X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עיתון סעודי מצטט בכירים בחיזבאללה, לפיהם מטרת הפעולה בעיירת החוף ב-97' היה בכיר בחיזבאללה; את המידע למארב המתוכנן, בו נהרגו 12 לוחמי שייטת, קיבל הארגון מסוכן כפול
▪  ▪  ▪

גורמים מוסמכים בחיזבאללה אמרו (יום ג', 28.10.03) לעיתון הסעודי 'עוכאז', כי החיזבאללה הכין ב-1997 תוכנית שנועדה לתעל כוח ישראלי למארב בדרום לבנון. לצורך זה, גייס החיזבאללה סוכן, שאותו הפך לסוכן כפול, הפועל בשירות המודיעין הישראלי. משימתו היתה לשכנע את הישראלים שביכולתו להביא להם מטרה רבת-ערך, כדוגמת אחד המנהיגים של החיזבאללה. כוונתו של העיתון היא לתקרית הקשה בעיירת החוף אנצרייה, בה נהרגו 12 לוחמי השייטת, במה שכונה מאוחר יותר כ"אסון השייטת".
דיווח נוסף זה, מהווה חיזוק לדברי סגן מזכ"ל החיזבאללה, שפרסמנו כאן אתמול, לפיהם ישראלי העביר מידע מדוייק על פעולת השייטת באנצרייה [ראו קישור]. יודגש, כי דברים אלה מנוגדים למסקנות הוועדות שהוקמו בישראל לבחון אפשרות שזלג מידע על הפעולה לידי האוייב. כפי שפרסמנו אתמול, אחת הוועדות לא פסלה אפשרות כזו על הסף.
על-פי הדיווח בעיתון הסעודי, הסוכן הכפול העביר לישראלים מידע על היעד המקומות בהם ביקר ומקום מגוריו. הוטל עליו לבצע מעקב יומי על היעד ולהעביר מידע על תנועותיו למודיעין הישראלי במשך שבועיים. באותה העת, המודיעין של החיזבאללה עקב אחר הסוכן הכפול, סביבתו וקשרים שניהל. לאחר זמן לא רב, חשפו גורמי המודיעין של החיזבאללה, כי הסוכן המדובר נתון למעקב הדוק מצד הישראלים על-ידי אחד הסוכנים האחרים. בשלב זה, גייס החיזבאללה גם את הסוכן השני אשר הונחה לאשר בפני הישראלים את נאמנותו של הסוכן הראשון ולאמת את דיווחיו, ואכן כך עשה.
הישראלים הטילו על הסוכן הראשון לצלם את היעד במספר מקומות בהם שהה בדרום לבנון. כשבוע לפני הפעולה, הגביר חיל האוויר הישראלי את טיסות איסוף המודיעין מעל אזור זהארני עד אנסאריה, ח'יזראן ועדוואן. כוחות החיזבאללה, שעקבו אחר הפעילות הישראלית, נערכו מבעוד מועד. קבוצה של לוחמים תפסה מקומות מארב בפרדסים על החוף מול אנסאריה. קבוצה אחרת תפסה מקומות מארב בבית הסודי, שם היה אמור להיות היעד. הקבוצה היתה מצויידת בנשק והיו שם גם שתי משאיות קטנות, שנועדו לאסוף את גופות החיילים הישראלים. באזור הבית הטמינו מטעני נפץ המופעלים בשלט רחוק, בדרכים המובילות לבית.
לוחמי החיזבאללה עקבו אחר הכוח הישראלי אשר נחת מהים, אפשרו לכוח להתקרב לבית היעד ובעת היערכות הכוח הישראלי לפעולה, פוצצו שני מטעני נפץ גדולים בסמוך אליו. במקביל, נפתחה אש מאסיבית לעבר הכוח הישראלי ממספר מוקדים. הירי המאסיבי על הכוח היקשה על חילוצו, ובמקום נותרו שרידי גופות חיילים וציוד צבאי רב.

תאריך:  29/10/2003   |   עודכן:  29/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
נשיא האוניברסיטה: "נפתח עידן חדש של מדענים - רבנים, המשלבים תורה ומדע, ואני מקווה, שמינויו של הרב שלמה גליקסברג יסחף גם אחרים ללכת בדרכיו"
יפעת גדות
איגוד משתמשי התקנים הבינלאומי IFAN, יצא בקמפיין בינלאומי להעלאת המודעות לשימוש בתקנים הבינלאומיים ולמעורבות משתמשי התקנים בתהליך התקינה
ענבל אביב
לאחר מאמצים של כ-5 שנים, אישרו סוף-סוף הרשויות ביפן לייצא אפרסמון ישראלי ליעד זה
נועם שרביט
התנועה לאיכות השלטון עתרה נגד ההסכם שחתמו אולמרט ומינהל מקרקעי ישראל עם חברות המלח שבשליטת משפחת דנקנר; על-פי ההסכם, יקבלו חברות המלח הטבה בשווי של למעלה ממאה מיליון ש"ח, כתוצאה משינוי ייעוד קרקעות בעתלית ובאילת
ענבל אביב
בית חולים "ליס" ליולדות והמגזין "הורים וילדים" מארגנים כנס הכולל הרצאות בתחום ההריון והלידה, וכן דוכני מוצרים ושירותים ליולדת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il