X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה ממסמך שהוצג בפני ועדת הכלכלה של הכנסת; המדינה לבג"צ: משרד השיכון לא ניצל בשנת 2002 סכום של 38.361 מיליון ש"ח, וב-2003 ניצל רק 14.5%, מהתקציב לשכונות חדשות ביישובים הערביים
▪  ▪  ▪

ביישובים הערביים קיימת צפיפות דיור גבוהה מהממוצע הארצי, ועדיין, משרד השיכון אינו פועל לנצל את התקציבים שעומדים לרשותו לבניית שכונות חדשות. כך עולה ממסמך שהגיש (יום ב', 2.11.03) מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים, לוועדת הכלכלה של הכנסת, במהלך דיון על מצוקת ענף הבנייה בישראל.
מהנתונים המתבססים על תשובת משרד האוצר בעתירה לבג"צ שהגיש מרכז מוסאוא נגד משרד האוצר (10886/02), עולה כי בשנת 2002 משרד השיכון לא ניצל סכום של 38.361 מיליון ש"ח מתקציב בניית שכונות חדשות (הרשאה לא מחוייבת), שיועדו ליישובים הערביים. עוד עולה מתשובת המדינה, כי בשנת 2003 ניצל המשרד רק 14.45% מהתקציבים שהועמדו לרשותו על-פי חוק התקציב, לפיתוח שכונות חדשות ביישובים הערביים.
מרכז מוסאוא האשים את משרד השיכון ואת שר השיכון, בהאטה מכוונת של קצב פיתוח השכונות החדשות ביישובים הערביים. על-פי נתונים שהציג המרכז, צפיפות הדיור ביישובים הערביים, העומדת על 1.41 נפשות לחדר, גבוהה יותר מאשר ביישובים היהודיים - 0.88 נפשות לחדר. מציאות זו נובעת מהיעדר תוכניות מתאר ופיתוח מאושרות, והיעדר השקעות בפיתוח שכונות חדשות על-ידי משרד השיכון.
המרכז טען, כי הממשלה התחייבה לבנות בארבע שנים כ-40 אלף יחידות דיור ביישובים הערביים, אך לעומת זאת, משרדי הפנים והשיכון עסוקים בהחזרת כספים שיועדו לכך למשרד האוצר.
מנהל מרכז מוסאוא, ג'עפר פרח, דרש משרי הממשלה לפעול באופן מיידי ליישם את החלטות הממשלה. "במקום לעסוק בהוצאת צווי הריסה לאזרחים שמחפשים דיור הולם למשפחותיהם, הגיע הזמן ששרי השיכון והפנים יפעלו לנצל את התקציבים שעומדים לרשותם לבניית שכונות חדשות".
מרכז מוסאוא, יחד עם האגודה לזכויות האזרח וועד ראשי הרשויות הערביות, פנו לבג"צ וביקשו צו על-תנאי שיחייב את משרד השיכון להימנע מהעברת התקציב שלא נוצל למטרות אחרות. האוצר מתנגד לבקשה ובג"צ יידרש להכריע בסוגיה בקרוב.

תאריך:  04/11/2003   |   עודכן:  05/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
קק"ל דואגת להסדרת שבילי הליכה מצופי אספלט או בעלי שיפוע נמוך המאפשר ניעות של נכים והצבת אבני שפה המונעות התהפכות וירידה מהשביל
יפעת גדות
אלו מרפאות במימון משרד הבריאות, במסגרתן מתבצעות בדיקות לאבחון, טיפול, יעוץ ותמיכה לכל פונה, ללא תשלום וללא קשר לביטוח הרפואי
יפעת גדות
האגף לחינוך קדם יסודי ינחה את הגננות כיצד לשלב את הנושא בשבוע זה בפעולות השונות בגן ובבתי הספר היסודיים והעל יסודיים תוקדש לנושא שעת המחנך
יפעת גדות
המחלה הקטלנית יכולה לעבור אף לבני אדם במידה ויאכלו בשר נגוע, אך עד כה לא דווח על מקרי מוות ביפן
יפעת גדות
קראו לשיתוף פעולה בשמירה על גבולותייה של עירק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il