X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האופוזיציה: נתניהו מבקש 2.5 מיליון ש"ח מכספי ציבור עבור דמגוגיה זולה; ההצבעה נדחתה למחר; נציגת האוצר: זו לא עלות גבוהה עבור המטרה; חיים כץ: לנתניהו כושר ביטוי גבוה להעביר את דבריו בתקשורת
▪  ▪  ▪

שר האוצר, בנימין נתניהו, לא נואש במלחמתו נגד יו"ר ההסתדרות עמיר פרץ. בתואנה 'כי הציבור לא מבין את כל נבכי ההסתדרות ומניעיה', מבקש נתניהו 2.5 מיליון ש"ח מכספי ציבור למימון מסע הסברה נגד השביתות במשק וההסתדרות.
עם זאת, יו"ר ועדת הכספים, אברהם הירשזון (ליכוד), הפתיע (יום ב', 2.11.03) את חברי הוועדה, כאשר החליט לדחות את ההצבעה למחר (יום ג') להעברה של 2.5 מיליון ש"ח. חברי הקואליציה היו היום בדעת רוב ובתוך כך היו קרובים לאישור בקשת שר האוצר.
בראשית הדיון הבהירה נציגת האוצר, יולי מרוז, כי סכום של 2.5 מיליון ש"ח מיועד למסע הסברה - להסביר את המהלכים חסרי התקדים, כולל רפורמות כפי שהחליטה הממשלה. לדבריה, סך של 2.5 מיליון ש"ח מיועד לשלבים הראשונים במסע הפרסום - וזו לא עלות גבוהה עבור המטרה.
בפירוט שמסרה נציגת האוצר היא ציינה: "בשביתה הגדולה שעליה הכריזה ההסתדרות נכלל מסע של דיסאינפורמציה. לכן, משרד האוצר הגיע למסקנה שחשוב לתת מצידו לציבור הסברה על-מנת להבהיר את השינויים המתוכננים בתקציב".
חברי האופוזיציה הביעו את התנגדותם למהלכי נתניהו. לדבריהם, באמצעות דמגוגיה "זולה" שר האוצר מנסה לקנות את הציבור. חברי הכנסת מהאופוזיציה מחו עוד, כי משרד האוצר השקיע סכומים הנאמדים ב-600,000 ש"ח עבור פרסום בעיתונים נגד ההסתדרות, במקום לנצל את בימת התקשורת הניתנת לשר האוצר - כדי להעביר את דעותיו.
ח"כ אברהם (בייגה) שוחט: "חלוקת הקמעות של ש"ס היא ילד קטן לעומת המודעות הללו שמחלקות 500 ש"ח לכל אזרח". ח"כ יצחק הרצוג: "מדובר בשערוריה שפוגעת בכבוד הוועדה". ח"כ אבשלום (אבו) וילן, הציע לקנוס את שר האוצר בסך של 100 ש"ח על בזבוז כספי ציבור.
מי שהפתיע במיוחד היה ח"כ חיים כץ (ליכוד) שאמר: "יש לשר האוצר יכולת ביטוי גבוהה והוא יכול להגיע לתקשורת מתי שהוא רק רוצה. האם לא ראוי להעביר 2.3 מיליון ש"ח לבתי תמחוי או לתת לדבר שפגע בכל כך הרבה אנשים... יש לדחות את הבקשה על הסף", אמר.
בין תומכי בקשת נתניהו היה ח"כ אהוד רצאבי (שינוי) שאמר, כי בכוונתו להצביע בעד למרות שזה בזבוז של כסף: "יש לצאת נגד השביתה, כי הציבור לא יודע - מפעלים עשויים להיסגר ואנשים יזרקו לרחוב בעקבות זאת. 2.3 מיליון ש"ח זה לא סכום פעוט אבל זה סכום קטן כדי להציל את המשק".
גם חברי הכנסת אלי אפללו, ניסן סלומיאנסקי, מיכאל נודלמן, איוב קרא ורוחמה אברהם תמכו בבקשת שר האוצר (לעומת חברי הכנסת אברהם שוחט, אורית נוקד וניסים דהן - שהתנגדו). לדבריהם, מחאת האופוזיציה צריכה להתרכז בסכומי הכספים שמבזבז יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, עבור קמפיינים נגד האוצר.

תאריך:  03/11/2003   |   עודכן:  03/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי
הרווח למניה עומד על 53 סנט, גידול של 47%; היקף המכירות - 813 מיליון דולר, גידול של 29%; האנליסטים שוב "אוכלים את הכובע"
גלית יצחק
מאפשר שימוש פשוט ביישומי הפאלם ובגישה לאינטרנט ע"י גלישה ברשת ה-X1 במהירויות גבוהות; מכיל נגן 3MP מובנה המאפשר להוריד ולנגן במכשיר קבצי מוסיקה באיכות סאונד גבוהה, כולל אפשרות להגדרתם כצלילים במכשיר
עומר כרמון
בכמה מכלי התקשורת הערביים צוטט דיפלומט של האיחוד האירופי בשטחים, האומר כי "הזוועות שמבצעת ישראל בפלשתינים הן כיום הגורם הראשי להתגברות האנטישמיות בעולם"
גלית יצחק
התלמיד פונה לבית החולים ברזילי באשקלון; לדברי המורה, היא לא הבחינה בו בעת שנעלה את הכיתה
רועי כוכבי
הסכם בין מועצת הקולנוע, משרד החינוך ומשרד האוצר קובע כי תעשיית הקולנוע תזכה לתמיכה קבועה של 61 מיליון ש"ח בחמש השנים הקרובות; עד כה נקבעה התמיכה כאחוז מהתמלוגים שמשלמים גופי השידור לאוצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il