X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עפ"י הדוח, הגודל האופטימלי של קיבוץ, שיוכל להגיע ליעילות מרבית ולספק שירותי בריאות, חינוך ופנסיה ברמה נאותה הוא 1,200-1,500 חברים
▪  ▪  ▪

הגודל האופטימלי של קיבוץ מתחדש, כך שיוכל להגיע ליעילות מרבית ולספק לחבריו שרותים במערכת שירותי הבריאות, החינוך והפנסיה ברמה נאותה ובמחיר סביר, הוא 1,200-1,500 חברים. כך עולה מניתוח כלכלי שערכה (יום א', 2.11.03) המחלקה הכלכלית בברית פיקוח.
מנהלת המחלקה הכלכלית בברית פיקוח, דיאנה בוגוסלבסקי, מסרה: כיום מספר החברים בקיבוץ ממוצע הוא 300 חברים ובקיבוצים הגדולים ביותר אינו עולה על 900, ולכן הדוח מצביע על הצורך הדחוף בקליטת חברים צעירים חדשים על-מנת להבטיח את עתידו של הקיבוץ ואת יכולתו להמשיך ולשמור על צביונו הייחודי.
הבדיקה נערכה על מדגם מייצג של קיבוצים מאזורים שונים בארץ ובדקה את הקשר שבין גודלם של הקיבוצים ובין יכולתם להמשיך להתקיים תוך שמירת המסגרות החברתיות השונות והשרותים היחודיים לקיבוץ.
עורך הדוח, יואב בן-יעקב, מהמחלקה הכלכלית בברית פיקוח, ציין כי הבדיקה שנערכה הצביעה על-כך כי קיים קשר באופן חד משמעי - ככל שמספר החברים בקיבוץ גדל, כך הולכת ויורדת ההוצאה הממוצעת לחבר בגין מרכיבי הוצאות שונים, כגון: חינוך, אחזקה, ניהול, סיעוד ובריאות.
על-פי הדוח, גיל החבר הממוצע הולך ועולה ועלויות כמו בריאות, סיעוד ופנסיה הולכות וגדלות. יחד עם זאת, הקיבוצים אינם קולטים חברים צעירים חדשים. נתוני ברית פיקוח הגרעון האקטוארי בהפקדות לכיסוי תשלומי הפנסיה של הקיבוצים מגיע לארבעה מיליארד שקל. בן יעקב אמר, כי אם הקיבוצים לא יקלטו חברים צעירים, בסופו של דבר האוכלוסייה המבוגרת תישאר ללא גב כלכלי.
בסיכום הדוח, נערך ניתוח של חלקן של ההוצאות המיוחדות לחבר שהכנסתו זהה לשכר נטו הממוצע במשק - 5,557 ש"ח לחודש. הכוונה היא להוצאות הנובעות מהחברות בקיבוץ, השומר על צביונו היחודי.
הדוח מצביע על-כך שבקיבוצים עם 350 חברים, תופס סל ההוצאות 23% מהשכר הממוצע ואחוז זה הולך וקטן עד שהוא מגיע להיקף סביר של 10%-15% בקיבוץ שיכלול 1,200-1,500 חברים.

תאריך:  02/11/2003   |   עודכן:  02/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
בדיקה במוסכים ומכוני הרישוי תמורת 30 שקלים
רועי כוכבי
בית המשפט: "רשות שדות התעופה יכולה וצריכה לצפות, כי אם לא ינקטו אמצעי זהירות מתאימים, עלולות מזוודות המונחות על מסוע להיגנב"
מירב לוי
המרפאות יהיו פתוחות והרופאים יקבלו קהל; תרופות ניתן לקבל ברשתות הפרטיות של בתי המרקחת; ארגון עובדי קופ"ח כללית כולל כ-30 אלף עובדים
מחלקה ראשונה
סמנכ"ל השיווק בבזק: "באמצע 2003 מוקמה ישראל במקום השלישי בעולם באחוז חדירת האינטרנט המהיר למשקי הבית"
גלית יצחק
יוצג מכשיר שעוצב לנשים: לוח קלוריות המחשב את קצב שריפת הקלוריות הנצרכות על בסיס יומי ומדד לחישוב המשקל האידיאלי; מבצע: הרוכש מכשיר סמסונג או ישדרג את הסמסונג שלו יוכל לרכוש עד 2 כרטיסים להופעה ב-49 ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il