X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אנשי השמאל הקיצוני עושים הכל כדי שהמשטרה תשים לב לעבירות שהם מבצעים לכאורה; השבוע חתכו פעילים את גדר ההפרדה ואבנרי ריסס עליה גרפיטי; המשטרה אף אינה חוקרת את האירועים
▪  ▪  ▪

אנשי השמאל הקיצוני הישראלי, כך נראה, עושים הכל כדי להודיע למשטרה: אנחנו עבריינים. ואולם, נראה כי המשטרה "מתעקשת" להימנע מהגשת כתב אישום נגדם.
במה דברים אמורים? ביום ראשון השבוע, הוציא אדם קלר, פעיל שמאל ידוע ודובר תנועת 'גוש שלום', הודעה לעיתונות, שזו כותרתה: "עשרות אנרכיסטים ישראלים חותכים במספרי תייל ומפילים את גדר ההפרדה באזור ג'נין".
בהודעה נאמר, כי "החל מן השעה 11:30 הבוקר (א'), מפרקים כ-30 אנרכיסטים ישראלים, יחד עם מספר דומה של פעילי שלום בינלאומיים מארה"ב, בריטניה וארצות נוספות ועם עשרות כפריים פלשתינים, את גדר ההפרדה באזור הכפר זבובה שליד ג'נין".
הפעילים מודעים לכך שזו עבירה פלילית
מעבר לעובדה כי ברור שמעשים אלה מהווים לכאורה עבירות פליליות, שעל טיבן נעמוד בהמשך, הרי שנראה כי גם מוציאי ההודעה והפעילים שעסקו במלאכה, היו מודעים לכך. "החלטנו לנקוט פעולה ישירה ולסייע לתושבים להגיע לשדותיהם, גם אם נצטרך לשלם מחיר על-כך", נאמר בהודעה.
ואולם, המחיר בושש לבוא. במשך כחצי שעה הספיקו הפעילים לפרק כ-10 מטרים מגדר ההתרעה האלקטרונית ומהגדר התלתלית שלפניה, לפני שנבלמו בידי כוחות צה"ל שהגיעו למקום, הסמוך למחנה צבאי גדול. במקום לא בוצעו מעצרים, וככל הידוע, המשטרה אף לא פתחה בחקירה.
בפעילות זו בוצעו, לכאורה, שורה של עבירות: התקהלות אסורה במקום ציבורי, שהעונש הקבוע בגינה בחוק הוא שנת מאסר אחת; השחתת פני מקרקעין, שהעונש בגינה הוא שנת מאסר, אך נקבעה כעבירת קנס; וייתכן שאף 'התפרעות שסופה נזק', שהעונש בגינה הוא 10 שנות מאסר.
אבנרי מרסס גרפיטי על גדר ההפרדה
את ההודעה לעיתונות, אגב, תוכלו למצוא בעמוד הכניסה לאתר תנועת 'גוש שלום' (www.gush-shalom-org). עוד תוכלו למצוא בעמוד זה, צילום של ראש התנועה, העיתונאי לשעבר אורי אבנרי, המבצע לכאורה עבירה (ראו תמונה מוגדלת למטה) של השחתת פני מקרקעין. מדובר בראש התנועה, אורי אבנרי, שעל מעלליו והפרות צו אלוף הפיקוד העקביות שביצע, כאשר נכנס לביקורים אצל ערפאת במוקטעה, כבר דיווחנו רבות - ועוד נכביר במילים עליהן, עד אשר יפעלו השלטונות לעצור את הפעילות העבריינית.
הבירור האחרון שערכנו עם משטרת ש"י העלה, כי דבר לא נעשה בעניין ההפרה השיטתית של צו אלוף הפיקוד. המשטרה אף לא זימנה לחקירה את אבנרי ואת חברי הכנסת הערביים שנכנסו עימו.
אבנרי מתגאה בכך שריסס גרפיטי על גדר ההפרדה, כפי שרואים בבירור בצילום. כזכור, בשבועיים האחרונים, הגישה הפרקליטות כתבי אישום במהירות שיא של יממה אחת (!), נגד שלושה אנשים שריססו כתובות וביזו אנדרטות לזכר ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין.
יש שיאמרו כי עבירה של השחתת פני מקרקעין, הקבועה בסעיף 196 לחוק העונשין, הינה עבירה פעוטה ואין אוכפים אותה. את האכיפה המוגברת שלה לאחרונה, הם תולים בצורך להרגיע את הציבור שהזדעזע בעקבות השחתת האנדרטות לזכר רבין.
מעבר לעובדה שטענה זו היא חמורה כשלעצמה, הרי שניתן להפריכה בקלות. פעיל הימין הקיצוני ואיש כ"ך לשעבר, איתמר בן-גביר, זוכה לפני כשנה בבית משפט השלום בירושלים, מעבירה של השחתת פני מקרקעין, לאחר שבכתב האישום הוצגו ראיות נסיבתיות בלבד לאישום, בו נטעם כי ריסס כתובת "הרב כהנא צדק" בירושלים.
ואולם, למרות שמדובר בעבירת קנס בלבד, מצאה הפרקליטות לנכון לערער על הזיכוי, על-אף שלא היו בידיה ראיות חדשות או טיעונים חדשים, והטריחה 3 שופטים בבית המשפט המחוזי לנהל דיון בערעור, בסופו הורשע בן-גביר. התיק הוחזר לבית משפט השלום שיגזור את דינו.
נציין את דברי השופט זמיר, בבג"צ 6396/96: "כי כאשר יש אכיפה בררנית על-ידי הרשויות הממונות על אכיפת החוק, יכול שהיא תהיה פסולה בהיותה מנוגדת לשלטון החוק... בדרך כלל קיים קושי להוכיח כי הרשות המנהלית הפעילה את הסמכות לאכוף את החוק על יסוד שיקול זר או להשגת מטרה פסולה. אולם, במקרה הנדיר, שבו ניתן להוכיח אכיפה בררנית, מן הראוי שתהיה לכך נפקות משפטית".
מעבר לכך, מזכירים בתי המשפט ופולטיקאים שונים, השכם והערב, כי עבריינות אידיאולוגית חמורה יותר מעבריינות 'רגילה', שאינה נובעת ממניעים כאלה.
הפתגם הידוע אומר שצריך שהצדק ייראה ולא רק ייעשה. במקרה הזה נראה, כי הצדק גם לא נעשה.
אבנרי וגדר ההפרדה [הצילום לקוח מאתר 'גוש שלום']

תאריך:  14/11/2003   |   עודכן:  14/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
ראש העיר היהודי של אמסטרדם: מטריד שבעיר הבירה חוששים היהודים מאנטישמיות
אלונה קורן
צעד זה נעשה בניגוד להמלצת מס הכנסה להפחית את המס כבר בינואר 2004
הדר פרבר
"אכלנו הכל מלבד המגפיים שלו" - בני הכפר מתנצלים בפני משפחתו של קורבן שנאכל על-ידי שבטם ב-1867; מנסים להסיר את הקללה מהכפר
נועם שרביט
מנכ"ל הרשות בר-אל פסל את התשדיר כמה שעות לאחר שעלה לאוויר, מאחר והוא נוגד את כללי הרשות; העותרים: הפסילה פוגעת בחופש הביטוי שלנו ונובעת בשיקולים פוליטיים
הדר פרבר
השרה יהודית נאות פנתה במסמך מדיניות לראש הממשלה והשרים, בו מפורטות הסיבות לאישור תוכנית מתאר ארצית (תמ"א) 13 במתכונתה הנוכחית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il