X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אם הסימנים החיוביים בכלכלת ארה"ב אכן יתממשו - הדבר יתן את אותותיו בעיקר על יצוא ענפי ההיי-טק החל מהמחצית השנייה של 2004
▪  ▪  ▪

כלכלני מינהל, תכנון וכלכלה בתמ"ת עידכנו כלפי מטה את אומדניהם המאקרו תעשייתיים לשנת 2003 ותחזיותיהם ל-2004.
כלכלני התמ"ת צופים על סמך ניתוח נתוני הלמ"ס והמגמות המסתמנות מהן, כי בשנת 2003 תחול ירידה בשלושה מתוך ארבעה האינדיקטורים החשובים בתעשיה, קרי השקעות, יצור ותעסוקה. זאת בעוד שהיצוא התעשייתי שינה השנה כיוון והחל לצמוח.
הירידה המשמעותית ביותר היא בתחום ההשקעות בתעשייה הנאמדת בכ- 5%, כאשר התחזית ל-2004 היא פחות או יותר התייצבות ברמת השקעות נמוכה מאוד. היצור התעשייתי יירד השנה ב-0.5% ויעלה באופן מתון של 2%-1% ב-2004.
גם בתעסוקה התעשייתית אין בשורות מיוחדות - ירידה של 2.5% (8,500 עובדים) השנה והתייצבות ברמת תעסוקה נמוכה ב-2004. כלכלני התמ"ת מצביעים על מגמה מתמשכת מטרידה בה משקלה של התעסוקה התעשייתית (כ-340,000 עובדים), הולך ויורד אל מתחת ל- 15% מכלל התעסוקה במשק.
לאור האטה בקצב עליית היצוא ברבעון השלישי של השנה - העלייה ביצוא התעשייתי (ללא יהלומים) תסתכם השנה ב-4.5% בלבד. ב-2004 צופים כלכלני התמ"ת כי היצוא יצמח ב-7%-6%. זאת בעיקר הודות לשיפור ביצוא התעשיות המסורתיות והמעורבות למערב אירופה, פועל יוצא של מטבע האירו החזק.
היה והסימנים החיוביים בכלכלת ארה"ב אכן יתממשו לכלל צמיחה מואצת, הדבר יתן את אותותיו בעיקר על יצוא ענפי ההיי-טק החל מהמחצית השניה של 2004.
מוטי איש-שלום סמנכ"ל לתכנון וכלכלה בתמ"ת אומר כי הנתון המדאיג ביותר היא רמת ההשקעות בתעשייה, אשר ירדה בכ-30% בשלושת השנים האחרונות, עד כדי ירידה לרמת ההשקעות של 1994.
היה והשינויים והקיצוצים בחוק לעידוד השקעות הון אכן יתממשו, אין ספק, שתהיה גם תהיה ירידה נוספת ברמת ההשקעות ב-2004. זאת מהטעם הפשוט כי למרות העובדה שמענקי מרכז ההשקעות מהווים רק 3% מההשקעות בתעשייה, הרי שב-36% מההשקעות בתעשייה יש מעורבות של מרכז ההשקעות אם במענקים או בהטבות מס.
מאידך, היה והקיצוץ המתוכנן במו"פ תעשייתי אכן יתממש, אולי הוא לא יורגש מיידית בנתוני 2004, אבל יפגע ללא ספק בהשקעות וביצוא העתידי. זאת לאור העובדה כי ענפי ההי-טק מהווים 48% מהיצוא התעשייתי ויחד עם יצוא התוכנה משקלם עולה ל-63%.
בנוסף יש לזכור כי תקציבי המדען, למרות שמשקלם רק 11% מההוצאה למו"פ של המגזר העסקי, הם מהווים מנוף שבלעדיו יש סכנה לירידה דרסטית ברצון של המגזר העסקי להשקיע במו"פ תעשייתי".
עוד מוסיף מוטי איש-שלום "קרן האור היחידה שעדיין מהבהבת הם ביצועי היצוא התעשייתי, אבל גם כאן התעשייה עדיין רחוקה ממיצוי מלוא פוטנציאל הגידול שלה: 12%- בשנה.
למרות זאת איום מאכלת הקיצוצים לא פסח אפילו על התקציבים הזניחים. אבל החשובים מאוד של הקרן לעידוד השיווק, מכון היצוא ומערך הנספחים בחו"ל, שתקציביהם יחד מהווים כפרומיל וחצי מהיצוא התעשייתי השנתי".

תאריך:  09/11/2003   |   עודכן:  09/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי
הצעיר טוען, כי לאחרונה ביקש להיפרד מבן הזוג, והאחרון דקר עצמו בשל כך; סניגורו טען: "מצבו הנפשי קשה, וקיים חשש של ממש לפגיעה בו בבית המעצר עקב נטייתו המינית ועקב חזותו הנשית משהו"; ביהמ"ש: אין לדחות דברים אלה בקש
נועם שרביט
טוענים: דיראני ביצע פשעים במוסטפא צאלח עבאס וברון ארד במהלך תקופה ארוכה בה החזיק בהם בלבנון, ומסכת העינויים שעברו השניים דומה; דורשים מהיועץ ומראש אח"ק: יש להעמידו לדין בגין עבירות על משפט העמים
גלית יצחק
כך הודיעו מועצת הפירות; כלל ייצור האבוקדו ב-2003 יגיע לכ-2,500 טונות, כאשר 30% מתוכם מיועדים לשוק המקומי והשאר ליצוא
הדר פרבר
במסגרת סדרת קתדרה מפגש בין "חמים וכלות"ת
ענבל אביב
העובדים להם נוכה השכר קיבלו ב-08.10.03 מכתב לסירוב קבלת עבודה חלקית והובהר להם, כי לא ישולם שכר לעובד שלא יעבוד באופן מלא וינקוט בעיצומים; ימי עיצומים נוספים ינוכו ממשכורת נובמבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il