X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מוצרים אשר יימצא, כי נמכרים כמונופול במחירים הגבוהים משמעותית ממחירם במדינות מערביות אחרות, יוטל עליהם פיקוח
▪  ▪  ▪

שר התמ"ת, אהוד אולמרט, הודיע אתמול (ג', 4.11.03), כי יטיל פיקוח על מחיר מוצרים של מונופולים שמחיריהם בישראל גבוהים באופן משמעותי ממחיריהם בחו"ל. בין המוצרים - במבה של אוסם, סכיני גילוח של ג'ילט, ועוד.
היוזמה החדשה, שמה דגש על הצרכן, אשר זקוק לתחרות בשוק, על-מנת לרכוש את המוצרים במחיר סביר, או לפחות זהה לזה שנקבע לאותם מוצרים בחו"ל. העיקרון הצרכני, משנה את מדיניות הפיקוח על המחירים. עד כה התבססה מדיניות הפיקוח על קריטריון של רווחיות המונופול.
כאמור, הפיקוח על מחירי המוצרים הללו יתבסס על המחיר הנקבע למוצרים במדינות מערביות אחרות, לעומת המחיר בישראל. הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד דרור שטרום, אמר היום בראיון לגל"צ, כי מחירי סכיני הגילוח בישראל, למשל, הינו גבוה פי כמה מזה הקבוע בארה"ב.
אם יתברר, כי בישראל משלם הצרכן מחיר הגבוה בצורה משמעותית מהצרכן המערבי - יפעיל התמ"ת את סמכותו להוריד את מחיר המוצר.
חלב של תנובה או מלט של נשר. מעתה המחירים של מוצרים אלה ייקבעו גם על בסיס הקריטריונים החדשים.
בנוסף למוצרים הקיימים כבר בפיקוח כיום אך ייבדקו על-פי המדיניות החדשה, כגון - חלב של תנובה או מלט של נשר, יבחן התמ"ת לראשונה גם פיקוח על מחירי מוצרים כגון - קוקה קולה של החברה המרכזית ליצור משקאות קלים,במבה של אוסם, שוקולד וקפה נמס של עלית, סכיני גילוח של ג'ילט, בירה של טמפו, מרגרינה ומיונז של תמ"י ועוד.
אם יימצא כי החברות הינן מונופול בתחום ומחירי מוצריהן גבוהים משמעותית מהמחירים במדינות מערביות אחרות, יפעיל התמ"ת את סמכותו להורדת מחירי המוצרים.
צוות בראשות ראש מינהל סחר פנים והמפקחת על המחירים בתמ"ת, צביה דורי, בשיתוף אנשי רשות ההגבלים העסקיים יוקם לצורך בחינת הנושא. הצוות יבדוק את המונופולים המוכרזים ויבחן על אילו מהם יש להטיל פיקוח מחירים.
לדברי עו"ד שטרום: "המטרה היא לפתוח כמה שיותר תחומים לתחרות. התחרות לא קיימת בחלק מהמוצרים... אנחנו היינו ותמיד נהיה כלכלה קטנה, והסחר עם שכנותינו איננו בשיא הפריחה, ולכן בכלכלה קטנה, תמיד יש סימפטום של משק ריכוזי, אבל בתחומי הצריכה הבסיסיים יש מקום לפיקוח על מחירים, שמטרתו שלא נשלם מחירים מופקעים.
אני מקווה שהמהלך יעמוד במבחן הביצוע, כי זה איננו פשוט... אנימעריך שיקח משהו כמו חצי שנה עד שיהיו ממצאים שנוכל להביא לידיעת הצרכנים..."

תאריך:  05/11/2003   |   עודכן:  05/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מטרתו של יום הבט"ש היתה, לחשוף את שדרת הפיקוד וכל קציני משטרת ישראל לאמצעים של כלל הגופים בארץ ובעולם בתחום הלא קונבנציונלי
רנית נחום-הלוי
על-פי הערכות, פינוי המאחזים בשטחי יו"ש ייערך בימים הקרובים טרם יציאת מופז לוושינגטון בשבוע הבא
רנית נחום-הלוי
ההנחיות תקפות לאזור נצרים ואזורים נוספים ברצועה, המהווים סיכון ביטחוני; יועץ האגודה לזכויות האזרח קורא לביטול ההנחיות: "זו הוראה שאינה חוקית בעליל"; הפלשתינים: צה"ל עוצר נשות מבוקשים ומתנה את שחרורן בכך שבעליהן יסגירו עצמם
רנית נחום-הלוי
את הדברים הוא אמר בטקס מפלגת העבודה בתל אביב לציון 8 שנים לרצח יצחק רבין; "מה שקורה היום זו התפרצות אנטישמיות לשמה, לא השתנה דבר מאז רצח אבי", אמר
נועם שרביט
בר-אילן היה העורך הראשי של הפוסט בשנים 90'-96' עד שנקרא לשמש יועצו של נתניהו; הוא מת כתוצאה מסיבוכים של התקף לב ממנו לא התאושש; נתניהו: "בר-אילן היה פטריוט ציוני ברמ"ח אבריו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il