X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בגיליון השני הגיליון כולל השלמת הראיון עם עבד אל-עזיז בן עיסא אל-מוקרן, "אבו האג'ר", אחד מבכירי אל-קאעידה בסעודיה המבוקשים על-ידי השלטונות
▪  ▪  ▪

אתר אל-קאיעדה פרסם את הגיליון השני של כתב העת החדש "קול הג'יהאד" המזוהה עם הארגון. בגיליון מצוין, כי האסטרטגיה של אל-קאעידה היא להימנע מהתנגשויות עם כוחות הביטחון הסעודיים
והמטרה לאסלם את כל ארצות העולם. את הדברים מביא מכון ממר"י [www.memri.co.il].
הגיליון החדש כולל בין היתר השלמת הראיון עם עבד אל-עזיז בן עיסא אל-מוקרן, "אבו האג'ר", אחד מבכירי אל-קאיעדה בסעודיה המבוקשים על-ידי השלטונות.
מאמר המערכת קורא ללחימה ביהודים ובאמריקנים ולא בכוחות הביטחון הסעודים. "...מלחמתנו עם אויבי אללה נמשכת בכל מקום... לא נניח לאמריקנים לכבוש את ארץ שני המקומות הקדושים [קרי, חצי האי ערב] בביטחון ובשלום ולא נעצור את הג'יהאד שלנו עד שנשחרר כל שעל מאדמת המוסלמים.
...יש לשים לב לתחבולה בה השתמשו העריצים [כלומר, השליטים] ברבות מן המדינות. הם ניסו לעצור את מפעל הג'יהאד במדינות אלה על-ידי העברת העימות עם האויב הכובש (האדונים) אל שומריו (העבדים), משום שהריגת אמריקני ומערבי אחד חמורה בעיני העריצים מהריגת מאה מחיילי ארצם; דמו של האמריקני שווה בעיניהם לדמם של המוסלמים כולם. הם מוכנים להשליך מאות אל המוות, בתמורה לכך שהאמריקנים ייהנו מבטחה ורווחה.
…עלינו להישמר מפני התחבולה הזו ולהימנע במידת האפשר מעימות עם צבאות וכוחות המדינה, כדי שנוכל להנחית מכות נוק-אאוט לכובשים, ברצות אללה. אין משמעות הדבר שאנו נכנע לאלו המגינים על הצלבנים במידה והם פושטים עלינו; אדרבה, במקרה זה עלינו להתנגד בכל הכוח שברשותנו ועלינו להענישם כדי שיפנו את חרבותיהם לעבר האמריקנים וילחמו בשורותינו, או שימנעו מלהתעמת אתנו, או שיתייצבו מולנו ויחכו למה שצפוי להם [מידינו], בזכות אללה וכוחו..."
בכתב העת מתפרסמים גם קטעים שונים מאת בכירים באל-קאעידה או תומכי הארגון. בין היתר מופיע תקציר מכתבו של שיח' אבו מחמד אל-מקדסי [היושב בכלא בירדן] המצדיק את פיגוע ההתאבדות שביצעו אנס אל-כנדרי וג'אסם אל-האג'רי בכווית בימיה הראשונים של המלחמה נגד עירק. בתקציר מופיע קישור למכתב במלואו.
אוסאמה בן-לאדן הזמין את רציחתו של אחמד שאה מסעוד:
בהמשך, מתפרסם המשך הביוגרפיה של שיח' יוסף אל-עיירי, ששימש כשומר ראשו האישי של אוסאמה בן-לאדן וניהל את אתר האינטרנט של אל-קאעידה, עד שחוסל על-ידי כוחות הביטחון הסעודיים. הקטע המעניין ביותר מספר כיצד הזמין אוסאמה בן-לאדן את רציחתו של אחמד שאה מסעוד. כותב הביוגרפיה מצטט אותו מפי השיח' אל-עיירי ש"עסק [לאחר שחרורו מהכלא הסעודי] בגיוס צעירים ובעידודם לצאת לג'יהאד באפגניסטן כדי להשתתף במחנות האימונים שם." כותב הביוגרפיה ממשיך:
"לאחר מכן, התרחש האירוע האדיר בתולדות אפגניסטן - ההתנקשות במפקד המתועב, אחמד שאה מסעוד, ולא ניתן היה לתאר את שמחתו של השיח' [אל-עיירי]. זכור לי ששאלתי אותו: מה קרה? והוא השיב לי: השיח' אסאמה אמר לאחים: מי לוקח על עצמו לטפל עבורי באחמד [שאה] מסעוד, משום שהוא פגע באללה ובנביאו. כמה מהאחים נידבו את עצמם להתנקש בחייו של מסעוד ולקבל את השכר והגמול מאללה ואתם שמעתם את הידיעה המשמחת.
לאחר מכן, התרחשו האירועים המשמחים באמריקה [פיגועי ה-11 בספטמבר], מבצר הכפירה, והשיח' כמעט והתעופף מרוב שמחה. התקשרתי לשיח' והוא אמר לי שהוא בפגישה עם חכמי הדת של אל-קוסיים, משום שהיתה קצת ביקורת של כמה חכמי דת לפעולות שהתרחשו באמריקה. הוא סיפר לי על הדיונים ועל הפגישות שהתקיימו עמם ושהשפיעו עליהם לתמוך בג'יהאד ובמוג'אהדין..."
בהמשך מתפרסם המשך הראיון עם עבד אל-עזיז בן עיסא אל-מקרן, המכונה "אבו האג'ר", אחד מבכירי המבוקשים בסעודיה. בראיון מספר "אבו האג'ר" כי מטרתו היא "להניף את דגל המונותאיזם... ולגרש את אויבי אללה, היהודים והצלבנים מאדמת שני המקומות הקדושים, לכבוש את ארצות המוסלמים ולהחזירן למצב בו היו.
לאחר שסיפר כי היחס בינו לבין אוסאמה בן-לאדן משול ליחסו של בן לאביו, סיפר אבו האג'ר על תגובתו בעת ששמע כי נכלל ברשימת 19 המבוקשים הבכירים על-ידי השלטונות הסעודיים:
"הייתי באחד הקורסים שבהם אימנו את האחים באחד הוואדיות. היה זה קורס מיוחד, קורס מעשי של לוחמה בשטח בנוי, ואחרי שחזרנו [לעיר]... נפגשתי עם אחד האחים שאמר לי... שפרסמו רשימה ושתמונתי מופיעה בה... אמרתי: השבח אללה... כאשר נכנסתי לארץ שני המקומות הקדושים, הרגשתי וגם אמרתי לאחים שיבוא היום שאנו נחשף. אנו עשינו ככל שביכולתנו כדי לדחות את היום הזה, אבל כעת כאשר אללה העמיד אותנו במבחן הזה, עלינו לנהוג באורך רוח..."
בסוף הראיון, אומר אבו האג'ר לצעירים אותם הכשיר במחנות האימונים: "עליהם לבצע מעשה, עליהם להילחם באויבי אללה הצלבנים והיהודים, ולהפוך לעצם בגרונם ובלבם..."
לסיום, מבטיח "קול הג'יהאד" בגיליון הבא ראיון עם השיח' המבוקש עבדאללה בן מחמד אל-רשוד.

תאריך:  28/10/2003   |   עודכן:  28/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי
הרשות החליטה לדחות יישום ההנחיה בעניין גילוי מינימלי בהערכות שווי; הדחייה - בעקבות פניית החברות הציבוריות
רנית נחום-הלוי
שת"פ בא לידי ביטוי בהעברת מידע על מפקדות צה"ל תמורת סחר בסמים; כך עולה (יום ג') מהוועדה למאבק בנגע הסמים; יו"ר הוועדה: אפעל לפריסת כלבים במעברי הגבולות; מתכוון ליזום הצעת חוק - עונש מינימום של 15 שנות מאסר למבריחי סמים
גלית יצחק
את יום העיון עורכת החברה הישראלית לאמצעי מניעה ובריאות מינית; החברה רואה לנכון לערוך דיון רב תחומי באשר לדרכים השונות לאבחון וטיפול מיטבי בתסמונת, ולמקומה של הגלולה בהקלת התסמינים
ענבל אביב
270 עמודי צבע ובהם פירוט של כ-750 צמחי נוי; גלי מלצר ממשתלת מלצר הוציאה לאור קטלוג מקיף ראשון בישראל והיחיד בעברית לאחר שנים של איסוף החומר
רועי כוכבי
בכתב האישום נטען, כי עו"ד אייל ירון מתל אביב קיבל את הסכומים באמצעות מסמכים רבים שזייף, כולל פרוטוקול ופסק דין של בית משפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il