X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ממצאי הניתוח שפרסם המשרד מעידים כי יצואנים קטנים מושפעים פחות ממשברים עולמיים ומקומיים
▪  ▪  ▪

ממצאי ניתוח סטטיסטי שהועברו לשרת התעשיה והמסחר, דליה איציק, ניתוח סטטיסטי שנערך על-ידי מינהל תכנון וכלכלה במשרד התעשיה והמסחר, מצביעים על רגישות גבוהה יותר של יצואנים גדולים לעומת יצואנים קטנים בעיתות של שפל כלכלי, כפועל יוצא ממשברים עולמיים ומקומיים.
שיעור הירידה של היצוא התעשייתי של היצואנים הגדולים עומד על %7 בחודשים ינואר-ספטמבר 2001. השיעור המקביל של היצואנים הקטנים עומד על %6. 700 היצואנים הגדולים, המייצאים סחורה בערך של מעל מיליון דולר בשנה, מחזיקים בכ-%87 מסך היצוא. במשק יש כ-2800 יצואנים נוספים.
ניתוח הנתונים מראה, כי בחודשים ינואר-ספטמבר 2001 הסתכם היצוא התעשייתי בכ-18 מיליארד דולר, ירידה של %6.9 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ללא ענף היהלומים מסתכמת הירידה בכ-%4.5 (14.5 מיליארד דולר).
מנהל מינהל תיכנון וכלכלה במשרד התמ"ס, מוטי איש-שלום, וסגנו הווארד רוס, ציינו כי בשנת 2000 ייצוא קבוצת ענפי ההיי-טק עלה ב-%49 והיווה יותר מ-%80 מסך תוספת היצוא התעשייתי (ללא יהלומים). בתשעת החודשים הראשונים של 2001, לעומת זאת, נרשמה ירידה של %3.6 בתחום זה.
הירידה היא פועל יוצא של ההאטה בכלכלות ארצות המערב בכלל, והמשבר בענף התקשורת בפרט. למשבר בענפי התקשורת השפעה ישירה על ענפים נוספים כדוגמת תעשיית המיקרו אלקטרוניקה. ייצוא ענף הרכיבים ירד אף הוא, בשיעור של %8.6.
הענפים המעורבים
בענפים המעורבים נרשמה ירידה של %4.5 בהשוואה לתשעת החודשים המקבילים ב-2001. ייצוא ענף הכימיקלים והדלק (למעט תרופות) ירד ב-%7, בעוד שיצוא ענפי הגומי והפלסטיקה ירדו ב-%2. ענף המכונות והציוד, וענף ציוד מנועים חשמליים רשמו עליות של כ-%2.4
הענפים המסורתיים
יצוא קבוצת הענפים המסורתיים ירד בכ-%9.8 בהשווה לתשעת החודשים הראשונים ב-2001. יצוא ענפי הטקסטיל, הלבשה ועור, ירד ב-%12. ענפי המזון והמשקאות רשמו ירידה של %8, בניגוד למגמת ההתאוששות שנצפתה ב-2000.
ענף היהלומים המלוטשים
בענף היהלומים המלוטשים (נטו) נרשמה ירידה חדה: %15.6. ענף זה רגיש במיוחד לשפך כלכלי, והתקפות הטרור בארה"ב הוסיפו למגמת הירידה.
ענף הרוחקות
נקודת אור בודדת נמצאה בענף הרוקחות, בו נרשמה עליה מרשימה של %33 ביצוא מוצרים. בעליה נטלו חלק גם היצואנים הגדולים והקטנים.

תאריך:  16/10/2001   |   עודכן:  16/10/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל איל
בקטריית האנטרקס שנמצאה במשרדו של מנהיג הרוב בסנאט, טום דאשל, היתה טהורה במיוחד; כתב היד היה זהה לכתב היד על מעטפה דומה שנשלחה לפרשן רשת NBC, טום ברוקאו, לפני מספר ימים
גיל איל
לראשונה השתתפו בתקיפה מטוסי AC-130 המשמשים לליווי כוחות קרקע; במקביל לתקיפות רגליות של הברית הצפונית המשיכו האמריקנים בהפצצות
יואב יצחק
התחזית פורסמה על-ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה; עיקרי הדברים - הצמיחה תסתכם ב-%0.5 בלבד; ירידה חדה ביצוא סחורות ושירותים; ירידה בביקוש לעובדים
מירב לוי
כך מדווח איגוד לשכות המסחר
גיל איל
נשלח לבקשת שר החוץ, שמעון פרס; יפגש עם מעצבי דעת קהל וגורמי תקשורת בכירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il