X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החל מהרבעון האחרון של 2002 ניכרת עלייה בשיעור ההפרשה לחובות מסופקים מסך האשראי למגזר הפרטי שאינו לדיור
▪  ▪  ▪

במהלך שנת 2002 ובמחצית הראשונה של 2003 מסתמנת ירידה בכושר פירעון האשראי השל המגזר הפרטי - כך עולה מנתוני יחידת המחקר של הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל.
בבנק המרכזי מסבירים כי האבטלה שהתרחבה ושחיקת השכר הריאלי הממוצע - פגעו בהכנסות המגזר הפרטי במחצית הראשונה של 2003, בהמשך לפגיעה שהחלה במחצית השנייה של 2001.
מנתוני מערכת הבנקאות עולה כי הפגיעה המתמשכת בכושר הפירעון של האנשים הפרטיים קיבלה ביטוי במספר אינדיקטורים כגון: גידול בפיגורים באשראי לדיור ובמשקלם ביתרת האשראי, עלייה של הפיגורים בתשלומים באמצעות כרטיסי אשראי, עלייה במספר האנשים שחשבונותיהם הוגבלו, בעיקר עקב הוצאה לפועל והמשך העלייה ביחס האשראי להכנסה הפנויה.
סך האשראי הבנקאי ללקוחות פרטיים הסתכם בסוף יוני 2003 בכ-209 מיליארדי שקלים, שהם כ-30% מסך האשראי לציבור בבנקים, כאשר האשראי לדיור מהווה כ-47% מסך האשראי למגזר זה.
"היקף האשראי של המגזר הפרטי, ומשקלו הגבוה יחסית בתיק האשראי הבנקאי מחייב מעקב אחר שינויים בכושר הפירעון של מגזר זה", מציינים בבנק ישראל.
הירידה בכושר הפירעון של האנשים הפרטיים קיבלה ביטוי בדוחות הכספיים של הבנקים רק החל מהרבעון האחרון של 2002 באמצעות גידול בהפרשות לחובות מסופקים בגין מגזר זה.
החל מהרבעון האחרון של 2002 ניתן להצביע על גידול בסכום ובשיעור ההפרשה לחובות מסופקים מסך האשראי שניתן לפרטיים שאינו לדיור. גידול זה נמשך בנתוני המחצית הראשונה של 2003. "יתכן והדבר מצביע על שינוי בהערכות הבנקים לגבי העלייה ברמת הסיכון לה נחשף המגזר הפרטי".
עם זאת, שיעור ההפרשות לחובות מסופקים במגזר הפרטי עדיין נמוך מההפרשות לחובות מסופקים בגין המגזר העסקי, דבר המשקף את רמת הסיכון הנמוכה של אוכלוסיה זו.
זאת לנוכח הפיזור הגבוה והמתאם הנמוך בין הלווים, כמו גם בשל הרמה הגבוהה של הביטחונות לאשראי - במיוחד כאשר מדובר באשראי לדיור (משכנתאות).

תאריך:  12/11/2003   |   עודכן:  12/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
את הדברים הוא אמר בנאום שנשא במליאת הכנסת; הטיף נגד הגרמנים כי דווקא הם צריכים להיזהר בהתבטאויותיהם "אבן שטיפש אחד משליך, לעשרה חכמים יהיה קשה להוציאה", אמר
נועם שרביט
התשדיר מודיע לציבור כי ביום א' יקבלו בתיבות הדואר את עיקרי הסכם ז'נבה בצירוף מפת הגבול המוצע; מנגד, החזירה הרשות לשידור תשדיר הקורא לאזרחים לבקר בחברון; דובר רשות השידור: אין דמיון בין השניים, תשדיר חברון הושב בהמלצת בג"צ
רנית נחום-הלוי
ח"כ דוד אזולאי: המפד"ל הקימה עמותה פרטית הגורפת כספים ומנסה להשתלט על כל רחבת הכותל; יהלום: לש"ס יש עזות מצח להשמיץ, לדבר סרה ודיבה רעה; הדיון בנושא יועבר לוועדת הפנים של הכנסת
אלונה קורן
שיעור אחזקות המדינה בבזק ירד אל מתחת ל-50% - מה שהופך אותה מחברה ממשלתית ל"חברה מעורבת"; יו"ר בזק: מדובר בארוע בעל משמעות היסטורית בקנה מידה לאומי; שר האוצר נתניהו: העסקה מראה כי המשקיעים הזרים מבינים שהכלכלה הישראלית צועדת בדרך הנכונה
יפעת גדות
מנהל השירות החדש: "ההודים הם משתמשים 'כבדים' של שירות ה-SMS, כך שמציאת שותף לחיים דרך הטלפון הסלולרי יהיה המשך לוגי לשימוש בו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il