X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קורא להגביר את ההתנגדות העירקית לכיבוש האמריקני; טוען בראיון: מי שמנהל את הממשל הוא קבוצה של ימניים פשיסטים שהמילה 'ערבים' מרגיזה אותם, מעוררת בהם בחילה וסלידה, החל מדיק צ'ייני וכלה בפול וולפוביץ'
▪  ▪  ▪

ג'יבריל רג'וב, יועצו לביטחון לאומי של יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, מטיח האשמות בממשל האמריקני וטוען כי זהו ממשל פאשיסטי, וכי אמריקה מתנהגת כאילו היא השוטרת של העולם.
רגו'ב אמר את הדברים בראיון שהעניק ב-4.11.2003 לעיתון הלונדוני "אל-חקאיק", המתפרסם באינטרנט. כמו כן, קרא רג'וב להגביר את ההתנגדות העירקית לכיבוש האמריקני. הראיון המלא תורגם על-ידי מכון ממר"י [www.memri.org.il].
בראיון טוען רג'וב, כי "האמריקנים מנצלים את הפרת מאזן הכוחות ואת נפילתה של ברית המועצות כדי לכפות את תנאיהם ודרישותיהם על העולם בכלל ועל המזרח התיכון בפרט, בשל חשיבותו הפוליטית, הכלכלית, המסחרית והגיאוגרפית".
על היחסים בין אמריקה לעולם הערבי ציין, כי "הצד האמריקני אינו אובייקטיבי ואינו מציאותי. הוא אינו נוהג במינימום של כבוד כלפי הערבים ושאיפותיהם. על-כן, צריך לגבש עמדה ערבית, שתאחד את כל האנרגיות והאופציות של הערבים ושתעמוד מול האמריקנים, אשר מתנהגים כאילו הם שולטים בעולם, ונוקטים בלשון של שוטר ובלשון של האימפריאליזם החדש. אין מנוס מלעמוד מול המדיניות האמריקנית המצדדת [בישראל]".
בנוגע להתדרדרות היחסים בין הפלשתינים לאמריקנים השיב רג'וב: "הממשל האמריקני הוא ממשל ימני פאשיסטי, שעליו שולט הימין הציוני. מי שמנהל את הממשל הוא קבוצה של ימניים פשיסטים שהמילה 'ערבים' מרגיזה אותם, מעוררת בהם בחילה וסלידה, החל מדיק צ'ייני וכלה ב[פול] וולפוביץ'… אני סבור שהממשל האמריקני אינו רוצה ואינו יכול לרקום יחסים טובים עם הפלשתינים או עם הערבים כתוצאה מן ההגמוניה הימנית על מוסדותיהם".
בנוגע לאחריות של הפלשתינים להתדרדרות היחסים בין שני הצדדים, השיב רג'וב: "לא, אנחנו קורבן, העם שלנו קורבן… האמריקנים הצדיקו את גירושם של הפלשתינים ואת הריסת בתיהם ברפיח. הם הטילו וטו [על ההחלטה] נגד גדר ההפרדה ותמכו בהתקפה על סוריה… אני סבור כי נצטרך שנים כדי לשקם את היחסים, משום שמדיניות זו - שיש בה מן הטיפשות והזלזול בערבים ובמוסלמים - הפכה לפצע בליבו של כל פלשתיני, ערבי ומוסלמי".
בנוגע למלחמה בעירק, הוסיף, כי "הממשל האמריקני לא פתח במלחמה נגד עירק כדי להפיל את [משטרו של] סדאם, אלא הוא עשה זאת כדי להשתלט על אוצרות הטבע של עירק ועל כל המזרח התיכון וכן, כדי לספק ביטחון לישראל ולחזק את החזית המזרחית… לפי דעתי, הערבים כעת צריכים להתעורר. יש להגביר את ההתנגדות העירקית לכיבוש האמריקני".
בנוגע להסכם ז'נבה, התחמק רג'וב מלהשיב על עמדתה הרשמית של הרש"פ. הוא אמר כי זוהי יוזמה בלתי רשמית, וזוהי זכותה של כל קבוצה מהעם הפלשתיני לנהל שיחות בלתי רשמיות עם ישראלים ועם כל צד אחר. אולם, היא צריכה לדעת כי מקור הסמכות הלאומי של העם הפלשתיני הוא אש"ף, ו(רק) לו יש זכות לערוך מו"מ "שיש לו קשר לסיום הסכסוך ולהשגת השלום [מצאלחה] בינינו לבין הישראלים."
טוען: אבו מאזן בעצמו אשם בכישלונו
לטענתו של רג'וב, אבו מאזן הוא האחראי הבלעדי לבידודו בתוך הפת"ח. הסיבה לכך, לדבריו, היא כי הוא הימר על גורמים חיצוניים וסירב להכיר במקורות הסמכות של התנועה. האמריקנים והישראלים שיקרו לו משום שהם לא נתנו לו דבר. עוד אמר רג'וב, כי בעייתו של אבו מאזן אינה קשורה בסמכויות.
בתשובה לשאלה אם להימצאותו של דחלאן בממשלתו של אבו מאזן היה קשר לכשלונה, השיב רג'וב כי כשלונו של אבו מאזן נבע מדחלאן משום שיפוי הכוח שהעניק לו אבו מאזן במשרד הפנים עמד בסתירה להסכם בינו לבין ערפאת.
לדבריו של רג'וב, 24 שעות לפני נפילת ממשלתו של אבו מאזן הוצע לו מטעם ערפאת לבטל את ייפוי הכוח שניתן לדחלאן ולמנות במקומו שר פנים רשמי, אך אבו מאזן סירב. עוד אמר רג'וב, כי אבו מאזן וממשלתו יצרו את הרושם בקרב כל הפלשתינים כי הם שואפים להשתלט על הרש"פ.
לדבריו, אבו מאזן היה מעוניין שממשלתו תמשיך לתפקד ללא סמכותו של יאסר ערפאת ושל הפת"ח. כמו כן, אמר רג'וב כי לחלוק על דעתו של יאסר ערפאת זוהי זכות לגיטימית של כל פלשתיני, אולם ערעור על סמכותו של ערפאת, כל עוד הוא משמש כנשיא הנבחר, זוהי התנהגות אסורה.

תאריך:  10/11/2003   |   עודכן:  10/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
כך עולה בדיון בוועדה למאבק בנגע הסמים; בוועדה עלו הצעות שונות לצמצום השימוש בסמים בעיקר בקרב נהגי רכב ציבורי ומשא; מנכ"ל משרד התחבורה: נהג צריך להמציא אישור רפואי שאינו משתמש בסמים; יו"ר הוועדה: להכניס תיקון בחוק המחייב בדיקות פתע
נועם שרביט
דיראני אמור היה להעיד מחר בבית המשפט, בבקשת משפחת ארד לעקל נכסיו, אולם פרקליטו העדיף כי יגיש עדותו בתצהיר; טוען: רון שיחק עם ילדיי ואף שוחח עם אשתי; התנאים שהענקתי לרון טובים לאין ערוך מאלה להם אני זוכה כאן בישראל
עמוס באר
רשות הנמלים לעסקת הצטיידות בהיקף 7 מיליון אירו
גלית יצחק
במהלך השידורים ישודרו מבזקים ברשת ב' על המתרחש במגרשים החל מתחילת המשחקים
הדר פרבר
פורמולה מכילה הרכב סינרגיסטי של רכיבי תזונה טבעיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il