X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נשיא אירן, מוחמד חתמי, התעקש כי התכניות הגרעיניות של אירן הן למטרות שלום בלבד
▪  ▪  ▪

מומחי נשק אמרו היום (ד', 12.11.03), כי פקחים של האו"ם דיווחו על-כך שלאירן תוכנית סודית לנשק אטומי, דבר המחזק את טענות ארצות הברית, וכי כבר שני עשורים שטהרן מסתירה את המידע הקשור לכך.
למרות מעטה הסודיות שפרשה אירן על התוכנית והפעולות שביצעה, שייתכן והן קשורות לנשק זה, הוועדה לאנרגיה אטומית הגיעה למסקנה כי אין ראיות לכך שלטהרן תוכנית לנשק גרעיני. אירן מאז ומתמיד הכחישה את האשמות נגדה.
"הדוח מגלה באופן מדהים, כמה רחוק יכולה מדינה להגיע לייצור הפצצה, בזמן שהיא עושה עצמה משתפת פעולה עם הפקחים הבינלאומיים", אמר גארי מילהולין, מפרוייקט וויסקונסין לעניין השליטה בנשק גרעיני, "זהו מקרה קלאסי של 'פצצה במרתף'".
"אירן, באופן מוסווה, עסקה בהעשרת אורניום, ייצרה פלוטוניום והחביאה את הראיות על-כך מהעולם", אמר לסוכנות הידיעות רויטרס. "ישנה רק סיבה אחת מדוע מדינה תפעל בדרך זו - רק משום שהיא מייצרת פצצה אטומית".
הוועדה לאנרגיה אטומית אמרה, בדוח סודי שהופץ ביום שני, כי לאירן יש מתקנים להעשרת אורניום כבר שנים וכן תוכנית היי-טק לשימוש בלייזר בכלי נשק, שתי תכניות אותן הסתירה זה שנים מהאו"ם.
עוד נאמר בדוח, כי אירן הודתה על ייצור כמות קטנה של פלוטוניום, המתאימה לפצצה גרעינית ולמעשה אינה שמישה לצרכים אזרחיים. הוועדה לאנרגייה אטומית אמרה, כי יקח זמן לדעת באם התוכניות היו למטרות שלום.
נשיא אירן, מוחמד חתמי, התעקש כי התוכניות הגרעיניות של אירן הן למטרות שלום בלבד. "אין זה חשוב אילו מתקנים יש לנו, מה שחשוב הוא שאנו איננו שואפים לנשק גרעיני", הוסיף.
ארצות הברית טוענת, כי תוכנית הגרעין של אירן מתקדמת לכיוון ייצור פצצה גרעינית ודורשת מהוועדה לאנרגיה אטומית לדווח על טהרן, המפרה שוב את הסכם אי-הפצת נשק גרעיני, לוועדת הביטחון של האו"ם בישיבה בשבוע הבא.

תאריך:  12/11/2003   |   עודכן:  12/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
ממשלות ישראל ואוקראינה הגיעו להסדר פיצויים למשפחות אסון מטוס 'סיביר איירליינס', שהופל בידי טיל אוקראיני לפני כשנתיים; אוקראינה תשלם פיצוי גלובלי שיחולק לפי עקרונות המשפט הישראלי
אלונה קורן
החל מהרבעון האחרון של 2002 ניכרת עלייה בשיעור ההפרשה לחובות מסופקים מסך האשראי למגזר הפרטי שאינו לדיור
רנית נחום-הלוי
את הדברים הוא אמר בנאום שנשא במליאת הכנסת; הטיף נגד הגרמנים כי דווקא הם צריכים להיזהר בהתבטאויותיהם "אבן שטיפש אחד משליך, לעשרה חכמים יהיה קשה להוציאה", אמר
נועם שרביט
התשדיר מודיע לציבור כי ביום א' יקבלו בתיבות הדואר את עיקרי הסכם ז'נבה בצירוף מפת הגבול המוצע; מנגד, החזירה הרשות לשידור תשדיר הקורא לאזרחים לבקר בחברון; דובר רשות השידור: אין דמיון בין השניים, תשדיר חברון הושב בהמלצת בג"צ
רנית נחום-הלוי
ח"כ דוד אזולאי: המפד"ל הקימה עמותה פרטית הגורפת כספים ומנסה להשתלט על כל רחבת הכותל; יהלום: לש"ס יש עזות מצח להשמיץ, לדבר סרה ודיבה רעה; הדיון בנושא יועבר לוועדת הפנים של הכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il