הקבינט החברתי-כלכלי אישר (יום ג', 4.11.03) את הצעת שר האוצר, בנימין נתניהו ושר התחבורה, אביגדור ליברמן, לפרסום מכרז למערכת הסעת המונים במטרופולין תל אביב.
על-פי ההחלטה, הוחלט לאשר את פרסום המכרז לקבלת הצעות (RFP) לקבוצות שעברו ו/או יעברו את הליך המיון המוקדם של מערכת הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב - "הקו האדום".
עם אישור הקבינט ציין נתניהו, כי הקמת רכבת קלה בתל אביב תגביר את התעסוקה במשק, תעודד צמיחה ותשפר איכות חייהם של התושבים. העובדה ש-4 תאגידים זרים שבהן נוטלות חלק חברות תחבורה מהמובילות בעולם ניגשות למכרז, היא איתות לכל המשקיעים הזרים שאפשר להאמין בכלכלת ישראל ושכדאי להשקיע בה.
ההתמודדות במכרז בשיטת B.O.T, היא על זיכיון להקמה והפעלה של מערכת ההסעה לתקופה של 32 שנה. תקופת ההקמה מוערכת בכ-6 שנים. כמו-כן, היקף הפרויקט נאמד בכ-5-8 מיליארד ש"ח. את המכרז תפרסם חברת נ.ת.ע, נתיבי תחבורה עירוניים.
שר האוצר ביקש ממנהלי נ.ת.ע לבחון דרכים להשית עלויות הקמה נוספות על הזכיינים וכן לצמצם את השתתפות המדינה במימון הפרויקט.
פרויקט הרכבת קלה בתל אביב הינו הפרויקט התחבורתי והתשתיתי הגדול ביותר המתוכנן במשק בשנים הקרובות. הפרויקט צפוי להניב תועלות רבות למשק, וביניהן: הסטת תנועה מהרכב הפרטי למערכת ההסעה ההמונית והקטנת העומסים בעורקים המרכזיים; קיצור וייעול זמני הנסיעה; הפחתת זיהום האוויר; התייעלות עסקית על-ידי ריכוז הפעילות הכלכלית במע"ר ופיתוח עסקים לאורך התוואי.
תוואי "הקו האדום", מהווה את עמוד השדרה של רשת קווים נוספים, אורכו 22 ק"מ, והוא עובר בחמש ערים: בת ים, תל אביב יפו, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה.