X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הדברים נקבעו בפסק דין בעתירת "רדיו קול חי" נגד שר התקשורת ורשות השידור; השופטים: "לאחר שהערוץ פעל תקופה ממושכת שלא כדין, הותקנו תקנות בידי שר התקשורת שהיקצו תדר לערוץ זה ועתה השידור מתקיים כדין"
▪  ▪  ▪

בית המשפט הגבוה לצדק קבע בשבוע שעבר (יום ד', 29.10.03), כי ערוץ "מורשת" של רשות השידור, המשדר לציבור הדתי והחרדי, הופעל במשך שנים שלא כדין, והיה למעשה תחנת רדיו בלתי חוקית.
"רדיו קול חי", שהיא בעלת הזיכיון לשדר לציבור הדתי והחרדי באזור תל אביב, עתרה לבג"צ, באמצעות עורכי הדין יוסי עבאדי ודורון טאובמן, בבקשה שיורה לשר התקשורת לפעול להגברת האכיפה נגד תחנות הרדיו הפיראטיות, ושיורה לרשות השידור להפסיק את שידורי "מורשת", שלפי הטענה שידרה מבלי שהוקצה לה תדר כדין.
רדיו קול חי טענה, כי לא ייתכן שהיא נאלצת להתחרות בתחרות אחרות כדי לקבל זיכיון, בעוד לא רק שהמדינה אינה נלחמת בתחנות הפיראטיות, אלא המדינה אף מפעילה בעצמה תחנת רדיו לא חוקית.
ערוץ "מורשת" משדר כבר כשלוש שנים שידורי מסורת, מכוח החלטת הוועד המנהל של רשות השידור. לפי שעה, הערוץ משדר בימים א'-ה' בשעות 16:00-24:00. כמו כן, משדר הערוץ ביום ו' בשעות 8:00-17:00 ובמוצאי שבת בשעות 21:00-24:00. הערוץ נקלט במרבית שטחי המדינה.
אך אליה וקוץ בה: מתברר, כי בשלוש השנים הראשונות לקיומו, לא הוקצה לערוץ תדר, בהתאם לפקודת הטלגרף האלחוטי, הקובעת כי ועדה שהוקמה לפי הפקודה היא המוסמכת להחליט על הקצאת המשאב הנדיר - תדרי שידור.
הקצאת התדרים לערוצי הרדיו של רשות השידור לפי פקודת הטלגרף האלחוטי נעשתה בתקנות רשות השידור (שימוש בתדרי רדיו), תשנ"ו-1996, אלא שתקנות אלה לא התייחסו לערוץ "מורשת" וממילא לא הסמיכו את רשות השידור להפעיל את הערוץ בתדר בו הופעל. בדיעבד, הופעל הערוץ בתדר שהוקצה במקור לרשת ב'.
רק לאחר הגשת העתירה, הזדרזה רשות השידור לפעול לאישור תקנות חדשות, שיכשירו את ערוץ "מורשת" ויהפכו את פעילותו לחוקית.
בפסק הדין בעתירה, קבעו השופטים דורית ביניש, אליעזר ריבלין ואסתר חיות, כי ההסברים שסיפקו שר התקשורת ומשרדו על מדיניות האכיפה ומגבלותיה, כמו גם על יוזמת החקיקה לאיסור פרסום בערוצים הפיראטיים מניחים את דעתם [ראו קישור].
ואולם, שופטי בג"צ קיבלו את הטענה כי ערוץ "מורשת" הופעל שלא כדין: "אשר לראש השני של העתירה, קיומו של ערוץ מורשת ברשות השידור", קבעו השופטים, "התברר כי לאחר שהערוץ פעל תקופה ממושכת שלא כדין, הותקנו תקנות בידי שר התקשורת, שהיקצו תדר לערוץ זה ועתה השידור מתקיים כדין".
למרות התנהגותה של רשות השידור, קבעו השופטים כי "בשים לב לכך שהעתירה מוצתה, קיבלה העותרת את המלצתנו ובא-כוחה משך את העתירה. לפיכך, העתירה נמחקת".
שר התקשורת, משרד התקשורת ורשות השידור, יוצגו על-ידי סגן פרקליטת המדינה, עו"ד אבי ליכט.
בג"צ 3995/02 רדיו קול חי בע"מ נ' שר התקשורת ואח'

תאריך:  06/11/2003   |   עודכן:  06/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
מצנע נחשד כי ניהל את מטה הבחירות שלו ממשרדי החברה הקבלנית א. לוי, בתמורה לאישור חריגות בנייה וכי קיבל ייעוץ משפטי ללא תמורה מעו"ד, אותו מינה ליועץ משפטי של מטה הבחירות שלו
אלונה קורן
השוק אמור להיפתח לתחרות בספטמבר 2004; החברות הבנות של בזק - פלאפון ובזק בינלאומי - לא יוכלו לפעול בשוק השיחות הפנים ארציות
עמוס באר
התכנון המקורי לרצוח את רה"מ רבין תוכנן לטקס חנוכת צומת כפר שמריהו, בספטמבר 1995
רועי כוכבי
בית המשפט הצבאי במחנה עופר גזר בצהריים את דינה של מונא, והסכים עם התובע, שציין כי "ניתן לראות בנאשמת כמבצעת עיקרית לגרימת מותו בכוונה של אופיר רחום ז"ל"
אלונה קורן
מנכ"ל בזק אמנון דיק אושר כדירקטור ב-Yes; אושר מינויו של אליק רום כסמנכ"ל משאבי אנוש וארגון בבזק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il