X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
את הדברים נשא בנאומו במליאת הכנסת; סגן שר התמ"ת הציע שהדיון בנושא שימוש במין כאמצעי פרסום יועבר לוועדת הכלכלה; הצעתו התקבלה פה אחד כאשר 12 ח"כים תמכו בה
▪  ▪  ▪

הכנסת דנה היום בפרסום מוצרים באמצעות שיווק מיני (יום ג', 11.11.03), כאשר ח"כ רוני בר-און העלה לסדר היום את אשר ארע בחברת Kenvelo - פרסום מוצרים על-ידי עידוד קטינות להתפשט [ראו קישור].
לדבריו, הניצול המיני של גוף האישה הופך לנפוץ יותר ויותר בקרב חברות פרסום. "תורידי חולצה תקבלי הנחה. זה לא עסק, זהו מעשה שטות של פרסומת בזויה. הדבר הזה פוגע בחינוך, מטפטף, זוחל - בכל מקום רואים את זה, הדבר מעודד לחוסר כבוד ואלימות", אמר.
"ניסו לעלות באש את הבושה שלנו, הכבוד שלנו, ביקשו מילדות להתפשט. חולצה בעבור הצצה, מבושים בעבור מלבושים, שדיים ואחוריים בעבור מכנסיים... אין גבול. כשחשבנו שראינו הכל, שחווינו את כל דרכי ההשפלה נגד נשים ושיותר נמוך מזה אי אפשר, חנות "Kenvelo" הוכיחו לנו אחרת - שאין גבול".
בר-און הדגיש בנאומו במליאת הכנסת את הפגיעה בכבודה של האשה ("האשה היא אובייקט ולא סובייקט" - אמר) והזכיר פרסומות נוספות בטלוויזיה אשר השתמשו בגוף אשה כדי למכור מוצרים. "זה לא אירוע בודד, הסתכלו בתמונה כולה, פשוט הפקרות לגרוף מזומנים באמצעות שימוש בנשים ומיניותן".
"'אני אשה, אני חפץ, גברים רודפים אחרי כי אני חפץ, חפץ מיני. גיריתי אתכם? כדאי שתשתמשו בי'", צוטט בר-און אחת מפרסומות הטלוויזיה והעיר מיד, "בסך הכל מדובר בפרסומת על מיץ תפוזים. כדי למכור פלאפון מציגים אשה עם תנועות כאלה ואחרות. אתה מקבל עיתון הביתה, יש אינסרט של כל התנוחות שאתה רק רוצה", העיר בר-און.
בתוך כך קרא בר-און לנקוט עמדה חד משמעית נגד החנות ונגד פרסומות המעודדות מיניות ואלימות. הוא הציע, כי יש לטפל במקרה של "Kenvelo" ברובד המשפטי - "לפי סעיף 214 ב'4 לחוק העונשין המשתמש בגופו של קטין והצגת תועבה - הינו מאסר 7 שנים", אמר בר-און.
כמו-כן קרא לנקוט ב"אקט חינוכי" כלפי החנות, אם על-ידי הקניית ערכי פרסום ושיווק ואם על-ידי חרם מוצרים לחנות. "מונחת על ציבור הצרכנים החובה להענישם לא בשריפה של חנות, אלה חרם צרכנים לחנות מבזה אשר עושה שימוש בגוף נשים לצרכי פרסום מוצר. יש ללמד פרסומאים שיעור שאף בית ספר לא ילמד אותם - חרם כזה יחנכם מכל אמנה, גישה אפקטיבית שכזו המכוונת אל תאוות הבצע ויצר הכסף. להתנהגות "Kenvelo" נאמר בפה מלא, לא שום כן, אלא לא, לא ולא", אמר בר-און.
סגן שר התמ"ת, ח"כ מיכאל רצון, השיב לבר-און על דבריו ואמר שיש לבחון הגשת תלונה פלילית במשטרה נגד החברה - אם כי מבדיקה שערך, לא נראה לו שהדבר אפשרי. עם זאת, דבק בדברי בר-און שיש לפעול במישור הציבורי. עוד הוא ציין, כי משרדו בשיתוף הממונה על הגנת הצרכן, עו"ד יצחק קמחי, יוזם מהלך לפיו ישיתו המפרסמים על עצמם מגבלות ויקבעו כללי אתיקה.
סגן שר התמ"ת, ח"כ רצון הציע להעביר את הדיון בנושא השימוש במין כאמצעי פרסום לוועדת הכלכלה של הכנסת. הצעתו התקבלה פה אחד, כאשר 12 ח"כים תמכו בה.

תאריך:  11/11/2003   |   עודכן:  11/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נ. שרביט, ג. יצחק, ע. אביב
חברת הומאנה הודתה באחריות למחדל שגרם על-פי החשד למותם של תינוקות; רמדיה ישראל דובקת בעמדתה כי לא ידעה על הוצאת הויטמין, אך כן מודה שביקשה שינוי במרכיב השומן שבנוסחת הפורמולה
הדר פרבר
יו"ר המכון הישראלי לנפט ולאנרגיה עמיר מקוב ממליץ לממשלה לקבוע יעדים מחייבים לעידוד השימוש באנרגיה חלופית כפי שנעשה במדינות המפותחות
עמוס באר
תנועת המכוניות בדרך האיילון נעצרה עקב עבודות רכבת ישראל בסמוך לתוואי הכביש
הדר פרבר
מגמה ירוקה נלחמת בכלובי הדגים באילת וטוענת, כי גם על-פי ועדות תכנון ובנייה - אין מקום לחקלאות ימית במי מפרץ אילת
עמוס באר
מנהל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הגיש היום תלונה למשטרה כנגד חברת רשת וכוכב התוכנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il