X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ח"כ דוד אזולאי: המפד"ל הקימה עמותה פרטית הגורפת כספים ומנסה להשתלט על כל רחבת הכותל; יהלום: לש"ס יש עזות מצח להשמיץ, לדבר סרה ודיבה רעה; הדיון בנושא יועבר לוועדת הפנים של הכנסת
▪  ▪  ▪
ח,כ אזולאי, מאשים

ח"כ דוד אזולאי העלה (יום ד', 12.11.03) הצעה לסדר היום, לפיה המפד"ל מנסה להשתלט על הכותל.
בהסתמך על פרסומים בעיתונות, טוען ח"כ אזולאי, כי טרם הפירוק הסופי של משרד הדתות, מנסה המפד"ל להשתלט על כל מערך המקומות הקדושים בישראל ובמיוחד על הכותל המערבי.
לדברי ח"כ אזולאי, סיעת המפד"ל, באמצעות גורמים מטעמה, מנסה להעביר את השליטה והאחזקה בכל אזור הכותל המערבי לידיה של עמותה פרטית. מדובר בעמותת 'הקרן למורשת הכותל', אשר הוקמה לפני כ-10 שנים, נמצאת בשליטה מלאה של גורמים מהמפד"ל ומתוקצבת דרך המרכז הארצי למקומות קדושים, בסכום של 3 וחצי מיליון ש"ח בשנה.
למרות האשמות חמורות אלה, טוענים בלשכה המשפטית למשרד לענייני דתות, כי האחריות והסמכויות היו ונשארו בידי הממשלה. לטענתם, הקרן הינה עמותה ממשלתית, על-אף שהקמתה לא נעשתה בהחלטת ממשלה.
"הן המרכז והן הקרן הינן בגדר עמותות ממשלתיות, שכן חוק החברות הממשלתיות חל עליהן בהתאם לסעיף 60 לחוק, ואין בינן דבר, אלא בכך שלהקמת המרכז קדמה החלטת ממשלה, מה שלא נעשה, משום מה, לעניין הקמת הקרן". כך כתב הלל קולין, היועץ המשפטי למשרד לענייני דתות ליעקב שפירא, עוזר בכיר ליועמ"ש.
ראוי לציין בעניין זה, כי סעיף 5 לחוק קובע: "הקמת חברה ממשלתית טעונה החלטת ממשלה. ההחלטה תתקבל על-פי הצעה של שר שהוגשה לממשלה עם חוות דעת של הרשות". סעיף 6 לחוק קובע, מה צריכה הממשלה לקבוע בהחלטתה בדבר הקמת חברה ממשלתית, ובהן המטרות, מספר הדירקטורים ומספר הדירקטורים מטעם המדינה.
ח"כ אזולאי טוען בשם סיעת ש"ס, כי הדבר לא נעשה במקרה זה. "איך מנהלי עמותה קובעים שזו עמותה ממשלתית, כשלא עברה פרוצדורה פשוטה של אישור ממשלה? בליבי חשש כבד כי העמותה הדואגת להכנסת הון לקופתה (גובה תשלום עבור סיור במנהרות הכותל; ר.נ.ה), תקבל לידיה את האחריות לכותל ורחבתו, תפעל כדרכה לגביית תשלום מהמבקרים ובוקר אחד נקום ונצטרך לשלם בעבור תפילה".
בפנייתו לשר גדעון עזרא, אמר אזולאי: "אם אני טועה בדבריי, ואכן הקמת העמותה אושרה בהחלטת ממשלה, תקן אותי ואני אודה בטעותי". השר עזרא הגיב בשם הממשלה בתשובה כתובה. לדבריו, הקרן למורשת הכותל המערבי נשלטת על-ידי הממשלה וכל דבר נעשה בפיקוחה. בהמשך השיב, כי מעבר לדברים שאמר בנושא, אינו יכול להגיד יותר. לדבריו, אין כוונה לפגוע במקום הקדוש.
ח"כ שאול יהלום, יו"ר סיעת המפד"ל, לא נשאר חייב, ואת מרבית הזמן שהוקדש לו הוא ניצל כדי להטיף נגד ש"ס, מה שעורר חילופי האשמות בין הצדדים. "אני מציע לכם לעשות חשבון נפש על חילול השם. כמה עזות מצח יש לכם לקום, להשמיץ, לדבר סרה ודיבה רעה. כל מה שהייתם צריכים לעשות זה להרים טלפון והייתי מסביר לכם את הדברים", אמר יהלום.
בהמשך הסביר יהלום, כי הרבנים הראשיים הורו לסיעה לעשות כן מפאת קדושת הכותל והמקומות הקדושים. "אין לזה בכלל קשר למפד"ל. אם הרבנים דרשו להוציא את זה מרשות הרבים, כולל בתי קברות, הכותל והמקומות הקדושים, צריך לטפל בזה וכך היה". לדברי יהלום, קודם לכן קיבל סגן שר הדתות הרב יצחק לוי (מפד"ל) את אישור היועץ המשפטי לממשלה. ואולם, תגובת יהלום לא ריצתה את חברי ש"ס.
הוחלט כי הדיון בנושא יועבר לוועדת הפנים של הכנסת, בראשות ח"כ יורי שטרן.

תאריך:  12/11/2003   |   עודכן:  12/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
שיעור אחזקות המדינה בבזק ירד אל מתחת ל-50% - מה שהופך אותה מחברה ממשלתית ל"חברה מעורבת"; יו"ר בזק: מדובר בארוע בעל משמעות היסטורית בקנה מידה לאומי; שר האוצר נתניהו: העסקה מראה כי המשקיעים הזרים מבינים שהכלכלה הישראלית צועדת בדרך הנכונה
יפעת גדות
מנהל השירות החדש: "ההודים הם משתמשים 'כבדים' של שירות ה-SMS, כך שמציאת שותף לחיים דרך הטלפון הסלולרי יהיה המשך לוגי לשימוש בו"
נועם שרביט
מופז דיבר במכון וושינגטון לחקר המזרח התיכון; ציין כי בעוד שנה תגיע אירן לנקודת האל-חזור לנשק גרעיני; אמר כי ישראל לא תיקח חלק בהפסקת אש עם ארגוני הטרור הפלשתינים
נועם שרביט
שר המשפטים ביקר ביישוב הבדואי חורה, שם הודה כי ממשלות ישראל לדורותיהן הזניחו את הבדואים
נועם שרביט
השופט (בדימ.) מנחם גולדברג: "ועדת זמיר, שמונתה לבחון את מעמד בתי הדין לעבודה, היא ועדה נכה ומגמתית, שכן אין היא כוללת בתוכה נציגים של ההסתדרות והמעסיקים"; אוריאל לין: בית הדין לעבודה פוסק בניגוד לחוקי יסוד, פוגע בהשקעות במשק ומעכב את הצמיחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il