X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דיווח ראשוני: מדובר בניסיון התנקשות מצד שני אלמונים, בפתח חדרו במלון הייאט רג'נסי; הרופאים נאבקו על חייו; זאבי היה יעד להריגה מצד ארגוני הטרור;
החזית העממית לקחה אחריות להתנקשות
שרון מקבל דיווחים; מכנס התייעצות ביטחונית; מערך אבטחת אישים מתוגבר
▪  ▪  ▪

ההתנקשות
התנקשות בחייו של השר רחבעם זאבי: השר זאבי נורה ונפצע קשה בראשו. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בבהילות. זאבי מת מפצעיו, לאחר שהרופאים נאבקו על חייו במשך יותר משעתיים. הוא פונה לבית החולים ללא דופק.
זאבי טופל ביחידת הטראומה במשך כשעה, הועבר לחדר הסיטי ולאחר מכן טופל ביחידה לטיפול נמרץ. בני משפחתו הגיעו לבית החולים. הרופאים עשו מאמץ לייצב את מצבו, תוך הימנעות מניתוחו בראשו. כאמור, הוא נפטר לאחר שהמאמצים להצילו לא הצליחו.
[על קורותיו של זאבי, ראו תיק אישי]
ראש הממשלה אריאל שרון הגיע לביקור בבית החולים, תחת אבטחה כבדה מאוד. שרון עזב את המקום זמן קצר לאחר מכן לישיבת-ייעוץ ביטחונית שזימן.
מפרטים שנמסרו עולה, כי המדובר בהתנקשות, שבו נטלו חלק שני אלמונים שארבו לשר בפתח חדרו. שלוש יריות נורו לעבר השר סמוך ל-07:00, אחד הכדורים לפחות פגע בראשו. השני בצווארו.
זאבי לא היה חמוש באקדח, שבו היה חגור כמעט תמיד. הדיסקית (הנצחית) אותה ענד תמיד, היתה תלויה על צווארו בעת ההתנקשות.
ראש הממשלה אריאל שרון מקבל דיווחים שוטפים על ההתרחשויות. שרון זימן התייעצות ביטחונית ל-10:00. השב"כ הגביר את מערך האבטחה על כל שרי הממשלה. לכל שר הוצמד מאבטח - במיוחד לאלה שלא אובטחו עד עתה.
החזית העממית כבר נטלה על עצמה את האחריות לפיגוע. בכרוז רשמי של ארגון זה קיבל הארגון את האחריות לחיסול, כדברי הכרוז.
ארגון זה איים פעמים רבות, כי הוא יהרוג אישים בישראל - כתגובה למדיניות החיסולים שבה נוהגת ישראל. הארגון איים לנקום באישים בישראל, במיוחד לאחר חיסולו של מנהיג הארגון אבו עלי מוסטפה לפני כמה חודשים על-ידי מסוק של צה"ל.
בשטחים פצחו בשעות אלה בחגיגות: ריקודים, ירי ברחובות וחלוקת סוכריות. תחנת הטלוויזיה אל-ג'אזירה פרסמה את שני המתנקשים, רעולי פנים - שהודיעו על ביצוע הרצח.
זאבי נורה במלון הייאט רג'נסי בירושלים, שם הוא לן כמה ימים בשבוע. רעייתו שהתה עימו במלון, אולם היא לא היתה בחדרו בזמן האירוע. עם שובה מחדר האוכל במלון, מצאה אותו רעייתו במסדרון הקומה השמינית, מוטל על הרצפה, בפתח החדר שבו לנו.
זאבי התעקש ללון דווקא במלון הייאט רג'נסי הממוקם בגבעה הצרפתית - בקו התפר עם מזרח ירושלים, בשל עקרונותיו האידיאולוגיים והביטחוניים: זכותנו בארץ ישראל.
מלון הייאט רג'נסי משמש ללינת חברי כנסת ואישים נוספים, העובדים בשרות המדינה. קומות 8-7 הן הקומות אותן מקצה המלון לאורחים אלה.
כשל באבטחה
זאבי היה יעד מצד ארגוני הטרור לחיסול ולפיגוע מסוג זה. ראשי ארגוני הטרור הקיצוניים הודיעו מפורשות, כי הוא מצוי ברשימת האישים הישראלים שסומנו להריגה.
למרות זאת, כאמור, הוא לא אובטח כדבעי. הראיה: בידי המשטרה אין עד ראיה לפיגוע ירי זה - גם לא מאבטח האמור לשמש כצילו של זאבי - העלול חלילה להסתיים בהריגה. זאבי עודנו במעמד שר והוא אמור להיות מאובטח, לפחות עד היום בצהריים - מועד פקיעת כהונתו כשר בממשלה, לאחר שהתפטר.
החשש עתה הוא מפני כשל אבטחה כבד, שוב - מצד היחידה לאבטחת אישים של השב"כ, שכשלה בפרשת רצח רבין (ז"ל).
בשלב זה לא ברור, האם קיבל זאבי אבטחה צמודה, שרק באותם רגעים לא עמדה במבחן, שכן זאבי רעם והתנגד עקרונית לליווי צמוד של מאבטחים.
החקירה
מפקד מחוז ירושלים, ניצב מיקי לוי, אמר כי באותה עת זאבי לא היה מאובטח. הוא הציע לעיתונאים לפנות לשב"כ - ליחידה לאבטחת אישים.
ניצב לוי אמר, כי הוא הורה על הקמת צוות חקירה, שיחקור חשד לרצח. המקום מוקף בשוטרים, המונעים יציאה מהמקום. כל עובדי המלון ואורחיו נחקרים.
המשטרה מחפשת עתה עד ראיה. מערך הביטחון והמודיעין פועלים כדי לגלות בדל של מידע שיוביל למתנקשים.

תאריך:  17/10/2001   |   עודכן:  17/10/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
בכנס בקריית מוצקין הכריז: מדינה פלשתינית תוכל לקום רק בהסכם, ובתנאים שימולאו כל הדרישות הביטחוניות של ישראל; קורא לזאבי ולליברמן לא להתפטר;
זאבי: שרון - הרצל של הפלשתינים
גיל איל
ממצאי הניתוח שפרסם המשרד מעידים כי יצואנים קטנים מושפעים פחות ממשברים עולמיים ומקומיים
גיל איל
בקטריית האנטרקס שנמצאה במשרדו של מנהיג הרוב בסנאט, טום דאשל, היתה טהורה במיוחד; כתב היד היה זהה לכתב היד על מעטפה דומה שנשלחה לפרשן רשת NBC, טום ברוקאו, לפני מספר ימים
גיל איל
לראשונה השתתפו בתקיפה מטוסי AC-130 המשמשים לליווי כוחות קרקע; במקביל לתקיפות רגליות של הברית הצפונית המשיכו האמריקנים בהפצצות
יואב יצחק
התחזית פורסמה על-ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה; עיקרי הדברים - הצמיחה תסתכם ב-%0.5 בלבד; ירידה חדה ביצוא סחורות ושירותים; ירידה בביקוש לעובדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il