X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החוק מתייחס לרה"מ, שרים, ח"כים, ראשי עיריות, ראשי מועצות אזוריות, ראשי רשויות מקומיות (או סגניהם), חברי מועצות מקומיות ומועצות עיריה; הצעת חוק דומה הוגשה ע"י ח"כ גלאון
▪  ▪  ▪
ח"כ פינס-פז

ח"כ אופיר פינס הגיש הצעת חוק שנועדה להטיל סנקציות על אישי ציבור שבחרו בזכות השתיקה. ההצעה - בעקבות פרשת חברי הכנסת נעמי בלומנטל ועמרי שרון, ששמרו על זכות השתיקה בחקירות שנוהלו נגדם.
לדעת פינס-פז, זכות השתיקה המנוצלת לרעה על-ידי נבחרי ציבור משבשת את חקירות המשטרה ומערערת נורמות בסיסיות של שלטון החוק בישראל. החוק מתייחס לראש הממשלה, שרים, חברי כנסת, ראשי עיריות, ראשי מועצות אזוריות, ראשי רשויות מקומיות (או סגניהם), חברי מועצות מקומיות ומועצות עיר.
על-פי הצעת החוק, אם נבחר ציבור שהוא רה"מ, שר או חבר כנסת, סירב להשיב לחקירת משטרה בעניין הקשור למילוי תפקידו, והיועץ המשפטי לממשלה סבר כי סירב להשיב לשאלות חוקריו משום שחשש שהתשובה עשויה להפלילו - תופסק כהונתו בתום 30 ימים מיום שנמסרה הודעה לכנסת.
על-פי הצעת החוק, בכל הקשור לאי שיתוף פעולה של נבחר ציבור עם חוקריו - הדבר יועבר ליועץ המשפטי לממשלה וזה יבחן אם יש בכך משום להפסיק את כהונת הנבחר. במקרה שהתקיימו התנאים להפסקת כהונה, יפנה היועמ"ש ליו"ר הכנסת והדבר ידון בישיבת הכנסת הקרובה.
נוסח חוק זה מתייחס גם לנבחר ציבור שהוא ראש עיר, ראש מועצה אזורית, ראש רשות מקומיות (או סגניהם), חבר מועצה מקומית ומועצת עיר. רק שבמקרים אלה יפנה היועץ המשפטי לממשלה לשר הפנים וזה יודיע על-כך לעירייה, לרשות או למועצה.
ח"כ גלאון בהצעת חוק דומה
הצעת חוק דומה להגבלת זכות השתיקה לנבחר ציבור שהוא ראש ממשלה, שר או חבר כנסת הונחה על שולחן הכנסת על-ידי ח"כ זהבה גלאון. על-פי הצעת החוק, נבחר ציבור כזה שעשה שימוש לרעה בזכות השתיקה מחשש שתשובה עשויה להפלילו - יועבר מתפקידו ותיפסק כהונתו.
הרשות האחראית על כך תודיע זאת לנשיא המדינה וכהונת הנבחר תיפסק מיד - עם מסירת ההודעה לנשיא. לעניין רה"מ - כאשר הפסקת כהונתו תועבר לידיעה הנשיא, רואים את הממשלה כאילו התפטרה. לעניין ח"כ הדבר יועבר לידיעת יו"ר הכנסת.

תאריך:  10/11/2003   |   עודכן:  10/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
את ההצעה הניחה על שולחן הכנסת (3.11.03) ח"כ זהבה גלאון; ההצעה תקפה רק לדיונים המתקיימים בדלתיים פתוחות; מוצע לערוך ניסוי למשך שנתיים בבית משפט העליון
אלונה קורן
"עם זאת, על האוצר לבסס את תקציב 2004 על תחזית שמרנית יותר של 0.8% צמיחה בלבד", אומרים בבנק המרכזי
אלונה קורן
"חדשות ערוץ 2" עדיין מככבת בראש הטבלה
נועם שרביט
ב-7 עתירות שהוגשו ואוחדו, נטען כי התיקון לחוק, השולל ממאות משפחות את הזכות לחיי משפחה, מופעל באופן מפלה וגזעני רק כלפי בני זוג פלשתינים של אזרחים ישראלים ונחקק בהליך בלתי ראוי
אלונה קורן
בימים האחרונים עלו קולות מקרב חברי הוועדה המייעצת, לפיהם יש לפתוח את הדיונים לציבור; זאת על מנת להוכיח שלא קיים ניגוד עניינים כפי שהאשים קליין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il