X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עמאש גריב השתתף ביידוי אבנים לעבר מכוניות חולפות בכביש החוף בעת מהומות אוקטובר 2000; ז'אן בכור, תושב ראשון לציון שעבר במקום נהרג מפגיעת אבן, אך לא הוכח כי גריב הוא שפגע בו
▪  ▪  ▪

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, רון שפירא, גזר (יום ג', 11.11.03) עונש של 7 חודשי מאסר בפועל, ו-5 חודשי מאסר על-תנאי, על עמאש גריב, תושב ג'סר א-זרקא שהורשע ביידוי אבנים על מכוניות חולפות בכביש החוף, בעת מהומות אוקטובר 2000 במגזר הערבי.
לפי עובדות כתב האישום בהן הודה גריב, ב-7 באוקטובר 2000, בשעות הערב, הוא היה מעורב בהשלכת בהשלכת אבנים לעבר כלי רכב בכביש החוף, בסמוך לכפר מגוריו ג'יסר א-זרקא שליד חדרה.
תחילה, ייחס כתב האישום לגריב, בן 18 ו-12 יום בלבד בעת האירוע, עבירה של הריגה. באותו מועד הושלכו אבנים על כלי רכב חולפים בכביש, באזור ג'יסר א-זרקא. נוסע באחד מכלי הרכב שעברו במקום, ז'אן בכור מראשון לציון, נפגע מאבן ונהרג [בכור הוא ההרוג היהודי היחיד במהומות אוקטובר 2000; נ.ש.].
ואולם, לאחר שבית המשפט קבע בעניינו של נאשם אחר באותה פרשה, כי לא הוכחה עבירת ההריגה, הגיעו הצדדים להסכמה על מחיקת עבירת ההריגה גם מכתב האישום נגד גריב, וכתב אישום המתוקן ייחס לגריב עבירה של סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה, בה הורשע גריב לפי הודאתו.
המדינה ביקשה לגזור על גריב עונש של מאסר בפועל, שיביא לידי ביטוי את הסיכון שנגרם לעוברים בדרך מהשלכת אבנים.
גריב ביקש מבית המשפט להתחשב בגילו הצעיר בעת ביצוע העבירה, בהתמשכות ההליכים, בהודאתו ובעובדה שהביע חרטה על מעשיו.
"העבירה של השלכת אבנים אל כלי רכב נוסעים בכביש, ובמיוחד בכביש בו הנסיעה מהירה כמו כביש החוף, היא עבירה המסכנת חיי אדם סיכון ממשי. השלכת אבן אל עבר כלי רכב נוסע, עלולה לגרום למוות, כפי שגם אירע באותו הלילה, כאשר אדם אחר בכפר ג'יסר א-זרקא השליך אבן אל עבר רכב חולף וגרם למותו של אדם. בהתאם, גם נקבע בחוק עונש של 20 שנות מאסר למבצעי עבירה זו", קבע השופט שפירא.
עם זאת, החליט שפירא שלא להחמיר עם גריב: "אילו לא היה מדובר בנאשם שעל גבול הקטינות, כי אז היה נגזר עליו עונש של מאסר ממושך יותר, וזאת כפי שנגזר על אחרים שעמדו לדין באותה עבירה לאחר מהומות אוקטובר 2000. אלא שבמקרה זה שבפניי, הנאשם היה בן 18 ומספר ימים ביום הארוע", ציין שפירא.
"מעבר לאמור לעיל, נלקחה בחשבון העובדה כי הנאשם הועמד לדין במקור בעבירת הריגה ובהמשך שונה כתב האישום. כמו כן, נלקח בחשבון עונש שנגזר על צעיר אחר, אשר היה באותה חבורה, ואשר עליו גזר בית המשפט עונש של 6 חודשי מאסר".
ת.פ. 377/00 מדינת ישראל נ' עמאש גריב

תאריך:  12/11/2003   |   עודכן:  12/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
על-פי ההצעה שהגיש ח"כ אבשלום וילן וח"כ אריה אלדד, מספר השרים יוגבל ל-18 ומספר סגניהם יצומצם ל-4; 77 ח"כים תמכו בהצבעה 4 התנגדו ושלושה נמנעו; 18 חברי קואליציה תמכו בהצעה, בהם ראש הממשלה שרון
ענבל אביב
זיו מנדל ואילן שפיגלמן, יוזמי הפסטיבל: "70% מסרטי הג'אנק וידיאו באינטרנט הם פרסומות של מותגים הנהנים מפרסום חינם"
עומר כרמון
כך מדווחים עיתונים בלבנון; בדיווח נאמר גם, כי ביום ג' הורגשה פעילות חריגה של חיילים ורכבים צבאיים ישראלים, בגיזרה שבין משגב-עם למטולה
גלית יצחק
מדובר בסגירתם של יותר מ-200 מפעלים ופיטוריהם של יותר מ-5,000 עובדים; 2 הארגונים מעלים היום שלטי חוצות סמוך לבסיסים צבאיים וצירים מרכזיים: "אריאל שרון! מי שסוגר את המרכבה זורק לרחוב 5,000 משפחות"
עמוס באר
ירדה לטמיון השקעה של עשרות מליוני שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il