X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מופז השתתף בישיבת ועדת החוץ והביטחון; לעניין ההקלות לפלשתינים אמר: כל שבוע אנו אומדים את היקף ההתרעות מול הקלות שניתן לבצע
▪  ▪  ▪

שר הביטחון, שאול מופז, אמר (יום ג', 4.11.03) כי בשנת 2004 צה"ל יגיע למצב גרוע ביותר באופן שלא יוכל לספק מענה ביטחוני הולם.
"אני צופה שמדינת ישראל תעמוד בפני מאבקים נוספים בשל הקיצוץ בתקציב הביטחון. לא נכון שהדבר ייעשה בעת הזאת... מערכת הביטחון מבינה שעליה לתת את חלקה לכלכלה, אך הקיצוץ המוצע הוא חד מדי. ראוי לתת את מירב האמצעים הדרושים לביטחון".
מופז התבטא בנושא זה בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת, בראשות ח"כ יובל שטיניץ, אשר התכנסה (יום ג', 4.11.03) כדי לדון בקיצוץ המוצע בתקציב הביטחון. לדעת השר מופז, הקיצוץ המוצע מעמיד בספק את יכולתו של צה"ל להעניק ביטחון.
מופז אמר, כי בימים הקרובים ייערך דיון עם ראש הממשלה בנושא הקיצוץ בתקציב הביטחון והוא מקווה שיחול שינוי. משרד האוצר קיצץ מתקציב הביטחון בשנת 2003, 3 מיליארד ש"ח. לשנת התקציב הנוכחית מבקש האוצר לקצץ עוד 4 מיליארד ש"ח, מה שמעמיד את תקציב הביטחון לאחר קיצוץ בסך של 32.4 מיליארד ש"ח.
"זה הקיצוץ הגדול ביותר שנעשה במערכת הביטחון. הקיצוץ לא מעשי אם רוצים לתת לצה"ל לנהל לאפשר להעניק ביטחון לאזרחי ישראל", הוסיף השר מופז. בהמשך פרט שר הבטחון את הכשלים שיגרמו כתוצאה מהקיצוץ המוצע.
לדבריו, מדובר בפגיעה בפרויקטים עתידיים, תוכניות שכבר הושקעו בהן מיליוני ש"ח וכעת יבוטלו, ירידה דרסטית במחקר ופיתוח, פגיעה בתעשיות האזרחיות והצבאיות בעיקר באזורי פריפריה, פיטורי עובדים, פגיעה בתשתיות אסטרטגיות של תעשיות ביטחוניות, פגיעה ביכולת בלחימה בטרור הפלשתיני, ברמת מוכנות ויכולת מודיעינית.
"הרי כבר ב-2003 דרשנו לפטר 5,700 עובדים קבועים של צה"ל. לפני כמה שנים פנינו אליהם וגייסנו אותם, וכעת אנחנו מבקשים לפטר אותם. חוסר היציבות בנושא כוח האדם פועל נגדו, הדבר יביא לכך שאנשים ירצו להשתחרר מרצון", אמר השר מופז והוסיף שבין המפוטרים בשנים 2003-2005 יהיו שני אלופים בצה"ל, 12 תא"לים, 50 אלופי משנה ו-212 סגני אלופים.
בוועדה ציין יו"ר הרפורמה לסיעות ביטחונית, כי בשל הקיצוץ (אם יאושר) יפוטרו 40 אלף עובדים בתעשיות ביטחוניות. עוד הודגש בוועדה, כי כבר היום גדודי מילואים אינם עוברים אימונים וחיל האוויר יפסיק את טיסות האימונים כבר מהחודש הבא.
ח"כ אפרים סנה הציע שהוועדה תפנה לראש הממשלה ותסביר את עמדותיה בפני פורום של כל ועדות המשנה (8 במספר) של ועדת חוץ וביטחון.
ח"כ שטייניץ: הקיצוץ בביטחון יפגע
ביתרון היחסי של צה"ל מול צבאות ערב
יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, ח"כ יובל שטייניץ, אמר (יום ג'), כי הקיצוץ בביטחון עשוי לפגוע, בין היתר, ביתרון היחסי של צה"ל מול צבאות ערב. לדבריו: "בוודאי שאני דואג וזו הסיבה שארגנתי היום ישיבה מיוחדת עם שר הביטחון. הדבר עשוי להוות בעיה במתן פתרון ביטחוני במזרח התיכון לטווח קצר. לטווח הארוך, יהיה קשה מאד לפתח מערכות נשק - הדרך היחידה שמשווה אותנו לצבאות זרים".
השר מופז: יש לתת סיכוי אפרי למגעים עם הרשות
השר מופז אמר עם סיום הדיון, כי על ישראל לתת סיכוי אפשרי למאמץ כדי לקיים מגעים עם ראש הרשות הפלשתינית, אבו עלא, אולם ענייני ביטחון עומדים מעל הכל. "ערפאת הכשיר את הקרקע יחד עם ארגוני הטרור, אם יפרקו את הארגונים הם ימצאו בני שיח לשלום", אמר.
לעניין ההקלות לאוכלוסיה הפלשתינית, הדגיש שר הביטחון, כי יש לעשות את המירב כדי להקל על האוכלוסיה האזרחית הפלשתינית, אך ביטחון אזרחי ישראל עומד מעל הכל. "אנחנו מסתכלים על היקף התרעות מול ההקלות שניתן לבצע. אתמול היה ניסיון של מחבל לבצע פיגוע בשרון. לבסוף התפוצץ המחבל סמוך לרכב ממוגן של צה"ל וגרם לנזק קל בלבד. יש לעשות את המירב לאוכלוסייה הפלשתינית, אך הטרור מונע זאת מאיתנו".

תאריך:  04/11/2003   |   עודכן:  04/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי
הדיווח המוקדם בא בעקבות הצעת הפדיון המוקדם להמרת מניות רגילות; הדיווח הרגיל של תוצאות הרבעון יימסר ב-13 לחודש
הדר פרבר
השר אהוד אולמרט דחה את ההצעה לבטל את תשלום האגרה וטען: מימון רשות השידור על-ידי פרסומות יפיל את שוק הפרסומות והמדיה
הדר פרבר
אהוד אולמרט: מי שנושא באחריות ציבורית - צריך שתהיה בידיו הסמכות העליונה
רועי כוכבי
הכנס ייערך על-רקע הצעת משרד האוצר, הנתמכת על-ידי שר המשפטים לפיד, לבטל את מעמדו העצמאי של בית הדין לעבודה; מעניין יהיה לראות את התומכים בהצעה מסבירים את החלטתו המפתיעה של ביה"ד הארצי השבוע, שלא לאשר את שביתת ההסתדרות
רנית נחום-הלוי
בפגישת שר החוץ עם הרמטכ"ל הוחלט על מתן הקלות לרשות; הרמטכ"ל: ישראל יכולה לעשות יותר במישור המדיני; תוכנית נוספת: חידוש שיתוף הפעולה עם הפלשתינים בתחום התיירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il