סיכוי של ממש להקמת אזורי חנייה ומנוחה בכבישים הבין-עירוניים, נוצר היום (ד', 29.10.03), לאחר שנציגי המדינה הצהירו בפני שופטי בג"צ, כי הם מתחייבים להגיש בתוך 3 חודשים תוכנית להקמת מפרצי חנייה ומנוחה בכבישי ישראל.
את העתירה לבג"צ הגישו עורכי הדין מאיר דהן ודוד כחלון, בשם מועצת המובילים והמסיעים בישראל וקואופרטיב הנמל החדש בע"מ, בהדיון שהתקיים בפני הרכב השופטים דליה דורנר, אילה פרוקצ'יה ואדמונד לוי.
לדברי העותרים, נציגי המדינה הודיעו לשופטים במהלך הדיון, כי הם מתחייבים להגיש את התוכניות להקמת איזורי חנייה ומנוחה בפרק זמן קצר יחסית של 3 חודשים, ואף הודיעו כי אין הם פוסלים את דרישת יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל, להכריז על הפרויקט כפרויקט בעל מעמד של חשיבות לאומית.
לאור הצהרה זו, קיבלה מועצת המובילים והמסיעים בישראל את המלצת שופטי בג"צ, והסירה את עתירתה.
גבי בן-הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל, אומר כי הקמת אזורי חנייה ומנוחה תמנע מצבים מסוכנים, בהם נאלצו משאיות וכלי רכב אחרים לעצור בשולי דרך ובכך לסכן את יתר המשתמשים בדרך. לדברי בן-הרוש, יביא הדבר לצמצום במספר התאונות הקטלניות ולהגברת הבטיחות.
תאונות רבות נגרמות מהתנגשות חזית-אחור של מכוניות הפוגעות במשאיות החונות בצד הדרך. התופעה חמורה בעיקר בשעות החשיכה, ולקראת החורף מוקנה לה משנה חשיבות. אזורי מנוחה למשאיות נהוגים בכל כבישי אירופה וארה"ב, ואף במדינות נאורות פחות, אך בישראל לא נעשה, משום-מה, דבר בעניין: גם בכביש מספר 6 - חוצה ישראל החדש - לא הוקדשו אזורי חנייה מיוחדים למשאיות.
בן-הרוש העלה בתקופה האחרונה את טענותיו בפני כל פורום בטיחות אפשרי, ולאחר שכל דרישותיו לא עברו לשלב הביצועי, הגיש עתירה לבג"צ כנגד ממשלת ישראל, ראש הממשלה, שרי האוצר, הפנים והתחבורה, השר לביטחון פנים, מע"צ, מפכ"ל משטרת ישראל והיועץ המשפטי לממשלה.
בג"צ 6401/03 מועצת המובילים והמסיעים בישראל ואח' נ' ממשלת ישראל ואח'