X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זירת מטענים נתגלתה אחה"צ (ד') ליד קיבוץ מעיין ברוך בגבול הצפון; חשיפתה מנעה פיגוע גדול נגד אזרחים וחיילים; מופז התריע לאחרונה מפני פיגוע גדול שמתכנן החיזבאללה
▪  ▪  ▪

דובר צה"ל התיר לפרסם הלילה (יום ה', 6.11.03), כי אחר הצהריים (ד') גילו גששים של צה"ל, במהלך סיור מבצעי, זירה של מטעני חבלה ליד מעיין ברוך, צפונית-מערבית לקריית שמונה, בצמוד לגדר הגבול הלבנוני. המטרה: לפגוע בחיילים ובניסיון לחטיפה.
זירת המטענים הוטמנה על-ידי מחבלי החיזבאללה מצידה הצפוני של גדר המערכת, דרומית לקו הגבול הבינלאומי, בתוך שטח מדינת ישראל, במטרה לפגוע באזרחים ובכוחות צה"ל הפועלים במרחב.
אפיק החצבני הוא אחת מנקודות התורפה העיקריות לאורך הגבול הלבנוני, מאחר והוא מאפשר למחבלים להגיע עד לגדר עצמה, ולהיכנס למעשה לשטח מדינת ישראל [על-אף שהדבר נעשה מצפון לגדר המערכת; נ.ש.], בתוך הוואדי, מבלי להתגלות. כך כנראה עשו גם המחבלים שהניחו את המטענים הפעם.
בהודעת דובר צה"ל נאמר, כי פעולות טרור אלו כלפי מדינת ישראל, מנוגדות להחלטות האו"ם, לפיהן ישראל מילאה את חלקה באופן מוחלט ביציאתה מדרום לבנון, ואילו סוריה וארגון החיזבאללה מפרים הנחיות אלו בשיטתיות, ופוגעים במכוון בריבונותה של מדינת ישראל.
יש לציין, כי במהלך היום סיירו כוחות או"ם במרחב, ואישרו כי מדובר בזירת מטענים. האזור כולו נסגר עד מחר. יצויין, כי זו הפעם הראשונה שחיזבאללה מניח מטען על גדר הגבול, מאז הפיגוע נגד סיור צה"ל בדצמבר אשתקד, בו נפצעו קשה שני חיילים בגזרה המערבית.
כזכור, בשבוע שעבר התריע שר הביטחון, שאול מופז, כי "החיזבאללה מתכנן פיגוע גדול ומשמעותי יותר מאשר ירי ארטילרי בגבול הצפון, ובפיקוד הצפון נערכים לכך בהתאם".
לפני כשבועיים, הודיע יושב-ראש סיעת החיזבאללה בפרלמנט הלבנוני, מוחמד ראעד, כי בחיזבאללה כבר הכינו את מה שהוא מגדיר כ"אופציה נוספת", לאפשרות שהמשא-ומתן עם ישראל בנושא חילופי השבויים יעלה על שרטון [ראו קישורים].
גילוי זירת המטענים אירע זמן קצר לפני שלשכת ראש הממשלה פרסמה הודעה רשמית, לפיה סוכמה עסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה, והיא תובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב [ראו קישור]. יתירה מכך, ייתכן והדבר תוכנן כך שהפיגוע יתרחש דווקא היום, כדי להפעיל לחץ על דעת הקהל הישראלית, שאינה חד-משמעית בכל הנוגע למחיר שישראל משלמת בעסקה, מבלי לקבל מידע על רון ארד.
עם זאת, אלוף פיקוד הצפון, בני גנץ, אמר בשבוע שעבר אחרי הפגזת מוצבי צה"ל בהר דב, כי אין קשר בין עסקת השבויים לבין פעילות החיבאללה, המגדיר עצמו כארגון ג'יהאד נגד ישראל.

תאריך:  06/11/2003   |   עודכן:  06/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
שכרם של העובדים הנותרים יקוצץ ב-5%-15% - בהתאם לגובה המשכורת; שיכון ובינוי היא חברת הבנייה הגדולה בארץ, והיא מדווחת על הפסדים לראשונה זה 15 שנה
יפעת גדות
ערוץ 10 חשף הערב, כי במהלך השידור נחשפו פרטים מסווגים על מערכות נשק, נהלי עבודה וזהויות של בכירים במערכת הביטחון
יפעת גדות
הווירוסים MSBlast ו-SoBig תקפו מאות אלפי מחשבים הפועלים עם מערכת ההפעלה Windows בחודשים אוגוסט וספטמבר; שניהם תוכננו מראש לפגוע במחשבים המפעילים תוכנות של מיקרוסופט בלבד; הסכום האמור הוא חלק מ-5 מיליון הדולרים שמקצה מיקרוסופט לרשויות האכיפה
יפעת גדות
התמונות ניתלו בבית חיל האוויר בהרצליה על-ידי ניצולי המחנה והאלוף דן חלוץ
דלית ברמן, יחסי-ציבור
- הוודעה מטעם למטייל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il