X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
את יום העיון מארגנים המי"ל והמסלול האקדמי המכללה למנהל; בין הנושאים - ניהול בתנאים של הפתעה ולחץ, ניצול זמן אופטימלי של המנהל, ניהול המערך הלוגיסטי ועוד
▪  ▪  ▪

יום עיון ייחודי מטעם המי"ל (המרכז הישראלי לניהול) ובית הספר למנהל עסקים במסלול האקדמי המכללה למנהל, ינסה לבחון מה יכולים המנהלים הבכירים בסקטור העסקי ללמוד ממלחמת יום הכיפורים. יום העיון, תחת הכותרת "סוגיות פיקודיות במלחמת יום הכיפורים מזווית ראייתם של המנהל והמפקד", יתקיים ביום ד' (12.11.03), בין השעות 12:30-19:45, בביה"ס למנהל עסקים במסלול האקדמי המכללה למנהל בראשון-לציון.
מנכ"ל המי"ל, יצחק (יצחקי) חן, שינחה את הדיון, הצביע על חשיבותו ואמר, כי כמה וכמה סוגיות מהותיות, שהעסיקו בשעתו את המפקדים במלחמת יום הכיפורים, רלוונטיות מאוד לעולם התוכן של המנהלים כיום. כך למשל, בולטת בשתי המערכות - הצבאית והניהולית-עסקית, האחיזה בקונספציות וקריסתן המהדהדת לאחר מכן.
דוגמא מובהקת לכך היא התנפחות "בועת" ההיי-טק לממדים בלתי-טבעיים ובלתי-הגיוניים והתנפצותה לאחר מכן, אירוע בעל השלכות עולמיות ומקומיות, המשפיע עד היום על השווקים הפיננסיים הבינלאומיים. האחיזה בקונספציה, למרות שכל הסימנים היו כתובים על הקיר, מהווה בעיה ניהולית ממדרגה ראשונה, המחייבת מודעות, זיהוי והיערכות למניעה.
דר' אלי בן-אליעזר, מנכ"ל המסלול האקדמי המכללה למנהל מציין, כי הפיכת העולם הכלכלי לכפר גלובלי אחד, מצריך ממנהלים במשק לפעול בתנאי הפתעה ולחץ ולנהל משברים הרי גורל לחברות אותן הם מנהלים, בדומה להתמודדות מפקדים בכירים בחזית הצבאית ולעיתים בעולם העסקי המלחמות קשות ואכזריות יותר ולכן יש חשיבות רבה ליום העיון הנ"ל.
סוגיות אחרות הרלוונטיות למנהלים בסקטור העסקי ואשר יוצגו ביום העיון: ניהול בתנאים של הפתעה ולחץ, ניצול זמן אופטימלי של המנהל, ניהול המערך הלוגיסטי, לרבות חיזוי מוקדם של צרכים ושליטה ברמות המלאי, וניצול משאבים והמשותף למפקדים ולמנהלים.
בערב העיון ייטלו חלק: דר' יגאל אייל, דר' רוני ולנסי, פרופ' יורם עדן, אלוף (מיל.) איתן בן-אליהו, אלוף (מיל.) יעקב עמידרור, אלוף (מיל.) זאב אלמוג, אלוף (מיל.) עמי סגיס, תא"ל (מיל.) אבנר שלו, דר' יעל לפידות-רז, תא"ל (מיל.) שי תמרי, הרמטכ"ל לשעבר - רא"ל (מיל.) אמנון ליפקין-שחק, מפקד חיל האוויר לשעבר - אלוף (מיל.) אביהו בן-נון, אלוף (מיל.) אילן בירן ואלוף (מיל.) אורי שגיא.

תאריך:  30/10/2003   |   עודכן:  30/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
עבדללה ברגותי, המכונה "המהנדס" שלח מכתב לאשתו בו כתב כי הוא נרדף על-ידי בני קופים וחזירים וכי קשה לו בלעדיה
הדר פרבר
בעלה של חולה סופנית מערער על החלטת בית המשפט וטוען: מדובר בפגיעה בזכות לפרטיות
יפעת גדות
גורמים רשמיים אמריקנים אמרו כי הכוחות בגבול קיבלו הוראה לעצור את הברחות הנשק, ולחסום את המורדים המוסלמים המסתננים לעירק דרך סוריה
ענבל אביב
הזוג חשוד, כי נעל את הילדים במחסן, העביר להם מעט אוכל דרך חריץ, ועוד; האם מכנה זאת - "עונש חינוכי" על כך שלא הסכמו הילדים להקצין את אמונתם
הדר פרבר
בפסטיבל לטלוויזיה ולקולנוע אשר התקיים בראש פינה הוחלט להנציח את פועלו של כתב חדשות היום בחיפה מארק ביאנו ורעייתו נעמי, שנרצחו במסעדת מקסים בעיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il