ניצחון גדול לציבור"
גלית יצחק
הוועדה החליטה להקים ועדת משנה בניסיון לפתור את מצוקותיה של רשות השידור מול האוצר
אלונה קורן
הסתברות זו התייצבה ברמה של 6.7% - לעומת רמה ממוצעת של 10% בשנתיים הקודמות
הדר פרבר
הפתרון שמציעה רד יסייע בהעברת שירותי תקשורת קול ונתונים בין שמונה תחנות הרכבת המרכזיות במדינה, על גבי תשתית רשת ה-SDH הקיימת
עמוס באר
עלות הקו: 215 מיליון שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il