X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היו"ר ריבלין: "יש להיזהר מאד מפני סתימת פיות שנעשית ע"י הדבקת הסטיגמה "הסתה"... סתימת הפיות והתגובות ההיסטריות לכל דעה חריפה תוך השענות על רצח רבין אינן מרחיקות סכנת האלימות, אלא מגבירות אותה"; דליה רבין פנתה ליו"ר הכנסת שישנה נאומו, היו"ר סירב
▪  ▪  ▪

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, בנאום שישא (יום ה', 6.11.03) לציון 8 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, ז"ל, יוצא נגד משפחת רבין ופלגים במפלגת השמאל, אשר הטמיעו במהלך השנים כאילו מפלגת הימין היא, בין היתר, האחראית לרצח הנורא.
יו"ר הכנסת עומד להתייחס בנאומו לחילוקי הדעות השוררים בין הימין והשמאל במדינה, חילונים ודתיים, עשירים ועניים, ספרדים ואשכנזים ועוד. עם זאת, ידגיש בנאומו, כי חילוקי הדעות הם נחלת הדמוקרטיה: "נשמת אפה של חברה חופשית", כך לדבריו, ולכן, גם אירוע מצער כמו רצח ראש הממשלה - לא ישתיק את הדמוקרטיה ואת הציבור מלהביע דעתו, יהא אשר יהא.
"יש להבטיח את הויכוח החופשי. יש להבטיח את זכותו של כל אחד ואחת להתבטא תוך ניצול מרבי של חופש הביטוי וחירות המחשבה, כל עוד נשמרים כללי היסוד הדמוקרטיים. יש לסבול כל דעה. לדעת להאזין גם למה שמקומם את עולם המושגים של מי מאתנו. יש להיזהר מאד מפני סתימת הפיות, שנעשית על-ידי הדבקת הסטיגמה "הסתה" לכל דעה שאיננו אוהבים".
"ראוי ללמוד מדמוקרטיות אחרות, ותיקות יותר, כיצד מאזנים בין הזכות לחופש ביטוי ומחשבה, לבין הצורך להישמר מפני גלישה לאלימות. גם דמוקרטיות אחרות זועזעו על-ידי רציחות פוליטיות, אך נזהרו זהירות מופלגת מפני פגיעה בנשמת אפה של הדמוקרטיה".
"סתימת הפיות האוטומטית והתגובות ההיסטריות, ה"פאבלוביות" כמעט, לכל דעה חריפה, תוך השענות צינית וצבועה על לקחו של הרצח המתועב של יצחק רבין, אינן מחזקות את חישוקיה של החברה ואינן מרחיקות את סכנת האלימות, להיפך - הן מחזירות אותנו לימים הרעים, בהם כל דעה לא "נכונה" סימנה את בעליה כ"סיכון חברתי", שמותר לרמוס את זכויותיו".
"הרחבת המגבלות על חופש הביטוי, אל מעבר למינימום המצומצם וההכרחי ביותר סופה שהיא מוציאה קבוצות גדולות אל מחוץ לגדר הלגיטימיות החברתית וסופה שהיא מגבירה את סכנת האלימות". כך בנאום שישא ח"כ ריבלין.
נאומו של ריבלין הופץ קודם לכן. על-רקע דברים אלו, דליה רבין-פילוסוף, בתו של רה"מ המנוח, פנתה ליו"ר הכנסת כדי שישנה את נאומו. יו"ר הכנסת השיב לה, כי הוא אינו מתכוון לשנות את נאומו, אלא, כפי שאמר "להבטיח את חופש הדמוקרטיה", ולהביע את דבריו על-פי הנוסח האמור.
כזכור ביום 4.11.03, יובל רבין, בנו של רה"מ המנוח, פנה לראש הממשלה, אריאל שרון, בטקס מפלגת העבודה בתל אביב שנערך לזכר אביו, וביקש ממנו לחזור בו מהתבטאויותיו שנשמעו קודם לרצח. לדבריו, התבטאויות אלו הוסיפו להגברת האלימות והשינאה. "אני מבקש מהמנהיגות הנוכחית יותר מהבעת זעזוע, כולם חתומים על הרבה התבטאויות מסוג זה ולא כאן המקום לפרטם, אבל זה כן המקום לקרוא להם לחזור בהם, ליזום מהלך שיוביל לסגירת הפרק הזה" [ראו קישור].
בפתח דבריו, יזכיר יו"ר הכנסת את הרצח הנורא אשר בוצע על-ידי "בן עוולה", כך לדבריו, וידגיש, כי על אף שהדברים כבר נשמעו ונאמרו, עדיין לא נאמר דבר. "אנחנו חייבים לשוב ולהגיד. להגיד להטמיע ולחנך, עוד ועוד. "והגדת לבנך" ביום הזה, י"א בחשוון. "והגדת לבנך" - בכל יום ויום. למען יראו. למען ידעו. למען ייראו. למען לא תשוב עוד חרפה שכזו לעולם". כך מתוך נוסח נאומו.
בטקס שייערך בשעה 15:00 בהר הרצל בירושלים לזכרו של ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל, ישתתפו נשיא המדינה, משה קצב, ראש הממשלה, אריאל שרון, נשיא בית המשפט העליון, פרופ' אהרן ברק, בני משפחת רבין, חברי הכנסת ואורחים. מיד לאחר מכן ישתתפו כל המכובדים בישיבה מיוחדת שתיערך בשעה 17:00 במליאת הכנסת.

תאריך:  06/11/2003   |   עודכן:  06/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
בני הנוער ילמדו יזמות עסקית ומנהיגות חברתית בהשקעה של מיליון ש"ח; ראש עיריית מעלות-תרשיחא: "בבני הנוער טמון העתיד, ולכן גם בימים של מצב כלכלי קשה, אסור לנו לפגוע בחינוכם וקידומם"
הדר פרבר
חברי המשלחת הישראלית רכשו את מקצועם בביה"ס למלונאות "תדמור" במסגרת פעילות האגף להכשרה ולפיתוח כח אדם בתמ"ת
ענבל אביב
אתמול ביקר רא"ל יעלון פצועים בבית חולים תל השומר
יפעת גדות
לא היתה כל בעייה של טרור בעירק, כשכוחות ארצות הברית נכנסו לעירק, אמרה דוברת משרד החוץ הסורי, בראיון עם העיתון הסעודי אשארק אל-אווסאט שבלונדון
הדר פרבר
מבשלות בירה ישראל מרחיבה את פעילותה בשווקי נישה ייחודיים ומשיקה את בירה באלטיקה הנושאת תעודת הכשר ותשווק בכל רשתות השיווק; 87% מקרב הקהל הרוסי מכיר את המותג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il