X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מתחקיר של רשת החדשות CBS; התחקיר המלא יפורסם בתוכנית 60 דקות ביום ראשון הקרוב; בהכנת התחקיר סייע שר האוצר הפלשתיני, סלאם פיאד
▪  ▪  ▪

יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, מעביר מדי חודש 100,000 דולר לרעייתו סוהא ושתי בנותיו המתגוררת בפריז-צרפת. הכספים מועברים מקרנות סיוע המיועדים לאוכלוסייה הפלשתינית.
דברים אלו מתפרסמים בתחקיר שנעשה על-ידי רשת החדשות ה-CBS, שישודר בתוכנית '60 דקות' ביום ראשון הקרוב. בהכנת התחקיר סייע שר האוצר הפלשתיני, סאלם פיאד, אשר מנסה לאתר את הכספים שיועדו לפלשתינים.
על-פי הדיווח, ערפאת צבר בחשבונו הפרטי מעל 800 מיליון דולר מקרנות סיוע אשר יועדו במקורן לרשות הפלשתינית ואזרחיה. עוד עולה מהתחקיר, כי ראימונדה טאוויל, חמתו (אמה של סוהא) נהנית גם-כן מחיים בפריז על-חשבון האוכלוסייה הפלשתינית החיה בדוחק.
פרשה ראשונה לעניין העברת כספים לחשבון ערפאת ובכירים ברשות נחשפה בחדשות Nfc ביום 12.4.02. המדובר בהעברות סכומי כסף גדולים, הנאמדים בעשרות מיליוני דולרים לשימושם הפרטי והאישי של בכירי ההנהגה הפלשתינית. מקורם של הכספים הוא בתקציבים שניתנו לרשות על-ידי קרנות סיוע.
לעניין העברת כספים לרעיית ערפאת כתבנו בזמנו: "אחד הפרטים המעניינים שהתגלו, הוא העברת כספים שבוצעו מכספי הרשות הפלשתינית, לרעיית ערפאת, סוהא. אין מדובר בסכומי כסף פעוטים - סוהא מתגוררת דרך קבע בפריז, צרפת), אלא בהעברות סכומי כסף גדולים יחסית" [לידיעה המלאה - ראו קישור].
גם לאחר חשיפת הפרשה המשיך יו"ר הרשות הפלשתינית לעשות שימוש בכספים המיועדים לאוכלוסייה האזרחית הפלשתינית. בדוח מיוחד שפורסם ביום 4.5.02 אותו הכין השר דני נווה (בזמנו שר ללא תיק), עולה כי ערפאת השתמש בכספים שקיבל מהאיחוד האירופי שהוזרמו כסיוע הומניטרי, לשם מימון פעולות טרור.
לפי ממצאי גורמי הביטחון, האיחוד האירופי הזרים לרשות הפלשתינית סיוע כספי בהיקף של כ-15-10 מיליון דולר אשר יועדו עבור הקמת מבנים ברשות, סיוע בבניית בתים לפליטים, רכישת מזון, תרופות ועוד. אלא שהתברר, כי ערפאת השתמש בכשני שליש מהסכום למימון פעולות טרור שביצעו גדודי חללי אל-אקצא - הזרוע הצבאית של התנזים [ראו קישור].

תאריך:  07/11/2003   |   עודכן:  07/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
פגישה טעונה התקיימה הלילה במשך שעתיים בין שרון לבני משפחת ארד; יובל ארד ביקשה: אל תנטוש את אבא שלי
עומר כרמון
רה"מ אוסטרליה על הענקת פרס סידני לשלום לעשראווי: "יש אחרים הראוים לפרס יותר ממנה"
עומר כרמון
מזכיר הליגה הערבית: "הסקר של האיחוד האירופי מוכיח כי האירופאים מבינים את הסכנה בפעולות ישראל"; הקרדינל הרומי-קתולי: באירופה יש לנו הסתייגויות, אבל אצל המוסלמים מדובר באנטישמיות
עומר כרמון
שגריר ארה"ב במצרים זעם על עיתון אל-גומהוריה משום שהצדיק את הפיגוע במסעדת 'מקסים'; שר החוץ המצרי הגיב כי דבריו של השגריר "אינם דמוקרטיים"
עומר כרמון
"אפילו לחשוב על זה כואב מדי", אמרה החיילת האמריקנית שנפלה בשבי העירקי וחולצה לאחר כשבוע; בחודש יוני הקרוב היא עומדת להינשא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il