X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השייח' תייסיר תמימי ידוע בדרשות ההסתה שלו, אך מאז החל הרמדאן - עבר את הגבול; תמימי נעצר אמש עם עוד 4 דיינים, לאחר שנכנסו לאחרונה להר הבית, בלי אישורי כניסה לישראל; הוא שוחרר תוך התחייבות לסור לחקירה אם יידרש
▪  ▪  ▪

ראש בתי הדין השרעים של הרשות הפלשתינית, השייח' תייסיר תמימי, נעצר אמש (יום ב, 10.11.03) על-ידי משטרת מחוז ירושלים, יחד עם עוד 4 דיינים מוסלמיים בבתי הדין, בחשד שהסית והמריד נגד ישראל.
תמימי הוחזק במעצר במגרש הרוסים בירושלים, ושוחרר בהסכמת המשטרה, לאחר שבית משפט השלום בעיר, הורה לו להתייצב לחקירה בכל עת שיידרש.
המשטרה טוענת, כי השייח' תמימי שהינו תושב חברון, הגיע בשני ימי השישי האחרונים, יחד עם שייח'ים וקאדים נוספים, לתפילות בהר הבית, מבלי שהיו בידו אישורים כניסה לישראל.
תייסיר תמימי, בן 51 מחברון, מונה לתפקידו על-ידי יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, והוא אף סגן יו"ר המועצה המוסלמית העליונה. תמימי ידוע בדרשותיו הקיצוניות, אותן הוא נוהג לשאת במסגד שבמערכת המכפלה בחברון ובכל מקום אפשרי אחר, אולם בשבועיים האחרונים הוחלט במערכת הביטחון כי הוא עבר את הגבול.
בדרשותיו, נוהג תמימי לתקוף את ישראל בכל לשון, בעיקר על-רקע ההגבלות שהיא מטילה על כניסת פלשתינים להר הבית ועל-רקע בניית גדר ההפרדה. בשבועיים האחרונים, מאז החל חודש הרמדאן, קרא תמימי למדינות ערב לצאת למלחמה נגד ישראל, "הגוזלת את הר הבית". באותה דרשה, הוא אף קרא לפלשתינים לא לבקש אישורים מהמינהל האזרחי כדי להגיע לתפילות הר הבית.
תמימי נעצר אמש, בעת שהוא ו-4 הדיינים האחרים עשו דרכם למסעדה בוואדי ג'וז שבמזרח ירושלים, כדי לשבור את הצום. החקירה במפלג המיעוטים של מזרח ירושלים נמשכת.
מרס 2000: תמימי במרכזה של תקרית מביכה במפגש בין-דתי
בחודש מרס 2000, עמד תמימי במרכזה של תקרית מביכה, שאירעה במהלך מפגש בין-דתי בכנסיית נוטרדאם בירושלים. הוותיקן ביקש לקיים אירוע, שבו יתאחדו שלושה מנהיגי דת, לפיכך הופיע לצידו של האפיפיור הרב הראשי לישראל, ישראל לאו, כנציג העם היהודי, ואילו בשל סירובו של המופתי של ירושלים להשתתף באירוע, ייצג את המוסלמים השייח' תייסיר תמימי, ראש בתי הדין השרעים בשטחים.
בעוד הרב לאו ציין בפני קהל הצעירים משלוש הדתות, את מקור השם 'ירושלים' מהמקרא והקשרה לעם היהודי, ואמר כי "השלום הוא חלק חשוב ביותר ביהדות", הרי שכאשר הגיע תורו של השייח' לנאום, מיהר לפנות לאפיפיור, באומרו: "ברוך הבא לאל-קודס, בירת הנצח של פלשתין. אתה אורח העם הפלשתיני על אדמת פלשתין, שבירתה הניצחית ירושלים". לאורך כל נאומו, אותו נשא כמובן בשפה הערבית, בחר תמימי לעסוק בסוגיות פוליטיות, גינה את הבניה בהתנחלויות ודיבר בזכות השיבה של הפלשתינים ובזכות הקמת מדינה פלשתינית עצמאית.
השייח' תמימי הגדיר בנאומו מהו 'צדק' ומהו 'עושק'. לאחר מכן, תיאר את המציאות בין מוסלמים ונוצרים ליהודים כ'עושק' מצד היהודים, והביא דוגמאות למכביר מחיי היום-יום. לאחר מכן, פצח השייח' ב'רשימת המכולת' של העם הפלשתיני: אנו רוצים ב"השבת כל הפליטים אל בתיהם, פירוק ההתנחלויות, הסרת הכיבוש, גישה חופשית למקומות הקדושים", ועוד. הרשימה מוכרת לכל.
השייך הביא את המציאות הקשה בכל עוצמתה אל תוך ההצגה הזו, שחשבה להיות מתוזמרת, אך לא רק באמצעות הטקסט, אלא גם בנימת הדברים. הוא נשמע תקיף, ומידי פעם נתן לקהל הפלשתיני למחוא כפיים ולקרוא קריאות הזדהות והסכמה. היהודים באולם זעו באי-נחת בכיסאותיהם, מבלי להבין את המדובר, שכן כאמור הנאום נישא בשפה הערבית.
האירוע המביך לא הסתיים בכך. השייח' שב למקומו, והאפיפיור שישב באמצע, נראה כמי שמנסה להחליף מילה עם שני המנהיגים. לבסוף, קם השייח' תמימי, לחץ את ידי האפיפיור, ועזב מוקדם מהצפוי את המקום.

תאריך:  11/11/2003   |   עודכן:  11/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
החשודים מואשמים בניהול סחר בנשים, חטיפתן, כליאתן ואינוסן; הנשים עברו בדיקת "כישוריהן המקצועיים ובחינת יופיין", בניגוד לרצונן ע"י המבוגר מבין הבעלים אשר עפ"י החשד אנס אותן וביצע בהן מעשי סדום
הדר פרבר
המשתתפות טסו לתאילנד עם חברת התעופה טורקיש איירליינס
יפעת גדות
"נראה כי הן אוהבות את המתכון החדש שלנו כי לכולן יש תיאבון בריא לעוגיות", אמר חוקר הפנדות יו ג'יאנקיו
מחלקה ראשונה
טסקום אוסטרליה זכתה בפרויקט המשך של כ-1.5 מיליון שקלים בחברת Telstra האוסטרלית לבקרה על רמת איכות ביצועי השירותים ללקוחותיה
עמוס באר
הפיקו לארגון "בטרם" קמפיין פרסומי - שיווקי בהיקף של 4 מיליון שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il