X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך מגלה כתב העת NATURE; במחקר השתתפו חוקרים מהטכניון בשיתוף חוקרים מאיטליה וארה"ב; פירוק החלבון עוצר את התחלקות התאים, עד שמופעל מנגנון אחר המתקן את הנזק
▪  ▪  ▪

חוקרי הטכניון, בעבודה משותפת עם חוקרים מאיטליה וארה"ב, הצליחו לגלות את אנזים מערכת האוביקיטין, הגורם לפירוק חלבון בשם CDC25A, כאשר הגוף מזהה נזק הנגרם ל-DNA. כך מגלה (יום ג', 4.11.03) כתב העת המדעי היוקרתי NATURE בגיליונו האחרון.
פרופ' אברהם הרשקו, מהפקולטה לרפואה בטכניון, מסר: "מערכת האוביקיטין בגוף מסמנת חלבונים המיועדים לפירוק בגוף. סימון זה מאפשר לגוף לסלק חלבונים מיותרים ולהשאיר בלא פגע את החלבונים המיועדים להמשיך ולתפקד. כאשר הגוף מזהה נזק ל-DNA, הוא עוצר את התחלקות התאים, עד שמנגנון אחר יתקן את הפגם שהתגלה. הוא עושה זאת באמצעות פירוק חלבון בשם CDC25A".
תגלית האוביקיטין, על-ידי פרופ' הרשקו ותלמידו דאז, פרופ' אהרן צ'חנובר, חוללה בזמנו מהפכה של ממש בהבנת מנגנוני הוויסות של תהליכים תוך תאיים ומשמשת מאז בסיס לאלפי פרסומים וספרים ולהקמתן של חברות ביוטכנולוגיה, התרות אחר תרופות למחלות, שנגרמות כתוצאה משיבוש בפירוק חלבונים, מחלות כמו אלצהיימר, פרקינסון וסוגים רבים של סרטן.
התגלית האחרונה חשובה גם בתחום חקר הסרטן ובעתיד הרחוק, באמצעות הנדסה גנטית, ניתן יהיה אולי לחזק את האנזים שהתגלה עתה ולעצור כך את התא הסרטני.

תאריך:  04/11/2003   |   עודכן:  04/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
"נפגעי איבה חייבים לקבל בדיוק אותן זכויות ואותו טיפול שמקבלים משפחות הרוגי צה"ל ופצועי צה"ל. הפיצול בין שתי המערכות פוגע בעיקר בנפגעי פעולות האיבה ולכן יש צורך לאחד את המערכות"
יואב יצחק
עו"ד זהר נחשב לאחד המועמדים המובילים; מלין על הטענות שהועלו בדבר חשש לניגודי אינטרסים הנובעים מקשרים והכרויות בפעילותו המקצועית ובחייו הפרטיים; השר לפיד: "הודעתך שוב מוכיחה את רמתך המוסרית והאתית. אינני יכול שלא לכבד את החלטתך, ככל שהיא מטערת אותי"
רועי כוכבי
רשם בית המשפט העליון הורה על מחיקת סיכומים בערעור, בנימוק שעם "הערות שוליים" שצורפו להם, עברו את מגבלת היקף הסיכומים שקבע בית המשפט
נועם שרביט
בדוברות המשרד מכחישים את הידיעות שפורסמו בנושא בתקשורת הטורקית, ומבהירים: טורקיה לא הגישה לישראל כל מחאה רשמית בענייני הנפט
רועי כוכבי
אברהים חאמד יזם פיגועים בהם נהרגו עשרות ישראלים, ומאות נפצעו; ביניהם - הפיגוע בכיכר ציון, בקפה מומנט, ב"שפילד קלאב", בקפטריה בהר הצופים ובקו 4 בתל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il