X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי ההצעה, תסיר ההסתדרות את איום ההשבתה, וכן תפסיק לאלתר גם את העיצומים - ואילו האוצר יתחייב לנהל מו"מ על תנאי הפנסיה
▪  ▪  ▪

שר האוצר בנימין נתניהו ויו"ר ההסתדרות עמיר פרץ התכנסו בשעות הערב המאוחרות בלשכת נשיא בית הדין לעבודה, סטיב אדלר, והציגו בפניו את חילוקי הדעות וההתקדמות שחלה במו"מ.
אדלר הציע לצדדים פסק זמן של 48 שעות במו"מ כדי להגיע לפשרות, תוך כדי ויתורים הדדיים לשני הצדדים. פסק זמן זה אינו כולל את שישי ושבת - כך שהוא אמור לפוג רק ביום שני או שלישי בבוקר. אם עד אז לא יגיעו הצדדים לפשרה - יבוטלו כל צווי המניעה שהוטלו על ההסתדרות והיא תוכל להכריז על שביתה.
על-פי הצעת אדלר, תסיר ההסתדרות את איום ההשבתה, וכן תפסיק לאלתר גם את העיצומים - ואילו האוצר יתחייב לנהל מו"מ על תנאי הפנסיה, כאשר בית הדין לעבודה יפקח על המשא-ומתן.
על פי ההצעה, מתחייב האוצר להציג בפני ההסתדרות את רשימת השינויים המבניים המתוכננים, אותם סירב לחשוף עד כה. ההסתדרות, לעומת זאת, תציג בפני האוצר את השגותיה בעניין קרנות הפנסיה.
יו"ר ההסתדרות יצא להתייעץ עם ראשי הוועדים והסכים לקבל את הצעת הפשרה של אדלר. זאת למרות שכמה מראשי הוועדים הגדולים הפצירו בפרץ שלא להיענות להצעתו של אדלר.
האוצר, לעומת זאת, דחה את ההצעה. גורמים באוצר אומרים כי ההצעה בעייתית משום שאין אפשרות חוקית להקפיא סעיפי חוק שהתקבלו ואושרו סופית.
פגישת צוותי המו"מ של האוצר וההסתדרות הסתיימה (יום ה') בצהריים ללא תוצאות. לאחר שהציגו עמדותיהם, צפוי בית הדין להחליט האם להעביר את המשך הדיון לבית הדין או להכריע כבר במעמד זה.
בערב, סמוך ל-19:00, נפגשו נתניהו ופרץ בלשכתו של נשיא בית הדין לעבודה, סטיב אדלר, בירושלים. ב-20:00 החל הדיון בבית המשפט, שבסופו יוחלט האם להאריך את צו המניעה ולכפות המשך משא-ומתן על הצדדים - או לאפשר להסתדרות להתחיל בשביתה.
בפגישה שהתקיימה בצהריים השתתף גם אביגדור יצחקי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, שמשמש כנציג ראש הממשלה בדיונים. פרץ עזב את הפגישה בזעם, ואמר "ניפגש בבית המשפט".
"המשבר נמצא בשיאו לאחר שמשרד האוצר נסוג הבוקר מההצעות שהעלה אמש", נמסר מההסתדרות. "במו"מ שהתקיים אמש הודה שר האוצר כי הפגיעה בעמיתי קרנות הפנסיה מוגזמת ובלתי סבירה. "במהלך המו"מ נמצאה דרך לעצור את הפגיעה בעמיתים, אלא שהבוקר חזר בו נתניהו מהפיתרון שהושג", אומרים בהסתדרות.
מההסתדרות נמסר כי היא ממשיכה לעמוד על דרישתה להפסיק את הפגיעה בפנסיה, לקבוע פרק זמן של חצי שנה למו"מ ולהקים מנגנון ליישוב סכסוכים שישמש אמצעי הידברות בין ההסתדרות והאוצר במחלוקות הקיימות והעתידיות.
לפי שעה, המחלוקות בין ההסתדרות ובין האוצר נסובות על ארבע נקודות עיקריות: הדרישה של ההסתדרות לבטל את החקיקה בתחום הפנסיה, לדחות את יישום השינויים הארגוניים במשרדי הממשלה ובשירות הציבורי, לעכב את החקיקה לדחיית גיל הפרישה, ולקבוע מנגנון הידברות בין ההסתדרות ובין המדינה לפתרון סכסוכים עתידיים.
בכל הנושאים שעל הפרק מוכנים באוצר להתגמש, מלבד בתחום הרפורמה בפנסיה. באוצר טוענים כי ההסתדרות מתנגדת בעיקר לסעיף בחקיקה אשר משווה בין זכויות כל העמיתים, ומבטל זכויות עודפות של עמיתים מסוימים. על נושא זה לא מוכנים להתפשר באוצר.

תאריך:  06/11/2003   |   עודכן:  07/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
מספר המשנים למנכ"ל קוצצו ב-2 וכן קוצצו שני סגני ראש העיר; לופוליאנסקי אמר, כי זוהי תחילת הדרך, וכי בכוונתו לבצע צמצום בכוח אדם גם במהלך השנה הבאה; החליט לצמצם באופן משמעותי את הדרג הניהולי
אלונה קורן
נטל המס מורכב מביטול פטורים שונים, הטלת אגרות חדשות, העלאת תעריפים והטלת מסים חדשים
רועי כוכבי
בית המשפט: מדובר בסכסוך אזרחי מובהק, שבית המשפט לעניינים מינהליים אינו מוסמך לדון בו; הצדדים ייפגשו, מן הסתם, בבית משפט אזרחי
עומר כרמון
ה-FBI מעריך כי חלק ממבצעי הפיגועים בהם נהרגו שלושה ישראלים ושנים עשר קנייתים נמצאים כעת שוב בקניה
מירב לוי
המחלוקת העיקרית - מינויו של השר לביטחון פנים; מקורות פלשתינים: השר יהיה מאנשיו של אבו עלא; השליטה במנגנונים תישאר בידי אנשי ערפאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il